zaterdag 19 oktober 2013

Quick tip: shoppen bij Farmaline (nl)

Een tijdje geleden zagen jullie al een artikeltje over enkele webshops. Sinds kort heb ik Farmaline leren kennen. Farmaline is een online apotheek, net zoals Newpharma uit mijn vorige artikel. Waarin verschilt Farmaline dan van andere online apotheken? Ten eerste bestaan de site en de helpdesk in maar liefst 5 talen: Nederlands, Frans, Engels, Duits en Italiaans. Zij nemen hiervoor speciaal mensen aan omdat het belang van de consument voorop staat. Ten tweede zijn er verschillen in de levering. Farmaline levert net als andere online apotheken zowel thuis als in afhaalpunten. Toch zijn er twee punten waarop Farmaline net iets beter scoort. Zij bieden een gratis levering vanaf 40 euro, een lager bedrag dan de meeste andere webshops. Bijkomend bestaat hun internationale levering uit meer landen. Om dit lijstje nog verder aan te vullen liggen de prijzen lager dan deze in de gewone apotheek en heeft Farmaline ook allerlei promoties die bestaan uit kortingsacties en setjes met een gratis product. Klinkt goed he?

Ik had tot deze week nog geen ervaring met Farmaline. Ik kreeg van hen een mooi pakket opgestuurd en ik kan je zeggen dat ik erg tevreden was omwille van 3 redenen. Ten eerste komen zij hun belofte "vandaag besteld, morgen geleverd" ruimschoots na: de dag na mijn mailcontact met hen werd het pakketje netjes geleverd. Ten tweede zat alles beveiligd verpakt in een stevige doos en dat is erg belangrijk bij cosmetica, omdat dergelijke producten snel kunnen uitlopen. Tot slot natuurlijk het pakketje zelf: ik ken geen enkel ander bedrijf dat zo gul is met staaltjes en deze dan ook nog eens afstemt op de persoonlijke eigenschappen van de persoon. Top! De reviews van de producten zullen in de volgende weken online komen, maar laat ons alvast even kijken naar wat ik juist ontvangen heb!
Van Uriage kreeg ik 4 staaltjes van de Aquaprécis gelcrème. Ik kende het merk nog niet, maar dit is zeker voldoende om grondig kennis te maken met het product.
Plante System ken ik intussen al wel en daar zullen jullie binnenkort nog enkele reviews over zien verschijnen. Van Farmaline kreeg ik 5 zakjes van de AKnorm emulsie. Ik ben geen fan van zakjes, maar hierover ga ik zeker niet klagen zolang de full size in een handige verpakking zit.
Van Farmaline zelf zat er een balpen en een lippenbalsem in de doos. Deze zijn natuurlijk niet zomaar te koop, maar het is wel erg leuk om te zien dat zij ook geschenkjes van hun eigen bedrijf hebben.
A. Vogel is mij zeker niet onbekend. Zeker na mijn operatie heb ik enkele voedingssuplementen van A. Vogel gebruikt om mijn energieniveau terug op peil te krijgen. In het pakketje zaten 3 samples van de Echinaforce + Vitamine C tabletten. Erg handig en vooral omdat ik nog steeds in mijn revalidatieperiode zit!
Van Phyto zaten er 3 staaltjes van de Phytobaume en 2 van de Phytokarité in de doos. Ik heb erg lang haar, waardoor zo'n zakje na één keer gebruiken al op is. Het is dan ook leuk dat ze er meerdere in de doos hebben gedaan, zodat ik mij een goed beeld kan vormen van het product.
De meeste staaltjes die ik heb gekregen, zijn van Lierac. Ik had nog geen ervaring met dit merk. Omdat het een iets hogere prijsklasse heeft, ben ik dan ook blij dat ik de producten nu kan testen voor ik ze echt aankoop. Ten eerste zat er een boekje bij met uitleg over het grootste deel van de collectie. Verder zaten er 5 zakjes van het Magnificence serum en 2 zakjes van de BB crème luminescence in. Tot slot kreeg ik ook 3 luxe-samples, namelijk het Luminescence serum, het zachte micellaire reinigingswater en de Mésolift crème.
Van Bio Beauté by Nuxe kreeg ik 2 samples van de peeling met aalbessenvruchtvlees en 2 samples van het hydraterende masker met clementine. Dit zijn grote zakjes, waardoor je zeker genoeg hebt om het product grondig te testen.
Vichy is een merk waar ik al enkele jaren erg tevreden over ben, maar met deze producten had ik nog geen ervaring. Er zaten 2 zakjes van de Dercos herstellende crèmeshampoo in het pakketje. Daarnaast zat er ook een foundationkit in, waarbij je verschillende foundationstaaltjes kan testen om zo uit te zoeken welke foundation bij je past. 
Het masker van Biocyte maakte mij heel gelukkig bij het openen van het pakket. Dit masker is namelijk niet erg goedkoop, waardoor het zeker aangenaam is om deze eerst uit te proberen voordat je ze echt aankoopt.
Verder zat er ook nog een Papaya peel-off masker van Apivita in de doos. Ik ken het merk niet, maar ik ben er erg benieuwd naar. Als de werking even goed is in verhouding met de lengte van de gebruiksaanwijzing op de achterzijde, kan dit zeker niet mislopen!
Er zat ook een wimperserum van Talika bij. Ik ben altijd erg sceptisch geweest over dergelijke producten, dus ik ben zeker benieuwd naar het resultaat!
Avène: een merk dat ik al enkele keren heb zien passeren in de Deauty-box. De vorige producten vond ik altijd erg fijn, dus ik ben zeker blij met 2 staaltjes van de Cleanance lotion.
In de Deauty-box heb ik al kennis gemaakt met Rene Furterer. Omdat ik zo tevreden was met die producten, heb ik bij iU de Okara spoeling voor gekleurd haar gekocht. De shampoo en conditioner ontbraken echter nog in mijn collectie en daar heeft Farmaline mij zeker bij geholpen! Ik kreeg 2 staaltjes van de shampoo en 1 van de conditioner. Persoonlijk had ik het liever omgekeerd gezien, omdat ik merk dat mijn flessen conditioner altijd sneller leeg zijn dan mijn shampoo. Als het product mij bevalt, koop ik gewoon een full size :)
Tot slot kreeg ik 4 staaltjes van de Hydraphase Intense lichte crème van La Roche-Posay. Waren ze allemaal maar zo gul met hun staaltjes, want dit biedt tenminste de mogelijkheid om een betere mening te vormen over het product.
 
Farmaline hecht wel degelijk belang aan de tevredenheid van de klant. Dat merk je aan de werking van hun helpdesk en de staaltjes. Een goede hoeveelheid om het product te testen en (ook heel erg belangrijk) nieuwe staaltjes. Soms krijg je tubes van een product dat al een hele tijd verkocht wordt of zelfs nog in een oudere verpakking zit, want het zijn "maar" staaltjes. De kwaliteit van een full size is inderdaad belangrijker, maar een slecht staaltje geeft een verkeerd beeld van het product (lees: je zal dan ook de full size niet kopen). Ik ben momenteel dus al erg tevreden over Farmaline en mijn mening over de producten zullen jullie binnenkort ook kennen!
 
Hebben jullie al ervaring met Farmaline?