dinsdag 24 februari 2015

Unboxing: Deauty box februari 2015

Vandaag was het weer zover en kreeg ik mijn Deauty box aan. Als je vindt dat ik deze keer minder enthousiast klink, dan zit je volledig juist! Vlak voor het weekend kreeg ik al een mailtje met de inhoud erin: bye bye suprise... Oké de inhoud die ik kreeg komt niet helemaal overeen, maar toch. Ook was er blijkbaar een mailtje verstuurd waarin je een product mocht kiezen en die heb ik (nochtans als meer dan 2 jarig lid!) niet ontvangen. Maar goed... Op naar de unboxing.

Deauty zegt deze maand: "Get ready for a perfect night out with Deauty! De Deauty Box van februari zit boordevol partyproof producten. En omdat het bij Deauty wat meer mag zijn, hebben we gekozen voor unieke nieuwigheden die je met verstomming zullen slaan. Frisse blik? Check. Stralende huid? Check. Zwoele lippen? Check. En geen zorgen, we hebben ook gedacht aan de morning after. Beyoncés legendarische woorden: 'I wake up like this... flawless' waren nog nooit zo toepasselijk. Ontdek het nu!"



"Ervaren Deautista's kennen Shiseido ondertussen al, een luxemerk dat inspiratie haalt uit de japanse cultuur. Zo ook voor deze Lacquer Rouge. Een lacquer combineert het beste van twee werelden: de lipgloss en de lipstick. Je lippen krijgen een glossy glans, maar worden tegelijkertijd ook verwend met een rijk gepigmenteerde kleur die uren blijft zitten. Kiezen is niet langer verliezen!"

De full size van 6ml kost normaal 26 euro, waardoor deze sample van 2ml een waarde heeft van ongeveer 9 euro. Shiseido en make-up in de box? Yay! Maar deze keer toch nay! Wéér rood! Bijna elk lipproduct en nagellak in de Deauty box is rood. Ten eerste ben ik het intussen wel een beetje beu dat we blijkbaar constant met rode lippen en rode nagels moeten rondlopen. Ten tweede ben ik zelf iemand die amper rood draagt als lipstick, waardoor deze (again!) rode kleur dus absoluut geen toevoeging is voor mijn stash. 


"Gouttes Bleues van Opticalmax lijkt op het eerste zicht misschien een vreemd product voor in een Deauty Box, maar dit wondermiddel is een succesverhaal in Frankrijk, waar het wordt aanbevolen door Franse fotografen en visagistes. Deauty deed de test en sindsdien zit het standaard in onze handtas. Deze blauwe druppels - een mix van gedistilleerde bloemenwaters - breng je na een avondje uit, een stressy werkdag of een korte nacht aan in de ogen. Et voilà: je ogen tonen niet alleen witter, maar hebben ook hun natuurlijke helderheid en glans terug!"

Dit is een full size met een waarde van 9,99 euro. Op zich is het wel een discovery, want het is uniek en ik kende het nog niet. Voor mij is het toch een no-go. Ik voel me al ongemakkelijk bij het idee om lenzen te gaan dragen of oogdruppels te gebruiken bij een oogontsteking, dus ook deze durf ik absoluut niet te gebruiken. 


"Wat zeiden we zonet? 'Kiezen is niet langer verliezen?' Dat geldt ook voor deze wonderbaarlijke Wonderlight van So Susan. De ene zijde is een primer op basis van water verrijkt met licht reflecterende chromosferen. Breng aan op het voorhoofd, jukbeenderen, beginnende rimpeltjes en boven de lippen voor een uitgeruste look met subtiele glans. De andere zijde dient als corrector voor onder de ogen. Deze crèmige substantie bevat extracten van Alfalfa bladeren en is de perfecte basis voor een partylook. Donkere kringen vervagen en je make-up blijft langer zitten. Deze twee-in-één stick kan toveren!"

Ook dit is een full size en kost normaal 15,66 euro. Op zich vind ik het fijn dat ze dit in de box stoppen, maar als er één product is dat ik nooit ofte never meer gebruik: shimmery primers. Zelfs de shimmer primer van Urban Decay heeft welgeteld 5 minuten op mijn gezicht gezeten, voor ik hem eraf haalde en het staaltje de vuilbak in kieperde. Ik en primers met glans of glitters gaan gewoon niet samen. Bijkomend zijn er drie kleurtjes en krijg ik natuurlijk een donkerbruine versie... Ik zie mezelf dus geen vloeibare donkerbruine glittercrème boven mijn lippen en op mijn voorhoofd smeren. Denk even na Deauty en check mijn beautyprofiel!


"Is een quick fix niet voldoende? Heb je langdurig last van een droge tot zeer droge huid? Dan is de Nirvanesque Enrichie op jouw lijf geschreven. Deze crème bevat net zoals de Nirvanesque light boompioenextract, een natuurlijk bestanddeel dat een gunstige invloed heeft op de moleculen die de huid ontspannen. Maar deze crème is rijker waardoor dat de droge huid niet langer trekt, maar gelukkig ook geen vettig laagje achterlaat op de huid. Een win-win voor Deautista's!"

De full size van 50ml kost 36,9 euro, waardoor deze sample van 15ml op ongeveer 11 euro komt. Langs de ene kant ben ik altijd heel tevreden geweest van Nuxe en vind ik het fijn om het merk in de box te vinden. Langs de andere kant ben ik ook hier teleurgesteld. Zowel op de tube als op de website van Nuxe wordt vermeld dat deze crème vooral bedoeld is om rimpels en fijne lijntjes aan te pakken. Dat heb ik (gelukkig) nog niet nodig, dus hier ga ik dan maar iemand anders mee blij maken. Ook is de textuur voor mij met mijn normale tot gemengde huid veel te rijk. 


"Binnenkort een hippe party gepland? Probeer eens iets anders met je kapsel! Beginnen doen we bij de basis: het voeden en verzorgen van de haren. Elixir Ultime van Kérastase is een veelzijdige maar kwalitatieve verzorging voor het haar. Veelzijdig want effectief bij nat, droog of handdoekdroog haar en kwalitatief want de verschillende oliën verzorgen en voeden de haarpunten. En nu aan de slag ermee!"

De full size van 125ml kost 41 euro en dus komt deze 50ml op 16,4 euro. Kérastase is een heel goed merk en top dat Deauty hiermee samenwerkt! Maar ook hier weer een bummer... Ten eerste heb ik al een Elixir Ultime ontvangen in een eerdere box en bijkomend is het weer een haarolie. Dankzij Deauty heb ik intussen haarolie voor de komende 20 jaar denk ik... Bijkomend bevatten de Elixir Ultime een vrij sterk parfum, waardoor ik telkens uitslag kreeg op mijn schouders als ik het gebruikte. Deze kan ik dus ook niet gebruiken...


5 producten met een totale waarde van ongeveer 62 euro is niet slecht. Nuja, als er echt geen enkel product is waar je iets mee bent, dan valt het wel enorm tegen. Daarnaast begint de herhaling in de producten en het gebrek aan inspiratie toch wel op te vallen. Ik ben deze maand dus enorm teleurgesteld en eigenlijk is teleurgesteld een understatement. Als de volgende twee maanden ook zo tegenvallen, denk ik niet dat ik mijn abonnement nog ga verlengen.