zondag 15 februari 2015

KIKO - Nude nagellak


Een aantal maanden geleden konden jullie mijn enthousiasme al merken in mijn artikeltje over de kwaliteit van de nagellakjes van Kiko. Een tijdje terug had Kiko weer een hele fijne actie, waarbij de nude producten een enorme korting hadden. Ik heb me even laten gaan en bijna alle nude nagellakjes uit de gewone collectie geshopt! 

Over de kwaliteit kan ik weer niets negatief zeggen! Alle kleurtjes dekken met 1 à 2 laagjes, wat best verwonderlijk is met nude kleurtjes. Net zoals de andere lakjes blijven ook deze kleurtjes gemakkelijk een 4 tal dagen zitten zonder chipper. Ik heb dus weer enkele toppertjes gekocht! Op naar de swatches!


Het eerste kleurtje is 217 Antique Pink. Ik ben helemaal verliefd geworden op deze kleur! Het is een subtiel roze kleurtje met hele fijne shimmers. Dit is echt zo'n kleurtje waar iedereen mooi mee staat. 


Dit kleurtje is 220 Satin Beige. Dit is een beige nude lakje met zilveren glittertjes. Een heel mooi kleurtje, maar tegelijkertijd ook een beetje gevaarlijk. Omdat hij een gelige ondertoon heeft, kan hij bij sommige huidskleuren een doods of ziek effect hebben. Hij is dus niet echt voor iedereen even geschikt en het is het best om vooraf even te controleren of je staat met kleuren met een gele ondertoon. 


372 Nude is één van de lichtere varianten. Het is een licht nude lakje dat aanleunt bij een pastel mauve. Dit lakje dekt reeds met 1 laagjes en voor zo'n lichte kleur te zijn is dat echt super! 


We gaan de rozige kant op met 375 Bois De Rose. Dit is een mooi oudroze lakje. Ideaal als je graag wat kleur gebruikt, maar je nagels toch liefst niet te fel lakt. 


De volgende is het enige lakje met een frosty of parelmoer finish. Dit is 478 Silky Rose. De naam vind ik een beetje ongelukkig gekozen, want hij is helemaal niet roze. Het is een beige nude lakje met een mooie satijnglans erin. Normaal gezien hou ik niet zo van parelmoeren finishes omdat ze nogal streperig kunnen zijn, maar deze valt wel heel mooi uit. 



Dit kleurtje is 479 Pearly Golden Sesame. Dit is eigenlijk meer een glitterlakje en het is een bom van zilveren, gouden en bronzen glitters in een grijsbruine basis. Die basiskleur is erg belangrijk, want hierdoor dekt hij perfect met 2 laagjes. Een lakje met een transparante basis heeft namelijk al snel 5 lagen of meer nodig om iets of wat te dekken. 


Het laatste kleurtje is 508 Rose Sand. Deze naam is echt wel toepasselijk gekozen, want het is een bruin lakje met een roze ondertoon. Voor mij is dit een perfecte nude kleur als je het woord "nude" echt interpreteert als huidskleur. Als dit een lipstickkleur was, zou ik het een my lips but better kleurtje noemen. 

Als jij helemaal gewonnen bent voor dit nude-inspiratie artikeltje en je ook je nude stash wil gaan uitbreiden, dan heb ik goed nieuws. Je kan ze kopen in de winkels of webshop van KIKO. De meeste kleurtjes kosten normaal 3,90 euro, maar omdat de collectie vaak vernieuwt en uitbreidt kan je sommige kleuren verkrijgen vanaf 0,5 euro.

Hebben jullie al lakjes van KIKO?