vrijdag 11 oktober 2013

Korres Guava Body Butter (nl-eng)

De Deauty-box van september stond in het thema van de apotheek en een merk als Korres kon daarbij natuurlijk niet ontbreken. Ik had zelf nog geen ervaring met Korres, maar ik had er al wel veel goede dingen over gehoord en gelezen. De Guava Body Butter was dan ook een product dat ik meteen wilde testen!
The September Deauty-box had the pharmacy as a theme and a brand like Korres could of course not be missing. I had no experience with Korres, but I had already heard many good things about it. The Guava Body Butter was therefore a product that I wanted to test right away!
De body butter bestaat uit 94% aan natuurlijke ingrediënten en bevat geen siliconen of parabenen. Bovendien is ook de tube zelf volledig recycleerbaar. Natuurlijk en met respect voor de natuur zijn 2 dingen die we graag horen! In de body butter zitten zonnebloemolie, amandelolie en avocado-olie, die ervoor zorgen dat je huid goed verzorgd en zijdezacht wordt. De sheaboter verzekert dan weer een goede hydratatie en herstel. En dan natuurlijk de kern: Guava! Dit bevat veel vitamine C en stimuleert de collageenproductie in de huid. Dit alles zorgt dan ook voor een zachte, strakke, gehydrateerde en verzorgde huid.
The body butter contains 94% natural ingredients and no silicone or parabens. Moreover, the tube itself is fully recyclable. Natural and with respect for nature: love! The body butter contains sunflower oil, almond oil and avocado oil, that make your skin silky smooth. The shea butter ensures proper hydration and recovery. And then of course the core: Guava! This contains a lot of vitamin C and stimulates collagen production in the skin. All this generates a soft, clean, hydrated and cared for skin.
De body butter zit in een handige tube: gemakkelijk te doseren, gemakkelijk om mee te nemen en hygiënisch. Natuurlijk is ook de inhoud van de tube belangrijk! Het is een witte, dikke crème met een geweldig lekkere geur! Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die deze geur niet kunnen appreciëren. Bovendien smeert hij goed uit en dringt hij snel in de huid. Dat vind ik erg belangrijk, want ik hou er persoonlijk niet van om urenlang met een vettig laagje op mijn huid rond te lopen. Geen vettige huid als resultaat, maar wel een velletje dat superzacht en gehydrateerd aanvoelt. Na enkele dagen in het ziekenhuis was mijn huid droog en geïrriteerd. Twee operaties onder volledige narcose hebben daar zeker geen positieve invloed op gehad. Lees: jeukende en droge plekjes als allergische reactie op de verdoving. Na enkel dagen deze body butter te gebruiken, was daar geen spoortje meer van op te merken. Ik ben dan ook enorm tevreden over deze body butter. Misschien dat ik de volgende keer wel een andere variant ga proberen, zodat ik kan ontdekken of de rest ook zo lekker ruikt!
De body butters van Korres zijn verkrijgbaar in de apotheek en voor 125ml betaal je 16,95 euro. Niet de allergoedkoopste body butter, maar je krijgt er wel een kwaliteitsvol product voor in de plaats.

The body butter comes in a handy tube: easy to dose, easy to carry and hygienic. Of course, the content of the tube is important! It's a white, thick cream with a delicious smell! I can't imagine that there are many people who can't appreciate this fragrance. It penetrates quickly into the skin. That 's very important, because I don't like to spend hours with a greasy layer on my skin. No oily skin, but a skin that feels super soft and hydrated. After a few days in the hospital my skin was dry and irritated. Two surgeries under general anesthesia haven't had a positive impact on my skin. Read: itchy and dry spots as allergic reaction to the anesthetic. After a few days using this body butter, the irritation disappeared. I'm therefore very pleased about this body butter. Maybe I'll try another variation, so I can discover the other scents!The Korres body butters are available in pharmacies: 125ml cost 16.95 euro. Not the cheapest body butter, but you get a quality product.
Vergeet niet dat je nog maar enkele dagen kan deelnemen aan de winactie met producten van Yves Rocher. Klik op deze link!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Saskia, ik ben blij dat de body butter je een beetje heeft geholpen, ik ben er ook crazy verliefd op. Mijn persoonlijke favoriet is de cocosnoot geur, soms betrap ik dan mezelf als ik m'n eigen arm zit te ruiken, haha not normal I know :p.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ik begrijp je volledig! Ik heb nu ook een bodymilk van Yves Rocher met framboos en die ruikt echt superlekker naar frambozenyoghurt zodat ik mezelf ook zit te besnuffelen :) Ik heb momenteel eigenlijk nog niets gevonden dat echt slecht ruikt, behalve dan producten die geen echt specifieke geur hebben. Ik heb toch liever een lekker geurtje zodat je niet per se parfum ofzo moet gebruiken.

      Verwijderen