vrijdag 11 april 2014

Blog on the Center Stage # 4: Everythingnice

Het is deze week wat stiller geweest op mijn blog, omdat ik het zo verschrikkelijk druk heb gehad. Natuurlijk ben ik onze BotCS op vrijdag zeker niet vergeten! Als je jouw blog graag eens in de bloemetjes wil zetten, mag je altijd mailen naar virusofbeauty@gmail.com

De persoon achter de blog: wie ben je?

Ik ben Romy, 28 jaar en ik hou van bloggen! Wat ben ik nog meer? Chaotisch, druk, cola verslaafd , passie voor beauty, eigenwijs (maar dat is ook heel wijs), groot Pretty Little lars fan, animal lover, nieuwsgierig en misschien een beetje vreemd.


Blog on stage: waarover gaat jouw blog?

Everythingnice.nl is een beautyblog en dat is dan ook waar het meest over schrijf. Ik probeer dit wel zo persoonlijk mogelijk te doen. Af en toe schrijf ik ook een persoonlijk artikel.

De geboorte: hoe en waarom is jouw blog tot leven gekomen?

Ik heb mijn blog sinds oktober 2013 maar ben pas echt actief sinds januari 2014! Ik ben mijn blog gestart omdat ik mijn Engels wilde verbeteren. Huh? Maar je blog is toch Nederlands? Klopt als een bus. Ik kwam er al snel achter dat mijn Engels gewoon niet goed genoeg was en dat ik het mezelf verkeerd aanleerde. Gezien het grootste deel van mijn bezoekers toch uit Nederland en België kwamen besloot ik terug te gaan naar mijn eigen taaltje! Verder leek het me gewoon ontzettend leuk om een aantal hobby''s (schrijven en beauty) te combineren. Bloggen it was....en nu ben ik verslaafd!

Work-a-holic: hoe vaak post je een artikeltje en hoeveel tijd spendeer je aan je blog?

Ik post iedere dag een artikel. Ik probeer ook zoveel mogelijk reviews te schrijven en niet te veel tags en inspiratiefoto's. Ik besteed dan ook behoorlijk wat tijd in het bloggen. Misschien wel iets te veel! (Mijn vriend roept naar beneden of ik eindelijk naar boven kom en die laptop aan de kant zet as we speak!). In totaal besteed ik dan ook minimaal 1 uur per dag aan mijn blog. Dat is gemiddeld want soms maak ik artikelen in voren en ben ik de hele/halve dag bezig met schrijven en fotograferen.


Het publiek: heb je veel bezoekers en hoe belangrijk vind je het aantal bezoekers?

Over bezoekers kan ik eigenlijk niet zoveel zeggen. Ik heb me eigenlijk nog niet in de stats verdiept! Heel slecht, weet ik, maar ik wil eerst mijn blog helemaal in orde hebben. Ik heb onlangs mijn blog verhuisd van blogger naar wordpress om het wat professioneler te maken. Op het moment heb ik 69 volgers via bloglovin'. Ik weet niet of dat veel is, maar zelf ben ik er best een beetje trots op dat ik die in 3 maanden heb weten te verzamelen! Aan al mijn volgers: Thanx!

The motivational coach: Hoe motiveer je jouw lezers om jouw blog te blijven volgen?

Ik reageer op sommige reacties, probeer met interessante producten te komen en probeer mijn volgers mij mijn blog te betrekken door vragen aan ze te stellen! verder gooi ik er af en toe een leuke winactie tegen aan! Zo gaat er nu een goed gevuld beauty pakket uit als ik de 100 bloglovin' volgers heb bereikt!

De batterij: wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten aan bloggen?

Laat ik beginnen met de leuke dingen. Allereerst kan ik echt 'mijn ei kwijt' met bloggen. Zeggen ze dat ook in België? Ik kan mijn verhaal kwijt, mijn hobby en een stukje van mezelf. Dat geeft gewoon voldoening. Vooral als je dan leuke reacties krijgt van mensen die je blog lezen. Een ander voordeel van bloggen? Ik heb altijd een excuus om te shoppen! Als mijn vriend dan vraagt of ik niet genoeg gekocht heb zeg ik altijd: ,,ik kan mijn volgers niet teleur stellen! Mensen verwachten nou eenmaal een  review!' Hij trapt er alleen niet altijd in ;) Ook is het leuk om via een forum in contact te komen met andere bloggers. Altijd leuk om met mensen te kletsen over een gezamenlijke interesse!

En dan de downside van het bloggen. Gebrek aan inspiratie vind ik wel het vervelendst. Soms wil je gewoon heel graag een artikel schrijven maar komt er niets uit! Dat kan heel frustrerend zijn. Er gaat soms ook meer tijd in zitten dan je eigenlijk wil. Over nare reacties kan ik gelukkig nog niet meepraten. Ik blog eigenlijk nog anoniem. Er is maar een klein groepje in mijn omgeving die van mijn blog afweten en die reageren eigenlijk heel positief!


Blogverslaafd: volg je zelf ook blogs? Zo ja, welke zijn je favorieten?

Natuurlijk ben ik zelf ook blog verslaafd. Naast de grote 3 (miss lipglosss, beautygloss en  VeraCamilla) lees ik nog een heleboel kleinere blogjes.
Zo  volg ik the pink perfectionist (http://www.thepinkperfectionist.be), essential honesty (http://www.essentialhonesty.be) en byaranka (http://www.byaranka.nl) en travel suitcase (http://www.travelsuitcase.nl).

De leermeester: hebben andere bloggers een invloed op je eigen manier van bloggen? Heb je ook andere bronnen van inspiratie?

Jazeker, als beautygloss er niet was geweest, was ik waarschijnlijk nooit bij bloggen uitgekomen! En natuurlijk zijn andere blogs ook een bron van inspiratie! Ik kopieer alleen niets! Ik doe inspiratie op maar ik doe ze niet na. Het is belangrijk om ook op je blog jezelf te zijn. Op het forum ontmoet je ook andere bloggers. Je kunt dan ideeën uitwisselen of om hulp vragen als je ergens niet uit komt! Wij bloggers moeten elkaar helpen, niet?


Very Important Blogger: ga jij naar events voor bloggers en/of heb je samenwerkingen met bepaalde bedrijven om producten te reviewen?

Helaas, naar events ben ik nog nooit geweest! Maar ik kom ook nog maar net kijken op blog gebied dus ik neem het de grote bedrijven niet kwalijk ;) Ik heb een keer mogen samenwerken met een bedrijf! Ik vond het echt heel cool dat een bedrijf met zo'n klein blogje wilde samenwerken!

The Social Network: waar kunnen we je overal vinden op sociale media? Plaats gerust de linkjes!

Uiteraard op mijn blog: http://everythingnice.nl

Het grote favorieten topic! Noem je favoriete cosmetica-merk, fashion of juwelen merk, hobby, eten en drinken.

Cosmetica merk: BEcreative en Rituals
Fashion merk: heb ik niet echt, ik koop vanalles bij heel veel winkels. Van Action tot Men@work
hobby: Bloggen, duh! En series kijken!
Food: Cheeseburger
Drinks: Coca Cola, maar met een fles per dag ben ik wel overgestapt naar de light variant


Ka-ching! Ben jij een budget-shopper of kies je liever voor luxe-merken? Wat is het duurste cosmetica product en kledij/accessoire dat je gekocht hebt?

Hmz, eigenlijk allebei wel een beetje. Vroeger was ik echt van het budget, maar ik merk dat ik steeds meer naar de iets duurdere merken neig. Het duurste dat ik in mijn collectie heb is een foundation van Clarins (€48,95)

Hey big spender! Koop je vaak producten speciaal voor jouw blog? Denk aan reviews, shoplogs, camera’s,…

Ja, Ik denk dat je wel kunt stellen dat ik shop verslaafd ben. Dat was ik al voordat ik een blog had, maar nu ik een excuus heb om te shoppen, loopt het misschien de spuigaten uit! Ik koop vaak producten speciaal voor mijn blog. Die review ik dan en belanden vervolgens ergens achter op een plank in de kast.

Bedankjes: zijn er mensen die je graag wil bedanken voor het succes van jouw blog?

Mijn volgers uiteraard! Zonder jullie was er geen blog! Mascha van Beautygloss, zonder haar was ik  waarschijnlijk nooit begonnen en mijn vriend. Hij heeft me geholpen met mijn nieuwe blog. Zonder hem had ik al lang de laptop uit het raam gegooid!


Game over: wil je graag nog iets vertellen dat ik niet heb gevraagd?

In ieder geval hardstikke bedankt dat je me wilde interviewen! Ik vond het heel leuk om te doen! En dit is natuurlijk ook mijn kans om reclame te maken he :P
Neem maar eens een kijkje op mijn blog: http://everythingnice.nl