woensdag 7 augustus 2013

De WAAT-box: geen box voor mij (nl)

Na enkele teleurstellende ervaringen met de WAAT-box heb ik besloten mijn abonnement niet te verlengen. Wat er allemaal is misgelopen kan je bekijken in de filmpjes. Ze zijn lang, maar vertellen wel in detail wat er mis is met bijhorend bewijs.

In het eerste filmpje ga ik dieper in op de problemen die ik met de box heb ervaren.


Volgens WAAT is er echter niets met deze producten aan de hand. Ik laat het oordeel over aan jullie:



Ziet er allemaal supernieuw uit, toch?


Het tweede filmpje behandelt enkele extra updates.


Kort gesteld zijn er verschillende problemen met deze box. Ten eerste leveren ze te laat terwijl het geld wel keurig op tijd van de rekeningen wordt gehaald. Bijkomend zijn de producten in de box niet optimaal. Sommige producten zijn wel in orde dus ik wil zeker niet beweren dat alles in de box slecht is. Het is echter zo dat ik bij een abonnement op een beauty-box nieuwe producten wil en geen producten uit oude collecties of zelfs producten die over datum zijn. De box van juli bijvoorbeeld bevatte een nagellak van 2006. Ok bij nagellak is dit niet zo erg in vergelijking met andere producten maar toch. Een box met de allernieuwste beauty-trends met daarin een nagellak van 7 jaar oud die bovendien ook nog eens klontjes bevat?



Ik kan begrijpen dat er fouten gemaakt worden, maar blijkbaar leren zij niet bij. Zo bleek dat de deo-free uit de mei-box niet veilig was en toch zit deze opnieuw in de juli-box. Bovendien kost hij plots ook meer dan in mei het geval was.






De klantvriendelijkheid laat ook zeer te wensen over. Kritiek op onder andere facebook wordt verwijderd alsof deze nooit bestaan heeft. Stuur je een mailtje, dan mag je heel lang wachten of je krijgt net niet de reactie die je wil. Ik heb dan ook een mailtje gestuurd dat ik een compensatie wil die rechtvaardig is. De reactie van WAAT? De consument bedreigen met een rechtzaak:


De mail van WAAT vind je hier en mijn antwoord kan je hier bekijken. UPDATE 2 september: er staat 15,85 euro op mijn rekening ter compensatie

Is alles in deze box dan slecht? Nee, zeker niet. In mijn overview en score post kan je zien dat er best goede producten inzitten: Klik. Er zijn gewoon zaken die niet correct gebeuren volgens mij. Neem nu het horloge uit de Juni-box en de ketting uit de Mei-box. Is het een ramp dat deze geen merk hebben? Nee. Werken ze correct en zijn ze mooi? Ja. Wat is dan het probleem en waarom ben ik niet tevreden? Ik wordt niet graag belogen omtrent de prijs of valse merknamen. Ik betaal braafjes mijn geld, dus wil ik kunnen rekenen op eerlijkheid van de verkoper in kwestie. Ik vind het niet erg om een horloge te krijgen dat maar enkele euro's kost, want goedkoop betekent daarom niet slecht. Ik vind het alleen echt niet kunnen dat iets van 3 euro plots verkocht wordt als zijnde 30 euro in waarde.

Die eerlijkheid vind ik ook erg belangrijk met betrekking tot cosmetica. Is het een ramp dat er een oogschaduw inzit die al enkele jaren niet meer gemaakt wordt? Nee, als hij gesloten is kan hij nog perfect gebruikt worden. Is het zo erg dat er een nagellak van 7 jaar oud inzit? Nee, als hij niet geklonterd is en nog in goede staat is niet. Waarom klaag ik dan? Ik koop een box waar volgens hen "de allernieuwste beautytrends, exclusieve producten, vernieuwende producten, hoogstaande producten van de beste brands" in zitten. Misschien ben ik veeleisend, maar iets dat 7 jaar oud is, is niet vernieuwend. Iets dat al jaren in grabbelbakken voor enkele euro's te koop ligt, is niet exclusief. Iets wat onder het stof zit, lijmreste bevat en gescheurde etiketten bevat kan ik moeilijk hoogstaand noemen. Ik heb absoluut geen probleem met oude producten, zolang ik hier zelf een keuze in heb. Als ik mij abonneer op een box wil ik nieuwe producten, die kwalitatief in orde zijn. Op deze manier worden de oude producten en spullen die over datum zijn aan mij opgedrongen. Dat is iets wat ik niet kan appreciëren.
Aangezien mijn woorden de laatste tijd vaak verdraaid worden wil ik dit alles toch nog even ophelderen. Ik is namelijk niet mijn bedoeling de box te laten stoppen noch haal ik er zelf enig voordeel uit door leugens te verspreiden. Ik ben niet plots opgestaan met het idee "Nu zal ik die WAAT-box even gaan boycotten, wat kan ik hierover verzinnen aan leugens". Ik geef alleen de informatie door die ik zelf van de merken heb ontvangen. Daarom dat ik alle mailtjes ook laat zien in mijn filmpjes. Aan diegenen die denken dat ik deze mailtje heb vervalst kan ik dan ook alleen maar zeggen: contacteer de merken zelf! Jullie moeten mij niet geloven dus als je zekerheid wil kan je gewoon zelf een mailtje sturen naar de merken in kwestie.

Ben jij wel tevreden over de box? Good for you! Ik wil niemand verplichten het abonnement te stoppen, maar ik wil hier wel mijn eerlijke review geven. Als je zelf toch een abonnement wil nemen of je abonnement wil verlengen, ben ik zeker blij dat er toch nog mensen zijn die tevreden zijn. Ik verleng mijn abonnement niet. Ik geef mijn geld liever uit aan nieuwe producten die ik zelf kan kiezen. Bijkomend stimuleren de bedreigingen van WAAT mijn zin voor een verdere samenwerking niet. Als consument wordt ik graag eerlijk behandeld. De ene persoon compenseren met een restje uit een vorige box en de andere persoon het abonnement terugbetalen, vind ik dan ook niet kunnen.

Dit alles laat duidelijk blijken dat de hele WAAT-box affaire geen zuivere zaak is.
Meer informatie kan je terugvinden op de blog van Beautyreviews.

2 opmerkingen:

  1. wauw, respect dat je dit durft !
    Er zijn er vele dat het gewoon zouden accepteren en het lef niet hebben voor hun mening hierover te zeggen! uiteindelijk doe jij iets waar andere mensen je dankbaar voor mogen zijn! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik weet dat het niet door iedereen geapprecieerd wordt, maar dit is mijn mening nu eenmaal. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als ik na een fake positieve review iets zou kopen dat erg tegenvalt. x

      Verwijderen