woensdag 4 februari 2015

The Balm - Nude'tude (nl)


Ik ben een superfan van oogschaduwpaletten en dan vooral van paletten met natuurlijke kleuren die je altijd en overal kan gebruiken. Ik kon de verleiding dan ook niet weerstaan toen ik het Nude'tude palette van The Balm zag!


De ingrediëntenlijst!


Voor mij is het altijd een grote plus als je een palette kan meenemen en op dat vlak heeft The Balm goede punten gescoord! Het palette is redelijk lang, maar wel heel dun waardoor hij gemakkelijk weggestopt kan worden. Ook zit er een grote spiegel in en een bijhorende dubbele kwast. Eindelijk: geen nutteloze sponsapplicator, maar echt een kwast die je kan gebruiken! Langs de ene kant zit er een schuine dikkere oogschaduwkwast die je prima op je ooglid, arcadeboog en onder je wenkbrauwen kan gebruiken. De andere zijde heeft een smalle schuine kwast, die goed werkt voor eyeliners en moeilijk bereikbare delen. 


The Balm heeft ook echt wel werk gestoken in de vormgeving van het palette. De kleuren worden op een schattige en tegelijkertijd sexy manier getoond met pin-up meisjes. Leuk toch?


Op naar de kleuren! Sassy is een witte kleur met shimmers. Snobby is een soort van okergeel met shimmers, dat na het aanbrengen wel een gouden indruk geeft. Stubborn is een satijnen roze kleur die heel mooi samen gaat met Stand-offish, wat een supershimmery perzikroze is. Selfish is grijzbruin met shimmers en Sultry is dan weer een matte lichtbruine kleur.


Natuurlijk zitten er ook donkere kleuren in het palette. Sophisticated is donkerbruin met gouden glitters en combineert heel goed met de glanzend goudbruine kleur Seductive. Sexy springt er een beetje uit als matte bordeauxrode kleur en ook Silly is iets minder standaard omdat het een superdonkere bruine kleur is met gouden en koperkleurige glitters. De laatste twee kleuren zijn beiden mat en dus ideaal als eyeliner: Serious is zwart en Sleek is een heel donkerbruine kleur.


Op de swatches kan je zien dat de kleuren enorm goed gepigmenteerd zijn. Het is wel wat opletten geblazen, want je hebt al gauw teveel product op je kwast met een heleboel fallout als resultaat. 


Hier heb ik een ooglook gemaakt met Stand-offish op mijn ooglid, Seductive in de arcadeboog, Sassy als highlighter onder mijn wenkbrauwen en in de binnenste ooghoek, Silly als eyeliner op de bovenste wimperrand en Sleek op de onderste wimperrand. 

Ik ben in ieder geval fan! Je kan dit palette vinden in sommige filialen van Di. Ik heb het mijne gekocht via The Make Up Spot voor 34,95 euro. Niet supergoedkoop, maar wel een prima prijs voor zoveel kleurtjes van goede kwaliteit.

Hebben jullie nog aanraders van The Balm?