vrijdag 20 september 2013

Yves Rocher - 7 dagen programma - Hydra Végétal (nl)

In een eerdere shoplog konden jullie al zien dat ik enkele probeersetjes had gekocht. Deze ben ik nu één voor één aan het testen volgens het opgelegde programma en zonder mijn andere verzorgingsproducten. Deze week heb ik het Hydra Végétal programma van Yves Rocher getest.
Het Hydra Végétal programma bestaat uit 3 producten die je gedurende 7 dagen gebruikt. Bij dit programma ga je je huid twee keer per dag intensief hydrateren in 3 stappen. Het is geschikt voor de normale tot gecombineerde huid.
Als je het doosje opent zie je 3 producten zitten: een hydraterende reinigingsmelk, een hydraterende toner of tonic en een 24-uur intensief hydraterende gel crème. Volgens Yves Rocher zit het geheim in de plantaardige sappen van ahorn en blauwa agave gecombineerd met plantaardige betaïne. Dit alles zou ervoor zorgen dat je huid beter vocht kan vasthouden. Je gaat de 3 producten zowel 's morgens als 's avonds gebruiken. Eerst breng je de reinigingsmelk met een wattenschijfje op je gezicht en hals aan. Vervolgens doe je hetzelfde met de toner. Tot slot breng je de gelcrème aan op je gezicht.
 
Hydra Végétal hydraterende reinigingsmelk

De eerste stap in het programma bestaat uit het aanbrengen van de reinigingsmelk op het gezicht en hals met een wattenschijfje.
Ingrediënten met uitleg: Aqua (water), Paraffinum Liquidum (minerale olie, kan poriën verstoppen), Glycerin (goed verdraagbare alcohol), Ethylhexyl Cocoate (kokoszuur, verzachtend), Coco-caprylate (kokosolie, maakt de huid terug vet), Sorbitan stearate (emulgator, vochtbewarend), Ceteth-20 (emulgator), Propylene glycol (geeft vocht aan de huid), Cetyl alcohol (plantaardige consistentie), Phenoxyethanol (conserveermiddel, allergieverwekker), Carbomer (gelvormer), Methylparaben (parabeen), Parfum, Sorbic acid (sorbinezuur, allergieverwekker), Sodium hydroxide (regelt zuurtegraad en reinigt), Allantoin (herstellend en stimuleert aanmaak van nieuwe cellen), Acer saccharum extract (esdoorn extract, bestrijdt verharding), Ethylparaben (parabeen), Propylparaben (parabeen), Tetrasodium EDTA (ondersteunt werking van conserveermiddelen, milieuonvriendelijk want moeilijk afbreekbaar).
Het flesje heeft een vrij grote opening. Voor deze testflesjes is dat ook wel nodig, want je kan moeilijk op het busje zelf duwen om het product eruit te krijgen. Persoonlijk vind ik dit geen handige verpakking, dus gelukkig zit de full size in een betere fles. De reinigingsmelk zelf ziet eruit als een dikke, melkachtige vloeistof en heeft een aangename geur. Ik kan de geur moeilijk beschrijven maar het is een beetje fruitig en bloemig tegelijkertijd. Top! Ik ben zelf niet zo'n fan van reinigingsmelk. Bovendien kan je deze niet gebruiken aan je ogen, waardoor je eigenlijk nog extra producten moet toevoegen aan je routine. Hij reinigt goed, behalve voor waterproof make-up. Ik vond deze reinigingsmelk aangenaam in gebruik, maar toch zal ik hem niet opnieuw kopen. Gewoon echt geen fan van reinigingsmelk.

Hydra Végétal hydraterende toner
Na de reinigingsmelk breng je de toner met een wattenschijfje op je gezicht en hals aan. Opnieuw mag deze niet aan de ogen gebruikt worden, waardoor je toch nog een extra product nodig hebt. Dit flesje heeft dezelfde opening als de reinigingsmelk, als vind ik het hierbij een stuk handiger. De toner is namelijk een waterachtige vloeistof, waardoor hij gemakkelijk langs de opening naar buiten kan. Hij heeft ook dezelfde aangename geur, super! Bij het aanbrengen van de toner, zag ik dat de reinigingsmelk toch niet zo goed zijn werk deed. Er kwam namelijk nog vrij veel vuil mee op het watje. De toner zelf zorgt wel voor een goede reiniging en werkt bovendien heel verfrissend. Na het aanbrengen ervaar je een soort aangename, frisse tintel op je gezicht. Deze vind ik erg goed! Ik heb nu ook de micellaire reinigingslotion uit deze lijn aangeschaft, maar misschien dat ik deze ook wel eens bestel als mijn andere producten opgebruikt zijn.

Ingrediënten met uitleg: aqua (water), alcohol (antiseptisch), propylene glycol (geeft vocht aan de huid), butylene glycol (vochtbewarende werking op de huid), hamamelis virginiana water (witch hazel, zweetremmend en vochtbewarend), acer saccharum extract (esdoorn extract, bestrijdt verharding), oleth-20 (emulgator), methylparaben (parabeen), oleth-10 (emulgator), tetrasodium EDTA (ondersteunt werking van conserveermiddelen, milieuonvriendelijk want moeilijk afbreekbaar), parfum, allantoin (herstellend en stimuleert aanmaak van nieuwe cellen), sorbic acid (sorbinezuur, allergieverwekker), potassium sorbate (kaliumzout, kan allergiserend werken).

Hydra Végétal  24h intensief hydraterende gelcrème
De laatste stap bestaat uit het aanbrengen van de gelcrème op het gezicht.
Ingrediënten met uitleg: aqua (water), glycerin (goed verdraagbare alcohol), isononyl isononanoate (verzorgende werking), dimethicone (siliconenolie, maakt glad en dringt goed in, moeilijk afbreekbaar in natuur), zea mays starch (maïskiemolie), ethylhexyl stearate (vochtinbrengend), methylpropanediol (vochtinbrengend, stimuleert indringen van andere ingrediënten in de huid), ethylhexyl cocoate (kokoszuur, verzachtend), stearyl alcohol (goede gelvormer), cetyl alcohol (plantaardige consistentie), betaine (ontstekingsremmend en gaat veroudering tegen), hamamelis virginiana water (witch hazel, zweetremmend en vochtbewarend), glyceryl stearate (geeft consistentie aan crèmes), butylene glycol (vochtbewarende werking op de huid), sesamum indicum seed oil (sesamzaadolie, vetmakend, UV-beschermend), sorbitan stearate (emulgator, vochtbewarend), aphloaia theiformis leaf extract (gaat huidveroudering tegen), PEG-100 stearate (stearinezuur), acer saccharum extract (esdoorn extract, bestrijdt verharding), parfum, agave tequilana leaf extract (blauwe agave, gaat rimpels tegen en maakt de huis strakker), methylparaben (parabeen), ammonium acryloyldimethylaurate/VP copolymer (productverdikker), phenoxyethanol (conserveermiddel, allergieverwekker), ethylparaben (parabeen), tocopheryl acetate (vitamine E, antioxidant, vochtbewarend bij UV), allantoin (herstellend en stimuleert aanmaak van nieuwe cellen), xanthan gum (goede gelvormer), propylparaben (parabeen), tetrasodium EDTA(ondersteunt werking van conserveermiddelen, milieuonvriendelijk want moeilijk afbreekbaar), lactic acid (melkzuur, regelt ph-waarde), potassium sorbate (kaliumzout, kan allergiserend werken).
De gelcrème zit in een tube met een kleine opening. Hierdoor doseert hij erg gemakkelijk. De full size zit wel in een potje geloof ik. Dat vind ik wel jammer, want een tube werkt stukken handiger en hygiënischer. Het product zelf ziet eruit als een melkachtige crème. Door de beschrijving had ik iets meer gel verwacht, maar deze structuur vind ik erg goed werken. Hij smeert goed uit en ruikt hemels. Bovendien trekt hij ook erg snel in, dus geen vettig gezicht achteraf. Na het aanbrengen voelt mijn gezicht erg zacht en gehydrateerd aan. Erg verleidelijk om deze opnieuw aan te schaffen als ik mijn andere crèmes opgemaakt heb!
 
Totale beoordeling
Over het algemeen ben ik erg tevreden over dit programma. Na een week is mijn huid zichtbaar minder droog en voelt mijn gezicht ook echt gevoed aan. De producten bezitten wel degelijk verzorgende en hydraterende eigenschappen en bovendien ruiken ze ook echt heerlijk! Ik ben minder tevreden met het feit dat deze producten wel wat parabenen bevatten. Ook zijn er enkele allergieverwekkende stoffen, waardoor ik ze niet zou aanraden voor personen met een gevoelige huid. Ik heb zelf ook een gevoelige huid en heb geen irritaties ondervonden, maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit door iedereen zo ervaren wordt. Dit was nu een 7 dagen programma en ik heb alle producten twee keer per dag gebruikt. Ik heb nog voldoende product over, waardoor ik ze zeker nog 2 weken extra zou kunnen gebruiken. Het zijn dus geen mini-staaltjes, maar de set bestaat echt uit voldoende product om ze goed te kunnen testen. Hierdoor kan je goed beoordelen of deze routine wel echt bij je past.
 
Het is zeker de moeite om deze probeerset aan te schaffen. Zo kan je zelf gemakkelijk testen of deproducten bij je passen, vooraleer je het groot formaat aankoopt. Je kan deze producten vinden op de website van Yves Rocher. De set bevat een reinigingsmelk van 50ml, een tonic van 50ml en een gelcrème van 15ml, waarvoor je 5 euro betaalt. Een full size reinigingsmelk bevat 200ml en kost 7,90 euro. Een full size tonic of reinigingslotion bevat 200ml en kost 7,90 euro. De full size gelcrème bevat 50ml en kost 10,90 euro. Er zijn wel vaak kortingsacties op de full size producten, waardoor je gemakkelijk 30-50% korting hebt.

Vergeet niet dat je nog steeds kan deelnemen aan de winactie! Klik op deze link!

1 opmerking:

  1. Ik heb de hydra végétale lijn ook gedurende een hele periode gebruikt. Fijne producten! Ik had wel de reinigingsgel ipv de reinigingsmelk. Ik denk dat ik de melk iets minder fijn zou vinden.

    BeantwoordenVerwijderen