vrijdag 11 april 2014

MAC lipsticks - stash & review (nl)

Mijn favoriet product van MAC? De lipsticks! Ik vind dit absolute aanraders als je iets van MAC wil proberen. Ik heb door de jaren heen verschillende lipsticks gehad en vandaag laat ik jullie diegenen in mijn huidige collectie zien. Maar waarom vind ik de lipsticks zo fijn? Ze hebben een mooie verpakking, een grote kleurengamma om uit te kiezen en een heerlijk subtiel vanille-geurtje. Is dat alles? Nee zeker niet. Ze hebben een mooie dekking met slechts één laagje en ze blijven ook vrij goed zitten doorheen de dag. 

Naast de vele kleurtjes, hebben de lipsticks van MAC ook verschillende finishes. Ik heb zelf drie soorte finishes in mijn collectie. 
De Cremesheen lipsticks zijn crèmig en dik, maar zorgen voor een goede dekking zonder zwaar te zijn. Deze bevatten vaak geen glitters of shimmer, maar zijn egaal van kleur. 
De Lustre lipsticks hebben een lichtere dekking en ogen natuurlijker doordat de eigen lipkleur er nog een beetje door komt. Deze soort bevat wel vaak shimmer en glans, waardoor ze soms wat lijken op een lipgloss. 
De Glaze lipsticks leggen eerder een tint met glans over je lippen, waardoor deze soort het minst dekkend is.

Op naar mijn kleurtjes en swatches!


Momenteel heb ik twee lipsticks uit de gewone standaardcollectie. Deze zitten in de typische zwarte verpakking met fijne glitters. 


Het eerste kleurtje is een Lustre en heet Politely Pink. Dit is een lichtrozige nude lipstick met veel glans. Hierdoor is hij mijn absolute favoriet bij smokey eyes.


Ik heb hem dan ook al vaak gebruikt voor fotoshoots bij een fellere make-up. Door de glans fotografeert hij erg mooi zonder dat je extra gloss nodig hebt.


Het tweede kleurtje uit de gewone collectie is Bubblegum met een Glaze finish. Dit is een paarsig roze kleur met hele fijne gouden glitters. Deze gebruik ik minder vaak, omdat hij best opvallend is


Naast de gewone lipsticks, heb ik er ook enkele uit limited editions. Deze kan je natuurlijk niet meer kopen via MAC, maar je kan ze wel nog vaak online vinden op tweedehandssites, ebay of blogsales. Deze limited edition komt uit de Wonder Woman collectie en heeft een prachtige verpakking! 


De kleur die ik heb is Marquise D'. Het is een Lustre lipstick met een nude perzik-achtige kleurtje en gouden shimmers. Dit is één van mijn favoriete nude lipsticks. Politely Pink vind ik het best passen bij smokey eyes, waardoor ik deze voornamelijk voor andere looks gebruik. Hij oogt heel natuurlijk, zodat je hem eigenlijk altijd en overal kan dragen.


Mijn laatste lipstick is eveneens een limited edition en zat in de Marilyn Monroe collectie. De verpakking ziet er iets luxueuze uit dan de Wonder Woman limited edition. 


De kleur is Pure Zen en heeft een Cremesheen finish. Het is een perzikachtige nude lipstick zonder shimmers. In tegenstelling tot de meeste Cremesheen lipsticks, is deze minder opvallend door de natuurlijke kleur. Het is echt zo'n lipstick voor elke dag.


Veel natuurlijke en nude kleurtjes, maar dat is vooral omdat ik ze vaak gebruik. Dergelijke kleurtjes zijn voor allerlei gelegenheden geschikt en waren voor mij dan ook de beste investering. Hierboven heb ik de nude kleurtjes nog eens naast elkaar gezet zodat je het verschil kan zien. Van links naar rechts: Politely Pink, Marquise D' en Pure Zen.

De lipsticks van MAC zijn verkrijgbaar in hun verkooppunten of via de webshop. Voor een lipstick betaal je 18,50 euro. Voor een MAC lipstick is dit zeker een koopje waar je nog veel plezier aan zal beleven. Wat vinden jullie van MAC lipsticks?

Vergeet niet dat je nog steeds kan deelnemen aan de win-actie om een beauty-pakket ter waarde van 137 euro te winnen: klik hier om deel te nemen!