zaterdag 26 april 2014

Blog on the Center Stage # 6: Nina's world of beauty (nl)

De persoon achter de blog: wie ben je?

Ik ben Nina, vijftien jaar en ik blog aan mijn eigen blog, ninasworldofbeauty.blogspot.nl, met veel liefde en plezier. Mijn hobby's zijn klimmen (dat is ook meteen mijn sport), lezen, make-up en natuurlijk mijn blog!


Blog on stage: waarover gaat jouw blog?

Op dit moment blog ik dagelijks aan mijn beautyblog. Het gaat dus voornamelijk over beauty, maar eens per week post ik ook iets persoonlijks en een artikel over mode. Ik post maar één keer per dag, omdat ik te weinig tijd heb voor meerdere artikelen.

De geboorte: hoe en waarom is jouw blog tot leven gekomen?

Afgelopen zomervakantie bekeek ik verveeld filmpjes van beautyblogs als Beautygloss en VeraCamilla. Het trok mijn aandacht en ik begon zelf ook te experimenteren met make-up. Na ongeveer twee weken heb ik voor de lol een blog gestart, niet wetende dat ik er nu nog steeds mee bezig zou zijn, haha!

Work-a-holic: hoe vaak post je een artikeltje en hoeveel tijd spendeer je aan je blog?

Ik post één keer per dag een artikel, en soms een tweede. Het tweede artikel is meestal een update of een klein persbericht, voor erbij zegmaar. Ik werk dagelijks aan mijn blog en het is dan ook echt mijn hobbby. Per dag ben ik er zo'n uur tot anderhalf uur mee bezig, maar ik heb het er graag voor over.

Het publiek: heb je veel bezoekers en hoe belangrijk vind je het aantal bezoekers?

Momenteel heb ik bijna 200 volgers op Bloglovin (van mijn account en blog samen) en dit is geen huge getal, maar toch al een aardig mijlpaaltje, helemaal als je bedenkt dat ik pas zo'n drie maanden dagelijks ermee bezig ben. De bezoekers zijn voor mij niet ontzettend van belang. Oké, het is natuurlijk altijd leuk om een hoog bezoekerspeil te hebben, maar dat is niet de reden dat ik blog. Ik doe het omdat ik het leuk vind. Ik zit namelijk op een hoog niveau onderwijs en daarbij moet ik veel leren. En nog meer leren. Ik heb dus nauwelijks creatieve vakken en mijn blog is dan zegmaar ook mijn uitlaatklep, gewoon omdat ik mijn creatieve ei kwijt moet.


The motivational coach: Hoe motiveer je jouw lezers om jouw blog te blijven volgen?

Ik hou zelf nooit winacties, omdat ik daar het nut niet zo van in zien. Heel eerlijk vind ik het ook een beetje zieltjeswinnerij, hihi! :)
Ik zet gewoon bij ieder blog bericht onderaan het sjabloon met dat je me kan volgen op Bloglovin' en verder heb ik het logo van Bloglovin' ook aan de zijkant van mijn blog staan. Verder doe ik gewoon lekker mijn ding en aangezien ik toch blog voor de lol, laat ik mijn lezers helemaal vrij om me te volgen. Als je mijn blog niet leuk genoeg vindt, dan klik je het toch gewoon weg?

De batterij: wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten aan bloggen?

Laat ik beginnen met de negatieve kanten, haha! Het scheelt mij tamelijk veel werk iedere dag, waardoor ik wel eens in de problemen kom met huiswerk, school en vrienden. Verder kan het ook best stressvol zijn. Ik ben iemand die op één moment inspiratie krijgt voor tien artikelen, maar een uur later helemaal niets meer kan bedenken. De voordelen zijn gelukkig in de meerderheid. Zo is het dus mijn uitlaatklep en kan ik gewoon iedere dag schrijven over mijn passie, namelijk make-up en beauty.

Blogverslaafd: volg je zelf ook blogs? Zo ja, welke zijn je favorieten?

Ja, ik heb even gekeken. Ik volg 188 blogs, best veel. Ik vind het gewoon erg leuk om te lezen! Ik vind 'Lotte loves beauty' erg leuk, maar 'nailgloss' en 'miss langhaar' zijn ook zeker favoriet. Alle drie beautyblogs, natuurlijk.

Forever 💻📱📡

De leermeester: hebben andere bloggers een invloed op je eigen manier van bloggen? Heb je ook andere bronnen van inspiratie?

Ja, heel erg. Ik aap natuurlijk niemand na, maar ik denk wel vaak 'heb ik dit zelf bedacht, of heeft iemand dit ook al?'. Ik zie blogs als VeraCamilla en Teskuh.nl wel als voorbeeld, maar ik zal nooit iemand nadoen. Mijn grootste inspiratiebron in Pinterest. Ik zie bijvoorbeeld een natuurlandschap en zo kom ik op het idee om een artikel met mooie groene oogschaduws te maken, haha!

Very Important Blogger: ga jij naar events voor bloggers en/of heb je samenwerkingen met bepaalde bedrijven om producten te reviewen?

Ik ben tot nu toe twee keer uitgenodigd voor een event, maar helaas kon ik niet. Verder heb ik met een paar bedrijven als LoisLorinde.nl en Suuz.com samengewerkt. Momenteel ben ik bezig met een bedrijf, maar daar kan ik nog niets over vertellen. :)

The Social Network: waar kunnen we je overal vinden op sociale media? Plaats gerust de linkjes!

Ik ben zegmaar zo'n social media-freak, net als de rest van Nederland. Ik heb Google+, Trendabl, Bloglovin en Pinterest. Facebook en Instagram heb ik ook, maar dat is alleen voor privégebruik.
Trendabl: Ninasworldofbeauty (sorry, geen link)
Pinterest: Nina E.

♥ -

Het grote favorieten topic! Noem je favoriete cosmetica-merk, fashion of juwelen merk, hobby, eten en drinken.

Cosmetica: auch, dit is lastig. Als ik echt móést kiezen zou ik voor MUA gaan, omdat dat vrij goedkoop is voor professionele kwaliteit.
Fashion: I loveee de New Yorker! Het is een soort H&M maar dan minder bekend. Oftwel goedkope kleren, maar die niemand heeft.
Juwelen merk: ik shop graag bij de sieraden afdeling van Forever21. Gewoon omdat alles zó mooi is en lekker goedkoop ook.
Hobby: Ik neem als hobby even lezen en ik lees graag de Cosmogirl en de Vogue!
Eten & Drinken: Echt, de yoghurtgums van Katja zijn overheerlijk! Als ik er ééntje pak, is meteen heel de zak leeg. Herkenbaar?

Ka-ching! Ben jij een budget-shopper of kies je liever voor luxe-merken? Wat is het duurste cosmetica product en kledij/accessoire dat je gekocht hebt?

Ik koop alleen make-up als het in de aanbieding is, behalve LE's van Essence en Catrice. Gewoon omdat ik al een hele lade vol heb met make-up en ik dus eigenlijk niks nodig heb. Normaal kost een foundation bijvoorbeeld 16€, maar als -ie in de aanbieding is voor 8€ neem ik 'm mee. Het duurste wat ik tot nu toe gekocht heb is een Chanel lipgloss van 26€. Voor mij best veel geld voor een lipgloss!

Hey big spender! Koop je vaak producten speciaal voor jouw blog? Denk aan reviews, shoplogs, camera’s,…

Ja, ik hou van make-up. Nogmaals koop ik alleen in de aanbieding, haha! Verder koop ik ook gewoon graag kleren, maar echt dingen specifiek voor mijn blog kopen doe ik niet. Ik draai het zegmaar om: ik koop geen make-up voor mijn blog maar ik koop make-up voor mezelf en dan gebruik ik het voor mijn blog.
Harstikke leuk dat ik dit mocht doen en zoals je waarschijnlijk al wel begrepen had hou ik heel erg van kletsen, haha