donderdag 26 februari 2015

Yves Rocher - Haarspoeling met frambozenazijn

Naast het schrijven van mijn blog, hou ik er ook enorm van om artikeltjes te lezen op andere blogs. Als grote fan van Yves Rocher, hou ik dan ook enorm van shoplogs en unboxings wanneer andere bloggers bij Yves Rocher geshopt hebben. Nu veel me op dat heel wat lezers dezelfde vraag hebben: wil je alsjeblief je azijnspoeling met framboos reviewen!

Ik snap die vraag volledig, want ik was zelf ook enorm benieuwd naar dit flesje! Ik heb hem nu een half jaar in gebruik, zodat ik hem vandaag aan jullie kan laten zien. 


De spoeling zit in een flesje met een mooie dop. Toen ik op de website keek, dacht ik eerst dat het een soort kurkje was dat je uit het flesje moest trekken. Gelukkig is het toch een draaidop, wat het net iets gemakkelijker maakt om te gebruiken. Nog een heel fijne extra: er zitten geen siliconen in deze spoeling. Ideaal dus voor mensen met gekleurd haar en wanneer je regelmatig een stijl- of krultang gebruikt. 

De frambozenazijn in de spoeling zorgt ervoor dat je haar gaat glanzen. Je brengt de spoeling helemaal op het einde aan, dus nadat je je shampoo en conditioner hebt uitgespoeld. Nu krijg je ook wel wat meer glans als je koud water gebruikt om je haar af te spoelen, maar toch doet dit product net dat tikje meer dan alleen maar glans geven. Mijn haar voelt zachter aan en is ook gemakkelijker doorkambaar. Nu moet ik wel wat nuanceren. Deze spoeling is zeker en vast geen wondermiddel, maar het zorgt wel voor een algemene verbetering van de toestand van je haar. 


Een puntje wat wel het vermelden waard is, is de gebruiksvriendelijkheid. Het is geen gewoon flesje, maar het bevat slechts een kleine opening. Dit is een voordeel, want zo verspil je minder product en kom je ook veel langer toe met je flesje. Het is wel enorm vloeibaar zoals water, waardoor je toch een beetje moet opletten bij het aanbrengen. Ik hou het flesje echt tegen mijn haar, om te voorkomen dat er druppels in mijn ogen terechtkomen. 

En natuurlijk heb ik het beste tot op het einde bewaard. Het is frambozenazijn en dat betekent: een heerlijke geur. Hoewel het de naam azijn gekregen heeft, ruikt het allesbehalve zuur of naar gewone azijn. Het ruikt echt heel zoet en fruitig naar een frambozensapje en die geur blijft gemakkelijk nog enkele uurtjes na het douchen hangen. Heerlijk!

Ik vind het een erg fijn product! Hoewel het dus geen wondermedicijn is voor je haar, vind ik het zeker de moeite als je gewoon dat beetje extra wil. Ik ga het in ieder geval behouden in mijn routine! Je kan dit flesje kopen in de winkels of de webshop van Yves Rocher. Je krijgt dan 150ml en daar kom je best een hele poos mee toe! Als hij niet in de sale is, kost hij 9,90 euro.

Wat vinden jullie: is het een goed idee om azijn op je haar te gebruiken?