dinsdag 22 april 2014

Yves Rocher - Hydra Végétal verfrissende ooggel (nl)


Ik heb al enkele producten van Yves Rocher uit de Hydra Végétal lijn getest en die bevielen me allemaal erg goed. Waarom dus niet de verfrissende ooggel proberen? Inderdaad waarom niet en daarom laat ik hem vandaag aan jullie zien. Het is een frisse gel met heel wat beloftes: gemakkelijk in de huid trekken, wallen vervagen, tekenen van vermoeidheid verminderen, de ogen minder dik maken en de huid hydrateren. Dat is best een lang lijstje en meteen ook de reden waarom ik hem moest proberen.


De ooggel bevat geen parabenen, minerale oliën of siliconen en is daardoor geschik voor gevoelige ogen. Hij bevat wel allerlei verzorgende plantenextracten en caffeïne die ervoor zorgen dat je er meteen wakkerder uitziet. Over de ingrediënten ben ik in ieder geval al erg tevreden. Ik hou er namelijk niet van om teveel troep aan mijn ogen te smeren.


De ooggel zit in een handige tube met een fijn tuitje. Dit is erg gemakkelijk, omdat je van dergelijke producten maar een klein beetje nodig hebt. Je kan hem dus gemakkelijk doseren, waardoor je niet snel teveel gebruikt en de tube ook veel langer meegaat. 

De gel heeft een erg fijne textuur. Het is een beetje een waterachtige en transparante gel die geen plakkerige laag achterlaat. Door deze textuur trekt hij ook echt snel in de huid en is het slechts een kwestie van seconden voor je met je make-up aan de slag kan.


Volgens mij is deze ooggel een echte must voor de zomer. Hij voelt erg verfrissend aan en die aangename verkoeling blijf je ook even voelen. Een duidelijk effect op wallen zag ik niet, maar uiteindelijk heb je ook gewoon voldoende nachtrust nodig om wallen en kringen te voorkomen. Hoewel ik er dus zeker niet wakkerder uitzie met de ooggel, voel ik me wel stukken wakkerder. Of dit nu komt door de verfrissende werking of de massage tijdens het aanbrengen weet ik niet, maar het geeft wel een fijn gevoel!

De ooggel is te koop in de verkooppunten en webshop van Yves Rocher. De tube van 15ml kost normaal 12,90 euro, maar zoals we van Yves Rocher gewend zijn zal je dit bedrag zelden volledig moeten neertellen. Ondanks het feit dat hij geen duidelijk effect heeft bij wallen, ben ik wel van plan om hem opnieuw aan te schaffen omdat hij zo'n fijn gevoel geeft. Kenden jullie hem al?

Vergeet niet dat je nog steeds kan deelnemen aan de win-actie om een beauty-pakket ter waarde van 137 euro te winnen: klik hier om deel te nemen!