vrijdag 25 oktober 2013

Farmaline staaltjes review deel 2 (nl)

Vorige week konden jullie de review van de eerste staaltjes van Farmaline lezen. Vandaag komt het tweede en tevens voorlaatste deel aan bod. Zijn jullie benieuwd?

Staal: Lierac - Magnificence sérum rouge
Wat? Het is een intensief revitaliserend serum dat wel drie zaken belooft: rimpels tegengaan, stevigheid van de huid bevorderen en de huid een stralende teint bezorgen. Dat klinkt goed!
Gebruik? In dit zakje was het echt niet handig om het product aan te brengen dus gelukkig zit de full size in een flesje. Het serum zelf brengt gemakkelijk aan op het gezicht en trekt snel in. Hij laat wel een plakkerige laag achter, waardoor ik besloot om hem alleen 's avonds te gebruiken.
Textuur en geur? Frambozensaus! Een rode, lopende vloeistof met een licht bloemig geurtje. Erg leuk, want ik had een standaard wit serum verwacht.
Werking? Rimpels heb ik niet en qua stevigheid van de huid heb ik geen verschil gemerkt. Toen ik hem net aanbracht, zag mijn gezicht er rozig en zelfs naar de rode kant uit. Dat was best even schrikken! De dag nadien stond ik echter op met effectief een stralende egale teint. Hier was ik echt heel erg tevreden over!
Full size? 30ml heeft een adviesprijs van 72 euro en kost bij Farmaline 64,8 euro.
Rebuy? Ik ben enorm enthousiast over het effect van dit serum op mijn teint, maar over de dure prijs ben ik toch wat minder tevreden. Jammer genoeg vind ik het te duur om opnieuw aan te kopen.

Staal: Phyto - Phytokarité
Wat? Dit zakje bevat een masker voor zeer droog haar. Hij belooft het haar te voeden en herstellen met zacht en glanzend haar als resultaat.
Gebruik? Na het wassen laat je dit masker 5 à 10 minuten inwerken en nadien spoel je het grondig uit. Hij brengt heel gemakkelijk aan, al is hij iets vettiger in vergelijking met de Phytobaume.
Textuur en geur? Net zoals is Phytobaume is dit een dikke, lichtgele crème. Hij heeft een subtiele geur die ik persoonlijk niet echt kan appreciëren.
Werking? Na het drogen was mijn haar erg zacht. Hij zorgde voor meer glans, maar nu niet om te zeggen dat zit echt een wereld van verschil maakte.
Full size? 200ml heeft een adviesprijs van 24,50 euro en kost bij Farmaline 22,05 euro.
Rebuy? Ik vind het een goed product, maar niet zo goed als mijn huidige producten. Geen rebuy voor mij dus.
Staal: Avène - Cleanance lotion
Wat? Deze matifiërende emulsie bevat een lang lijstje met beloftes op de achterzijde: matterende werking, hydratatie, make-up primer, verzachtende en anti-irriterende werking.
Gebruik? Na het reinigen masseer je deze emulsie in op je gezicht. Hij smeert goed uit en trekt echt enorm snel in!
Textuur en geur? Het is een witte crème met het typische licht geparfumeerde Avène geurtje.
Werking? Na het aanbrengen voelde mijn gezicht meteen matter en zachter aan. Net zoals de andere producten met het bekende Avène watertje, zorgt deze ook voor onmiddellijke verlichting als je huid geïrriteerd is.
Full size? 40ml heeft een adviesprijs van 16 euro en kost bij Farmaline 14,4 euro.
Rebuy? Deze komt toch ook op mijn verlanglijstje te staan. Vooral in de winter kan mijn huid wat geïrriteerd, droog en trekkerig aanvoelen en dit product brengt daar meteen verandering in. Toch ga ik eerst mijn andere crèmes opgebruiken.
Staal: La Roche-Posay - Hydraphase intense legere
Wat? Deze crème belooft een intensieve rehydratatie en sterkere huidcohesie van de gelaatshuid.
Gebruik? Voor een intensieve rehydratatie breng je de crème 's morgens en 's avonds op je gezicht aan. Hij is erg fijn in gebruik doordat hij goed uitsmeert en snel intrekt. Bovendien blijft mijn gezicht nadien niet glanzen, ondanks dat hij sterk hydrateert.
Textuur en geur? Het is een vrij vloeibare, witte crème met een heel subtiel geurtje. Niet erg bijzonder, maar wel aangenaam.
Werking? Ik had deze week last van een droge huid en deze crème heeft daar verandering in gebracht. Hij hydrateert enorm goed en slechts na een keer gebruiken zie je reeds verschil. Top!
Full size? 50ml heeft een adviesprijs van 21,50 euro en kost bij Farmaline 17,20 euro.
Rebuy? Ik ben hier erg tevreden over! Momenteel heb ik nog genoeg crèmes staan, maar als deze op zijn is dit zeker een kanshebber als rebuy.
Staal: Uriage - Aquaprécis
Wat? Dit blauwe tubetje bevat een hydraterende gelcrème. Naast hydratatie belooft hij een stralende teint en de nodige verfrissing.
Gebruik? Hij smeert goed uit en trekt snel in. Wat ik ook erg fijn vind, is dat hij geen vettig laagje achterlaat. Ideaal dus om 's morgens te gebruiken, voor je de rest van je make-up aanbrengt.
Textuur en geur? Het is een dikke, witte crème zonder geurtje. Persoonlijk verkies ik producten waar toch een beetje geur aan zit, maar natuurlijk doet dit niets af aan de werking.
Werking? Na slechts één keer gebruiken, voelde mijn gezicht gehydrateerd en enorm zacht aan. Het verfrissende effect heb ik niet ervaren. Wel jammer, want een verfrissende crème is erg aangenaam in de zomer.
Full size? 40ml heeft een adviesprijs van 19,5 euro en kost bij Farmaline 17,55 euro.
Rebuy? Ik ben enorm tevreden, maar eerst even mijn andere crèmes op gebruiken! :)
Staal: BIO Beauté by Nuxe - 24uur hydraterend en gladstrijkend masker met clementinecellen.
Wat? Dit gelaatsmasker belooft een zeer droge huid grondig te hydrateren en weer glad en soepel te maken
Gebruik? Je brengt het masker in een dikke laag aan op je gezicht en laat dit 5 à 10 minuten inwerken. Het teveel spoel je nadien weer af. Hij brengt erg gemakkelijk aan en de inhoud van dit zakje is net genoeg om over je gehele gezicht te verdelen. In tegenstelling tot vele andere maskers, trekt dit masker voor het overgrote deel ook echt in. Er blijft dus zeker niet veel over om af te spoelen.
Textuur en geur? Het is een dikke, romige crème met een heerlijke geur. Hij ruikt naar verse mandarijntjes: mmmmm!
Werking? Mijn gezicht voelde na dit masker gehydrateerd en superzacht aan. Hier ben ik enorm tevreden over!
Full size? 40ml heeft een adviesprijs van 22 euro en kost bij Farmaline 19,80 euro.
Rebuy? Momenteel heb ik nog genoeg maskertje, maar deze staat zeker op mijn verlanglijstje. Vooral het feit dat hij zo gemakkelijk is in gebruik geeft hierbij een enorme doorslag. De meeste maskers blijven in een dikke laag op je gezicht, terwijl deze zo goed als volledig intrekt. Zoveel gemakkelijker dan een hele yoghurt-achtige laag te moeten afspoelen onder de douche!
Staal: Vichy - Dercos herstellende crème shampoo
Wat? Deze shampoo voedt en herstelt het haar en laat het tegelijk mooi glanzen.
Gebruik? Hij schuimt goed, maar ik vind hem zeker niet bijzonder qua gebruik in vergelijking met een andere shampoo.
Textuur en geur? Het is een witte, parelachtige vloeistof met een subtiele geur. Deze geur is echt absoluut niet mijn ding!
Werking? Om duidelijke uitspraken te kunnen doen, zou ik hem eigenlijk langer moeten gebruiken. Momenteel zie ik niet echt een verschil.
Full size? 200ml heeft een adviesprijs van 12,75 euro en kost bij Farmaline 10,20 euro.
Rebuy? Ik ben niet zo tevreden over de geur en bovendien merk ik momenteel geen verschil. Ik ga het bij mijn huidige shampoo houden!
Je kan momenteel deelnemen aan de winactie van Plante System: Klik hier