maandag 9 februari 2015

Kiko - Cleansing Face Brush


Het hoeft niet allemaal make-up, make-up, make-up te zijn! Om er stralend uit te zien, is het natuurlijk ook heel belangrijk om je huid goed te reinigen. Intussen is de naam Clarisonic dan ook niet meer weg te denken, wat reinigingsborstels betreft. Nuja... niet meer weg te denken, maar tegelijk ook niet voor iedereen betaalbaar want goedkoop is zo'n Clarisonic niet. Zelf heb ik niet de behoefte aan een elektronische reiniger en ben ik al tevreden met een gewone borstel die goed werkt. Die heb ik gevonden en wil ik vandaag ook aan jullie laten zien!


Kiko heeft al een hele tijd verschillende sponsjes om je gelaat te reinigen, maar intussen zit er ook een borstel in het assortiment. Geen hi-tech gedoe, maar een gewone borstel die je in combinatie met elke facewash en scrub naar keuze kan gebruiken. Bij de borstel krijg je trouwens ook een houdertje en dat is enorm handig! Je kan hem neerzetten en doordat de houder niet volledig afgesloten is, kan het water gemakkelijk weglopen en krijgt de borstel voldoende ruimte om te ademen. 


Nu moet ik toegeven dat ik al wat borstels uit dit genre heb getest en vaak kom ik tot dezelfde conclusie: vreselijk ruwe en stevige haren waardoor je gezicht er na één wasbeurt uitziet alsof je er met schuurpapier overheen bent gegaan. Deze is daarin een uitzondering. Hij bestaat uit zachte synthetische haren met binnenin 5 rubberen staafjes. Hierdoor is hij zacht voor de huid, maar toch nog krachtig genoeg om dode huidcellen en vuilrestjes te verwijderen.

Ik gebruik deze borstel intussen erg graag en hij is mijn vaste douchemaatje geworden. Als je nog op zoek bent naar een betaalbare borstel om je gelaat te reinigen, is deze dus zeker het bekijken waard! Je kan hem kopen in de winkels of webshop van Kiko en hij kost slechts 5,90 euro. Niet slecht toch?

Welke hulpmiddeltjes gebruiken jullie om je gelaat te reinigen?