vrijdag 27 februari 2015

LOTD - Make your eyes pop!


Vandaag heb ik weer een nieuwe look voor jullie! Als je aan mensen vraagt wat ze het mooiste lichaamsdeel vinden, krijg je vaak hetzelfde antwoord: de ogen. De opdracht is dus duidelijk: laat je ogen knallen! Vaak heb je niet meer nodig dan een kleurtje dat je ogen gaat benadrukken. 

Mijn knaller items vandaag zijn 3 oogschaduwkleurtjes van Kiko: beige met glitters, glanzend donkerbruin en mat chocoladebruin. Die kleurtjes ga ik benadrukken met twee groene oogpotloden: Good Karma van Zoeva en Moss van MeMeMe. 


Ik begin met een goede oogschaduwbasis, zodat alles perfect blijft zitten. Dan breng ik de beige kleur aan op mijn ooglid. Dit zorgt ervoor dat alles er egaler uitziet en het is toch net wat helderder dan bijvoorbeeld taupe of grijs. 


Dan breng ik de glanzende donkerbruine kleur aan op de buitenste helft van mijn ooglid. De randjes moeten absoluut niet perfect zijn. Het belangrijkste is dat de kleur donker en egaal aangebracht is. 


Met de iets lichtere chocoladebruine kleur ga ik dan de scherpere lijnen vervagen. Deze kleur gaat door heel mijn arcadeboog: vanaf de buitenste ooghoek helemaal tot aan het de binnenste ooghoek. Nadien gebruik je dezelfde beige kleur onder je wenkbrauwen om de randjes te vervagen. Je kan ook wit gebruiken, maar beige zorgt ervoor dat het geheel natuurlijker en dus minder over the top oogt. 


Op naar de knalkleur! Good Karma is een groen oogpotlood met glitters. Als je deze kleur niet hebt, kan je perfect een alternatief nemen. Deze kleur breng ik aan op de bovenste en de onderste wimperrand. Nadien kan je met een smudger kwast of een wattenstaafje de kleur wat vervagen voor een smokey effect. 


Op mijn waterlijn gebruik ik Moss, een gewone groene kleur. Glitters langs de buitenkant om het geheel te laten knallen en een gewone kleur langs de binnenkant omwille van de veiligheid. Je wil namelijk niet dat de glitter in je oog terechtkomen en krasjes gaan maken op je lens. 


Een beetje mascara (en eventueel valse wimpers) en klaar! 


Ik heb voor deze combinatie gekozen om dat groen en bruin prima samengaan. Ik ben er echter zeker van dat deze look ook echt knalt bij felblauwe ogen!


En nog een full face! Je krijgt dus een zwoele smokey eye met kleurtjes die je blik accentueren. 

Hoe zorgen jullie ervoor dat je ogen knallen?