vrijdag 20 september 2013

Yves Rocher lippenbalsems (nl)

Eerst even een kleine mededeling. Mijn operatie is uitgesteld naar 4 oktober, zodat de planning een beetje verandert. Tijdens mijn rustperiode dan zullen er, zoals eerder gezegd, 2 artikeltjes per dag online komen. In de periode vooraf zal het een beetje variëren. Maar nu op naar de lippenbalsems van Yves Rocher!
De eerste lippenbalsem is de voedende lippenbalsem. Dit is eigenlijk een gekleurde lippenbalsem in een tube. De tube heeft de kleur van de balsem die erin zit en hij is leuk versierd met bloemetjes. Er zijn geen ingrediënten vermeld op de tube, behalve dat er amandelextract inzit. Hierdoor is hij voedend en verzorgend. De amandelen hebben een aangename geur die niet te sterk overheerst, dus dat is wel ee pluspunt.
De tube heeft een goede opening: niet te groot, niet te klein. Hij is verder ook afgerond, wat ik wel gemakkelijk vind om het aan te brengen. Vaak hebben tubes een schuine, platte opening waarbij je al snel restjes aan de zijkanten hebt hangen. 
Dit is de kleur 21 Abricot doux. Zoals de naam doet vermoeden is zit een abrikoos-perzik achtig kleurtje met kleine glittertjes. Hij heeft een vrij dikke textuur, maar toch brengt hij erg gemakkelijk aan. Hij plakt niet en voelt door de textuur eerder aan als een voedende crème op je lippen. Erg aangenaam!
Op de lippen geeft hij een subtiele kleur. Hij is niet dekkend zoals een lipstick, maar ook niet helemaal transparant. Bovendien zorgt hij meteen voor vollere lippen met een leuk glansje. De kleur en textuur zijn aangenaam, maar doet hij ook zijn werk? Als je lippen echt uitgedroogd zijn en vol velletjes hangen, moet je geen wonderen verwachten van dit product. Voor licht tot matig droge lippen is hij echter wel geschikt. Ik vind hem dus eerder een soort van verzorgende lipgloss met zachte en gevoede lippen als resultaat.
Je kan deze lippenbalsem bestellen via de website van Yves Rocher. Voor een tube van 7ml betaal je 3,90 euro. Vaak zijn er wel acties rond deze lippenbalsems, waardoor je ze goedkoper kan aanschaffen. 7ml is namelijk niet zo veel, dus je gaat hier geen maanden of jaren mee doorkomen. Het kleine formaat is dan weer wel erg handig om mee te nemen in je handtas, zodat je tussendoor een leuk glosje kan aanbrengen en tegelijk je lippen kan verzorgen.

De tweede lippenbalsem is de herstellende lipbalsem met karitéboter. Ook hiervan zijn er geen ingrediënten zichtbaar, behalve dan de karitéboter. Karitéboter of sheaboter staat wel bekend om zijn uitstekende herstellende, voedende en verzorgende eigenschappen.
De lippenbalsem zit in een huls, waarbij je de stick omhoog moet draaien. De verpakking zelf vind ik wel iets minder. Vroeger zat er een gewone dop op, nu is er een beschermende plastic rond de huls geplaatst. Om de bruine dop eraf te krijgen moet je dan het plastic deel doordraaien zodat dit breekt. Niet aan de plastic gaan prutsen dus, want dan maak je de verpakking stuk.
De stick zelf heeft een typisch wit zalfkleurtje. Op de lippen is hij transparant. Hij heeft een hele zachte geur door de karitéboter en geen smaak. Hij brengt gemakkelijk aan en voelt zacht aan op de lippen. Je hebt nog andere varianten met bijvoorbeeld kokos, vanille of druiven. Die heb ik nog niet getest, maar van deze ben ik wel erg tevreden. Ik gebruik hem vaak voor het slapengaan om mijn lippen te verzorgen en in de winter als ik echt droge lippen heb. Hij doet exact wat hij belooft: geen velletjes, zachte lippen en voldoende hydratatie en verzorging!
Ook deze kan je aankopen via de website, waarbij je 2,50 euro betaalt voor 4 gram. Niet te duur dus!
 
Wat extra leuk is, is dat ik deze producten mag weggeven in mijn winactie! Neem dus zeker even een kijkje en neem deel via deze link!