zaterdag 12 oktober 2013

Beauty: is het allemaal zo mooi?

Toen ik de beauty-ergernissen tag tegenkwam op Beautylab, herkende ik meteen enkele van de beschreven situaties. Beauty en make-up is allemaal erg leuk, maar er zijn van die momenten die erg frustrerend kunnen zijn. Ik heb dan ook besloten om deze tag zelf te doen met mijn beauty-frustraties :) Niet alle foto's in dit artikeltje zijn van mij, aangezien revaliderende ik momenteel niet in staat is om foto's te maken. Als je op een foto van iemand anders klikt, kom je bij de bron. Dit zijn mijn 12 grootste beauty-ergernissen.
 
1) Mascara vs niezen
Ik had dit al eens vermeld in een eerdere tag, maar jammer genoeg is dit een ergernis die mij regelmatig overkomt. Je bent net klaar met het aanbrengen van mascara en plots moet je niezen. Natte mascara + je ogen dichtknijpen = een hele sexy look met zwarte strepen onder je ogen. Alsof dat nog niet genoeg is, kan het ook gebeuren dat het boven je ogen overal komt te zitten. Wat is er nu leuker dan heel je ooglook opnieuw doen omdat je één seconde moet niezen?
 
 
2) Overpray
Je ziet die prachtige nieuwe collectie en je denkt "wauw, daarvoor heb ik wel wat geld over". Waarom niet trouwens? Zo'n prachtige blush (of ander product) vind je niet vaak en het is zoooo mooi! Tot je het pareltje natuurlijk één keer gebruikt en die prachtige versiering verdwijnt als sneeuw voor de zon. Byebye uniek, duur product en hallo gewone blush waar ik nu veel te veel voor betaald heb.
Essence It's Popul-Art overspray removed
 
3) Potloden-ramp
Eén ongelukje kan je blijven achtervolgen! Je laat per ongeluk je oogpotlood of lippenpotlood één keer vallen. Het resultaat? Telkens je het potlood wil aanslijpen breekt de punt opnieuw af. Dat geld is ook weer goed gespendeerd...

4) Stiften-drama
Naast de problemen met oogpotloden, kan je ook met eyeliner stiften best beteuterd achterblijven. Ik hou enorm van dit soort eyeliners, omdat een stiftje nu eenmaal gemakkelijk werkt. Je kan een mooi en precies lijntje trekken, zonder al te veel moeite. Jammer genoeg gaat het puntje van deze stiften vaak maar enkele keren mee vooraleer de fijne punt omgetoverd wordt tot een vilten applicator met de uitstraling van een bouwvakker. Resultaat: verfijnde ooglook met eyeliner van een halve centimeter breed.

 

5) Onhandige verpakkingen
Ik ben van het principe dat ik waar wil voor mijn geld. Ik wil dan ook graag mijn producten volledig kunnen opgebruiken. Sommige verpakkingen zijn echter zo lastig dat je gemakkelijk nog 20% aan inhoud over hebt, wanneer je de verpakking moet weggooien. Denk maar aan harde flesjes waar je niet op kan duwen of tubes die je niet kan oprollen.


6) Onnatuurlijke make-up kleuren
De afgelopen tijd zijn er erg veel bb-crèmes en cc-crèmes op de markt gekomen. Ik heb er echter nog geen gevonden die geschikt is voor mijn huid. Jammer, maar dat even terzijde. Veel van deze producten bevatten zogenaamde pigmenten die zich zouden aanpassen aan je eigen huidskleur. Ik heb er hier enkele van getest met inderdaad één gelijkmatig verdeelde kleur tot gevolg: oranje. Ik bedoel serieus, wie heeft er een natuurlijke, oranje huidskleur?


7) Hoe vettiger, hoe prettiger
Ik ben dol op body butters, handcrèmes en oliën. Waar ik minder van hou is het vettig laagje dat deze producten achterlaten. Alles wat je aanraakt, komt onder de vettige vingers te zitten en bovendien voel je jezelf als een kaaskroket die net uit de friteuse komt.
 
8) Size matters
Ik berg heel wat make-up op in een koffer of doosjes. Zo krijgen bijvoorbeeld mijn Deauty-boxen een tweede leven als nagellakhouder. Heel gemakkelijk en plaatsbesparend. Toch zijn er altijd producten die veel te groot zijn om ze netjes op te bergen. Eén van de meest voorkomende problemen zijn nagellakflesjes met een lange, grote dop die nergens in passen. Niet de grootste ramp ooit, maar niet zo fijn als je daarvoor telkens nieuwe opbergruimtes moet gaan bedenken.


9) Natte nagellak
Nagellak moet altijd even drogen dus daar heb ik geen problemen mee. Ken je de volgende situaties? Je bent net je nagels aan het lakken en plots moet je naar het toilet. Wonder boven wonder heb je natuurlijk net een jeansbroek aan! Of je denkt dat je nagels droog zijn, om dan tot de ontdekking te komen dat je zakdoek, balpen,...een patroon hebben achtergelaten in de net niet droog zijnde nagellak. Vreselijk! Les van de dag: lak alleen je nagels als je zeker bent dat je een tijdje ongestoord kan blijven zitten om alles deftig te laten drogen.
 
10) Prijsstickers op cosmetica
Ken je het fenomeen? Een prachtige lipstick in een glanzend hulsje kopen om uiteindelijk te eindigen met een lipstick vol lijmresten. Ten eerste krijg je de prijsstickers er vaak niet gemakkelijk af en als dit dan toch lukt blijven er papierrestjes en lijm achter. Ten tweede is het een hel om dit goed te verwijderen: of je bent een hele tijd zoet met reinigen of je gebruikt een product dat meteen ook de mooie glans van de verpakking weghaalt.


11) Swatchen in de winkel
Ik begrijp volledig dat je in de winkel bepaalde kleuren wil testen, maar hou alsjeblief rekening met andere personen. Er is niets zo irritant als een oogschaduw willen kopen en ontdekken dat in elk beschikbaar doosje een vingerafdruk staat. Vaak zijn er testers aanwezig dus gebruik deze dan ook. Zijn er geen testers? Vraag er dan eentje aan de verkoopster.

12) Make-up onder je ogen
Iedereen heeft dit al eens meegemaakt en het staat bekend als "fallout". Je bent je ogen aan het opmaken en al het poeder valt onder je ogen op je kaakbeen. Vooral met donkere of opvallende kleuren is dit erg irritant, omdat je de rest van je make-up helemaal opnieuw kan doen. Ik breng daarom mijn foundation en de rest pas na mijn oogmake-up aan. Het is wat moeilijker, maar ik hoef het tenminste geen twee keer te doen. Ja, ik weet dat er nog andere oplossingen zijn zoals een doekje gebruiken, een dikke laag poeder onder je ogen enzovoort, maar ik vind het zo praktischer :) Een gelijkaardig probleem heeft te maken met pigment of oogschaduw met grote glitters. Dergelijke producten zijn erg mooi en je kan er in no time een echte partylook mee maken. Als je dit op je onderste wimperrand aanbrengt zonder primer, kan het poeder of de glitters al snel in je ogen terechtkomen. Rode ogen die prikken en tranen omdat er korrels in zitten te schuren, tovert je look meteen om van party naar crybaby.
 Wat zijn jouw beauty-frustraties?  Je kan nog tot morgen deelnemen aan de winactie met producten van Yves Rocher. Klik op deze link!

3 opmerkingen:

  1. Haha nummer 6 is zo waar! ik kocht een bb cream van garnier die zou zich ook zogenaamd aanpassen aan mijn huid volgens de verkoopster.. vervolgens bleek hij oranje te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag, zeg! Ik haat stickers op make-up, maar ook op andere items, zoals geurkaarsen en onderaan de schoenen! Hate it! En ja.. ik moet altijd niezen als ik net opgemaakt ben.. typisch!
    Eefje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tip voor de prijsstickers: met nagellak remover gaan de lijmresten er relatief snel af.

    BeantwoordenVerwijderen