maandag 21 oktober 2013

Farmaline: staaltjes review deel 1 (nl)

In een vorig artikel konden jullie zien dat ik een aantal staaltjes van Farmaline heb ontvangen. Enkele hiervan heb ik al kunnen testen, zodat ik jullie vandaag een review kan bezorgen van het eerste deel van de staaltjes. Omdat het er zo veel zijn kan ik dit onmogelijk in één keer doen. Ik wil tenslotte ook iets meer vertellen dan alleen "het is goed of niet goed" :) Ik zal van alle producten zowel de adviesprijs als de prijs bij Farmaline vermelden. De staaltjes zijn tenslotte van daar afkomstig en zo krijgen jullie meteen een goed beeld van hoeveel je kan besparen bij Farmaline. For my English readers: these sample reviews will be in Dutch, because there are so many products. If you'd like to see an English review of one of the products, please let me know and I'll put it online!

Staal: BIO Beauté by NUXE - Toning exfoliant with redcurrant pulp
Wat? Het is een verkwikkende lichaamspeeling met aalbessenvruchtvlees. Het belooft een fijnere huidstructuur in combinatie met een verkwikkende en gladstrijkende werking.
Gebruik? Je brengt de peeling aan op een droge huid en na wat masseren spoel je hem af. Hij brengt erg gemakkelijk aan. Ik raad wel aan om deze peeling onder de douche te gebruiken, omdat hij op deze manier veel gemakkelijker afspoelt.
Textuur en geur? Het is een dikke gelcrème met een combinatie van zowel grotere als kleinere korreltjes. Door de dikke basis is hij erg aangenaam in gebruik omdat deze het "schurende" gevoel vermindert. Een lichaamsscrub kan soms vrij pijnlijk zijn, maar bij deze voelt het eerder aan als een peelende massage. Bovendien ruikt hij hemels naar verse abrikoos!
Werking? Ik ben enorm tevreden over de werking. Mijn huid voelt verzorgd, schoon en zacht aan. Bijkomend is hij erg hydraterend, waardoor je nadien geen nood hebt aan een extra bodylotion.
Full size? 150ml heeft een adviesprijs van 18,2 euro en kost bij Farmaline 16,38 euro.
Rebuy? Jazeker! Ik ben erg tevreden van de bodyscrubs van The Body Shops, maar deze aangename textuur en geur hebben mijn hart gestolen. Bovendien is hij erg verzorgend en bevat hij geen parabenen: twee zaken waar deze peeling zeker punten mee gescoord heeft. Deze staat dus zeker op mijn wishlist!
Staal: Plante System - AKnorm
Wat? Dit zakje is een kalmerende en hydraterende emulsie voor het gelaat. Naast hydratatie en bescherming tegen uitdroging belooft hij de huid ook te matteren.
Gebruik? Je brengt hem elke ochtend en avond na het reinigen op je gezicht aan. Hij smeert erg fijn uit en trekt bovendien snel in.
Textuur en geur? Het is een dikke en rommige, maar toch vloeibare witte crème. Ik kan de geur moeilijk benoemen en deze staat ook nergen aangegeven. Ik kan hem het best omschrijven als een frisse plantengeur. Erg natuurlijk en het geeft een beetje het gevoel dat je je neus in een verse plantenbak steekt. Ik hou van dergelijke geuren, maar ik kan me voorstellen dat sommige personen een bloemige geur verkiezen.
Werking? Na het aanbrengen voelt je huid meteen erg zacht aan. Ik heb hem enkele dagen gebruikt en ik heb zeker het hydrateren effect ervaren. Door het herfstweer begint mijn gezicht toch wat uit te drogen en daar heb ik nu alvast geen last meer van. Het matterende effect is ook zeker aanwezig, maar je moet wel enkele minuten wachten. Het is dus zeker niet zoals de Perfect Blur van Garnier, maar geduld doet wonderen!
Full size? 40ml heeft een adviesprijs van 16 euro en bij Farmaline betaal je 14,4 euro.
Rebuy? Ik ben zeker tevreden over deze emulsie, maar momenteel heb ik nog genoeg andere producten in mijn stash.
Staal: Phyto - Phytobaume express conditioner for color-treated and highlighter hair
Wat? Zoals de naam al doet vermoeden is dit een voedende conditioner voor haar dat aan een kleurbehandeling is onderworpen. Enerzijds belooft het om het haar te ontwarren en de styling te vergemakkelijken, anderzijds beschermt het zowel de kleur als de glans.
Gebruik? Na het wassen breng je hem aan op handdoekdroog haar. Enkele minuten laten inwerken en weer uitspoelen. Zo gemakkelijk is het! Hij verdeelt gemakkelijk op het haar, maar je moet hem echt op handdoekdroog haar aanbrengen. Hij is erg glad, waardoor hij op te vochtig haar vrij snel begint weg te glijden. Op die manier heeft de conditioner natuurlijk geen effect.
Textuur en geur? Het is een dikke, lichtgele crème met een subtiele bloemengeur. Erg lekker!
Werking? Normaal gebruik ik na het douchen nog andere producten, maar dat heb ik deze keer natuurlijk niet gedaan. Zelfs zonder extra producten voelt mijn haar erg zacht aan en is er ook voldoende glans aanwezig. Ik heb zelf vrij fijn haar, waardoor ik toch nood heb aan een extra product omdat het anders te fluffy wordt.
Full size? 150ml heeft een adviesprijs van 13,5 euro en kost bij Farmaline 12,15 euro.
Rebuy? Het is een goed product, maar momenteel gebruik ik producten die specifiek gericht zijn op rood en koper haar.
Staal: A. Vogel - Echinaforce + Vitamine C kauwtabletten
Wat? Dit is natuurlijk geen beautyproduct, maar een voedingssuplement met een weerstandversterkende werking.
Gebruik? Dit zijn kauwtabellen, waarvan je er op normale basis 1 per dag neemt. Voor extra versterking van de weerstand neem je er 2 per dag en bij behoefte kan je er 3 nemen. Ik vind ze erg lekker, al zijn ze naar de harde kant dus begin niet meteen te kauwen en wacht liever enkele seconden.
Textuur en geur? Bovenaan zie je de tablet op een foto. Het is een vrij grote, rozige tablet met een heerlijke frambozengeur. Hij smaakt ook naar framboos: lekkere framboos en geen neppe chemische smaak.
Werking? Over de werking kan ik vrij weinig zeggen, aangezien je deze best over een langere termijn neemt. Op enkele dagen tijd ervaar ik natuurlijk geen verschil.
Full size? Een doos met 45 tabletten heeft een adviesprijs van 16,45 euro en kost 14,80 euro bij Farmaline.
Rebuy? Als ik extra vitaminen gebruik, zijn deze bijna altijd van A.Vogel. Misschien dat ik deze dus opnieuw aanschaf als ik ze nodig heb.
Staal: Lierac - Démaquillant Douceur
Wat? Dit flesje is een zachte micellaire reiniger voor het gezicht en de ogen. Hij belooft perfect make-up te verwijderen en tegelijk te zorgen voor een fris en aangenaam gevoel.
Gebruik? Je brengt het aan met een wattenschijfje op je huid, net zoals andere micellaire reinigers. Deze sample zit in een flesje met een grote opening, wat ik iets minder handig vind qua dosering. De full size zit in een fles met een pompje en daar ben ik wel erg enthousiast over!
Textuur en geur? Het is een transparant watertje met een lekkere, licht geparfumeerde geur. Mij doet de geur een beetje denken aan Womanity van Thierry Mugler, maar bloemiger. Natuurlijk blijft deze geur niet zitten zoals een parfum, maar aangezien dit één van mijn favoriete parfums is, ben ik wel erg blij met deze geur!
Werking? Bovenaan zie je een foto met lipstick, oogschaduw, concealer, oogpotlood, waterproof mascara en gewone mascara. Op de foto ernaast zie je het resultaat na 3 veegjes. Hij reinigt dus inderdaad goed en make-up wordt perfect verwijderd. Bijkomend voelt je gezicht schoon en fris aan.
Full size? 200ml heeft een adviesprijs van 16,5 euro en kost bij Farmaline 14,85 euro.
Rebuy? Ja! Ik ben een enorme fan van micellaire watertjes en deze is intussen één van mijn favorieten. Bovendien lijkt het pompje van de full size me erg gemakkelijk! En ja, ik ben ook verliefd op de mooie paarse kleur van het flesje, waardoor deze een plaatsje heeft veroverd op mijn wishlist!
Staal: Lierac - BB crème Luminescence
Wat? Een lichte BB crème met corrigerende en lichtreflecterende pigmenten. Naast het corrigeren van de teint en imperfecties belooft hij ook de poriën te verfijnen.
Gebruik? Net zoals andere BB crèmes breng je deze op het gezicht aan. Ik vind hem erg fijn omdat hij goed uitsmeert zonder strepen.
Textuur en geur? Het is een romige en luchtige crème waarbij je de lichtreflecterende pigmenten goed kan zien. Na het aanbrengen zijn deze niet meer zo hard aanwezig, waardoor je gelukkig geen discobal-effect krijgt. Hij is licht geparfumeerd.
Werking? Deze BB crème geeft een matige dekking, waardoor de meeste oneffenheden verdwijnen. Ook poriën zijn minder zichtbaar aanwezig.
Full size?  30ml heeft een adviesprijs van 29 euro en kost bij Farmaline 26,10 euro.
Rebuy? Jammer genoeg niet! Ik ben enorm tevreden over de werking van deze BB crème. Ik ben echter wel teleurgesteld dat er maar twee tinten verkrijgbaar zijn en zelfs de lichtste tint (Sable) voor mij te donker is. Moest er in de toekomst een nog lichtere tint bijkomen, overweeg ik wel om deze te proberen!
Staal: Een full size lippenbalsem van Farmaline zelf
Wat? Een gewone lippenbalsem met SPF 20.
Gebruik? Hij is erg romig en smeert daardoor goed uit op de lippen.
Textuur en geur? De stick is lichtgeel en kan ik het best omschrijven als een beetje boterachtig. Hij heeft een erg lekkere vanille-geur.
Werking? Hij zit aangenaam en mijn lippen voelen zacht en verzorgd aan. Aangezien dit geen lippenbalsem is zoals die van The Body Shop en Maybelline, had ik eigenlijk een minder goede werking verwacht. Toch ben ik erg blij met deze lippenbalsem.
Rebuy? Deze lippenbalsem is natuurlijk niet zomaar te koop. Aangezien ik intussen vrij veel witte lippenbalsems heb, heb ik wel een leuk ideetje voor een DIY. Binnenkort zal je deze dus zeker nog eens zien verschijnen!
Staal: Apivita - Express gold with papaya
Wat?  Een peel off exfoliërend en herstellend masker. Hij belooft een gezonde huid, waarbij dode huidcellen en onzuiverheden verwijderd worden. Daarnaast zou hij de huid ook zichtbaar gladder en stralender maken.
Gebruik? Je doet de inhoud van het zakje in een kom en mengt dit met 25ml koud water tot een pasta. Nadien breng je het aan op je gezicht en laat het 10min drogen. Tot slot kan je hem eraf trekken. Het is minder gemakkelijk als een kant en klaar masker, maar ik vind het wel erg origineel en leuk om te maken! Het is wel belangrijk dat je hem dik genoeg aanbrengt. Een dikke laag droogt rubberachtig op en kan je er gemakkelijk af halen. Een te dunne laag wordt een beetje zoals klei, waardoor je extra water nodig hebt om hem vlot te verwijderen.
Textuur en geur? In het zakje is het een geel poeder. Na het mengen wordt hij een beetje puddingachtig. Vooral de textuur na het drogen vond ik erg leuk. Ik vind het dan ook erg jammer dat ik hiervan geen foto's heb gemaakt! Jammer genoeg was ik alleen thuis en had ik als revaliderende platligger geen hulp om foto's te maken :( Ik kan je wel vertellen dat dit masker erg fruitig ruikt: yummy!
Werking?  Na het verwijderen voelde mijn gezicht echt superzacht aan! Dit had ik niet verwacht omdat ik het merk eigenlijk niet kende. Bovendien waren mijn poriën grondig vrijgemaakt en aanzienlijk kleiner.
Full size? Een set van 2 maskers heeft een adviesprijs van 5,39 euro en kan je bij Farmaline aankopen voor 4,85 euro.
Rebuy? Dit masker heeft me erg nieuwsgierig gemaakt naar de andere maskers van Apivita. Ik ben dus zeker van plan om zowel deze als de andere maskers in de toekomst te gaan gebruiken.
Staal: Vichy - Foundationkit
Wat? Dit is een setje met 3 foundationstaaltjes: Aerateint pure, Liftactiv flexilift teint en Normaderm teint. Via deze set kan je testen welke foundation het best past bij je huidtype.
Gebruik? Zoals elke foundation breng je deze aan op je gezicht. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk om foundation uit dergelijke zakjes te krijgen, maar zolang de full size een handige verpakking heeft, doe ik niet moeilijk :) Ik vond ze allemaal erg gemakkelijk om aan te brengen. Ze verdelen goed en laten geen strepen na.
Textuur en geur? Ze zijn allemaal vrij vloeibaar, maar toch nog romig en licht geparfumeerd. Alleen de geur van de Aerateint pure vond ik echt niet lekker.
Werking? Ze bieden allemaal een goede dekking. De Aerateint pure kan best niet te dik aangebracht worden, omdat deze nogal snel een "cakey" effect geeft.
Full size? Aerateint pure 30ml heeft een adviesprijs van 22,35 euro en kost bij Farmaline 18,32 euro. Liftactiv flexilift teint 30ml heeft een adviesprijs van 23,40 euro en bij Farmaline kost hij 21,06 euro. De Normaderm teint van 30ml is verkrijgbaar voor een adviesprijs van 19,5 euro en kan je bij Farmaline vinden voor 17,55 euro.
Rebuy? Deze waren allemaal veel te donker voor mij. Als ik ze fysiek kan testen, zal ik zeker eens uitkijken naar lichtere tinten. Aangezien tot nu toe alleen GOSH een geschikte tint heeft voor mij, heb ik een beetje mijn twijfels of Vichy mij daarbij kan helpen.

Je kan momenteel deelnemen aan de winactie van Plante System: Klik hier