zaterdag 21 februari 2015

Clarins - Instant Light Lip Comfort Oil


Clarins noemt zichzelf altijd innovatief en met de nieuwste toevoeging aan de collectie kan ik daar absoluut niets tegen inbrengen. We kennen allemaal wel producten zoals haarolie en olie voor op je lichaam, maar Clarins kwam met iets nieuw op de proppen: olie voor je lippen! Deze olie kan je alleen of als aanvulling op je lipstick gebruiken en hij belooft dat je lippen meteen hun oorspronkelijke zachtheid, souplesse en volume terugkrijgen. Klinkt veelbelovend, niet?


De olie is samengesteld uit verschillende oliën. Hazelnootolie en biologische jojoba olie zijn beiden rijk aan vetzuren, waardoor ze de lipidelaag in je lippen herstructureren en beschermen tegen uitdroging. Rozemarijn, zonnebloemolie en pruimenolie maken je lippen zacht. Ook zit er rode peper in. Wat! Doet dat geen pijn? Nee, het extract van rode peper is toegevoegd om pijn van bijvoorbeeld gebarsten lippen net te verzachten. Verder bevat de gele verse Mirabelle olie en de roze versie frambozenolie. Beiden zijn vooral bedoeld voor de kleur, maar werken tegelijkertijd als antioxidant. 


Dit is het befaamde flesje! Het bevat maar 7 ml, waardoor het echt superschattig is! Je zou denken dat 7 ml echt wel heel weinig is, maar je komt er wel enorm lang mee toe. 


Ik heb dus de gele versie, Honey genaamd. Deze olie heeft een gele kleur en een subtiel zoete honinggeur. Ik vind het echt een heerlijke geur. Subtiel zoet zonder te overweldigend te zijn en ook allesbehalve chemisch. Ook heeft hij een beetje een zoet smaakje. De roze versie zou naar framboos ruiken, maar daar heb ik dus geen ervaring mee. 


De applicator lijkt een beetje op een lipgloss sponsje, maar deze is groter en breder. Het is een soort van lepel vorm, waardoor je voldoende product uit het flesje kan scheppen zonder te morsen. 


Op mijn arm kan je zien dat de gele schijn wel aanwezig is, maar op de lippen is dit niet zo fel waar te nemen. Geen paniek dus, want je zal geen felgele lippen krijgen. De kleur zorgt er eigenlijk voor dat je lippen in de plaats van roze een meer koraalkleurige of perzikkleurige ondertoon gaan krijgen. Ik zeg wel degelijk ondertoon, want het effect is erg subtiel. 


De olie voelt enorm aangenaam aan op de lippen. Je voelt meteen dat hij voedend werkt, zonder plakkerig of vettig aan te voelen. Persoonlijk vind ik dat hij wel meer aanvoelt als een lipgloss dan als een olie. Misschien is dat ook niet slecht, want deze dikkere textuur zorgt er wel voor dat hij langer blijft zitten en dus ook langer kan inwerken op de lippen. 

Ik ben nogal kritisch en ik geloof dan ook niet snel in wondermiddeltjes. In dit geval moet ik eerlijk toegeven dat ik het best lastig vind om te zeggen dat dit wel degelijk een wondermiddel is. Auch, mijn rationele en kritische ik moet dus plaatsruimen voor iemand die volledig overtuigd is van een product dat eigenlijk te mooi is om waar te zijn. Deze olie werkt namelijk echt meteen, niet na enkele dagen of uren maar onmiddellijk. Je voelt meteen dat je droge en gebarsten plekjes zachter beginnen aan te voelen en je lippen worden ook enorm snel hersteld. 

Ik ben helemaal gewonnen voor deze olie en ik ga bij mijn volgende bezoek aan Ici Paris XL meteen een back-up aanschaffen. Als je deze olie ook wil proberen, dan kan dat via de parfumerie voor 18.90 euro. Niet supergoedkoop, maar oh zo het geld waard!

Hebben jullie hem al geprobeerd?