zaterdag 7 september 2013

Essence - Get BIG! lashes waterproof mascara (nl-eng)

Zoals ik in eerdere posts al had vermeld, gaat mijn voorkeur uit naar een waterproof mascara boven een gewone mascara. Soms spendeer ik enkele uren buiten en wil ik graag zeker zijn dat regen mij niet kan transformeren tot een creepy clown. Bovendien heb ik op drukke dagen echt geen zin om regelmatig te controleren of alles op zijn plek zit. Een tijdje geleden was ik weer toe aan een nieuwe mascara: de get BIG! lashes waterproof versie van Essence. Hij zit in een felblauwe huls. Hij heeft een vrolijke uitstraling en je vindt hem gemakkelijk terug in je stash!
As mentioned in a previous post, I prefer a waterproof mascara over a regular mascara. Sometimes I spend several hours outside and I want to make sure that rain can't transform me into a creepy clown. Moreover, on a busy day I really don't want to check every 5 minutes to make sure everything is in place. A while ago I was in need for a new mascara: the get BIG ! lashes waterproof version of Essence. It comes in a bright blue packaging. With this cheerful look you'll find it easily in your stash !
De mascara heeft een gewone zwarte kleur en heeft een borsteltje met haartjes. De borstel is wel groot in vergelijking met andere mascara's die ik heb gebruikt. Voor de kleine wimpertjes onder het oog vind ik hem persoonlijk iets te groot, maar voor de bovenste wimpers heeft hij een ideaal formaat.
The mascara has a plain black color and has a brush with bristles. The brush is large compared to other mascaras I've used. For the small eyelashes under the eye I think it's somewhat big, but for the upper lashes it's an ideal size.

 

De mascara belooft maximaal volume en dikkere wimpers. Bovendien zegt hij waterproof en smudgeproof te zijn. Zoals je op de foto's kan zien, zorgt hij inderdaad voor vollere wimpers. Hij verlengt ze ook erg mooi zonder het te nep te maken. Ik kan hem een hele dag dragen zonder klonters of vegen te krijgen en ook een regenbui overleeft hij zonder probleem. Enkele keren kopje onder gaan in het zwembad zorgt voor iets meer problemen. Echt uitlopen doet hij niet, maar je wimpers plakken wel een beetje aan elkaar een aan de basis van je wimpers komen enkele vegen tevoorschijn. Al bij al werkt hij perfect voor dagelijks gebruik zonder extreme waterpret. Ik vind hem een prima budgetmascara, die vrij goed doet wat hij belooft. De mascara is verkrijgbaar bij Kruidvat voor €2,59 (12ml).
The mascara promises maximum volume and thicker eyelashes. Moreover, it claims to be waterproof and smudgeproof. As you can see in the photos, it actually creates fuller lashes. It also extends them very nicely without it being too fake. I can wear it all day without lumps or smears and it also survives a big rainshower without a problem. Several times submerging in the pool provides a little more trouble. It doesn't really smudge, but your eyelashes will stick together. Overall, it works perfectly for everyday use without extreme waterfun. I think it's a good budget-mascara, that does what it promises. The mascara is available at Kruidvat for € 2.59 ( 12ml ).