donderdag 26 september 2013

Quick Tip: Online shopping! (nl)

Ik shop zelf regelmatig online. Het is gewoon veel gemakkelijker en ik heb niet alle winkels zomaar even in de buurt. Vandaag wil ik enkele webshops laten zien waar ik erg goede ervaringen mee heb.

Als je verzot bent op apothekersmerken, dan is Newpharma zeker een aanrader. Je kan gemakkelijk betalen en ook de verzendkosten zijn erg laag. Ik bestel hier vaak mijn beauty producten van onder andere Caudalie, Eucerin en Vichy. Meestal krijg ik mijn bestelling 1 à 2 dagen later aan de deur geleverd. Mijn apotheek heeft niet altijd alles binnen, waardoor dit een erg gemakkelijke oplossing is. Bovendien zijn er regelmatig leuke promopacks en kortingen bovenop de prijs die sowieso al lager ligt dan in de apotheek.
Parfumsuper heb ik al eens aangehaald in een eerder artikeltje. De voordelen: lage verzendkosten die wegvallen vanaf een bepaald bedrag, grote keuze aan parfummerken en gemakkelijke betaalmethodes. Je kan de parfum niet testen, maar als jouw parfum niet meer verkrijgbaar is in de winkel zal je hem waarschijnlijk hier kunnen vinden. Bovendien verkopen zij ook merken die niet in België te vinden zijn. Ik ben vooral erg enthousiast over twee zaken. Ten eerste ligt de prijs stukken lager dan in de winkels hier. Ten tweede is de verzending enorm snel! Als je voor 15u bestelt, komt je pakje de volgende ochtend al aan. Super!
Als ik ergens enorm veel aandacht aan besteed, is het mijn haar wel. Daarom gebruik ik meestal ook kappersproducten die niet overal verkrijgbaar zijn. Bij Haar-producten heb je een grote keuze uit merken als Bed Head, CHI, Kérastase, Pureology en dergelijke meer. Bovendien krijg je vaak allerlei extra's. Zo zat er bij mijn laatste bestelling een Redken shopping tas, 8 staaltjes en 4 vervangpompjes voor mijn flessen. Ze leveren snel en ook de verzendkosten vallen erg goed mee.
Eén van mijn favoriete merken is ongetwijfeld Etat Pur. Enerzijds verkopen zij pure actieve stoffen die specifieke problemen aanpakken. Anderzijds hebben zij een uitgebreid gamma aan biomimetische skincare producten. Biomimetisch betekent dat zij volledig aansluiten op onze eigen huid zonder schadelijke ingrediënten te bevatten. Bovendien krijg je bij elke bestelling 3 staaltjes. In tegenstelling tot vele andere shops zitten hun staaltjes in schattige flesjes en tubes, waardoor je ze meermaals kan testen en ook mee op reis kan nemen.
Yves Rocher heeft ook winkels, maar voor mij zijn deze jammer genoeg niet in de buurt. Je hebt een ruime keuze aan producten en bovendien kan je genieten van allerlei voordelen. Er zijn enorm vaak kortingsacties, waardoor je bijna nooit de volle prijs betaalt. Daarnaast kan je ook probeerkits en miniaturen kopen, zodat je eerst kan nagaan of je het product wel leuk vindt. Tot slot krijg je allerlei extra's en cadeautjes bij je bestelling.
Kiko is intussen uitgegroeid tot één van mijn favoriete make-up merken. Jammer genoeg zijn er geen winkels in België, waardoor de producten uitsluitend online te koop zijn. Je hebt een grote keuze aan producten en de verzending verloopt tamelijk snel. Het is wel jammer dat de webshop momenteel alleen in het Frans beschikbaar is, dus hopelijk komt daar nog verandering in. Bovendien moet je voor minimaal 25 euro bestellen. Niet dat dat zo heel moeilijk is met al die leuke producten :)
Geen beauty meer, maar nog wel fashion en accessoires: Zalando. Gratis verzending, gratis retour, ruime keuze: super! Ik vind het zelf echt niet leuk om in winkels aan te schuiven aan een paskamer en zeker in de solden kan ik er echt van gruwelen om te shoppen. Dankzij Zalando kunnen mensen als ik nu gemakkelijk hun kledij thuis laten bezorgen en rustig passen. Als het niet past kan je het gewoon terugsturen.
Als je graag koopje op de kop tikt, moet je zeker eens kijken op 2dehands. Er zijn veel tweedehandssites zoals Kapaza en Marktplaats, maar toch vind ik deze beter. Hier kan je namelijk de betrouwbaarheid van de verkopers nagaan bij de beoordelingen. Safety first!
Gelijkaardig principe: Ebay! Als je een beetje rekening houdt met de beoordelingen van de verkopers is dit de ideale plek om koopjes te vinden. Ook vind je hier gemakkelijk internationale merken zoals NYX, NARS etc voor veel lagere prijzen dan in Belgische webshops.
Kennen jullie nog leuke webshops?
Vergeet niet dat je nog steeds kan deelnemen aan de winactie! Klik op deze link!