dinsdag 4 november 2014

Review: Nagellak van Eyes Lips Face (nl)


Hoewel ik al een tijdje niets meer besteld heb bij Eyes Lips Face (ELF), is dit toch één van mijn favoriete budgetmerken. De lage prijzen geven de indruk dat de producten een minder goede kwaliteit hebben, maar niets is minder waar! Vandaar dat ik intussen al 9 mooie nagellakjes van ELF in mijn bezit heb. Benieuwd waarom? Lees dan zeker even verder!


Wat ik zo fijn vind aan de nagellak van ELF, is de grote variatie in kleurtjes en het feit dat deze regelmatig uitgebreid worden met leuke limited edition setjes. De kwastjes werken gemakkelijk, de meeste kleurtjes dekken prima en ze drogen vrij snel. Qua houdbaarheid heb ik wel gemerkt dat dit enorm verschilt van kleur tot kleur. Sommige kleurtjes blijven gemakkelijk 5 dagen zitten zonder slijtage en andere beginnen na 2 dagen helemaal af te bladderen. Over het algemeen blijven de kleuren met een crèmefinish het best zitten. Op naar de swatches!

Mint Cream is een mooi muntgroen kleurtje. Deze heeft 2 laagjes nodig om de groene kleur echt te laten uitkomen. Met één laagje neigt hij meer naar een witachtig pastelgroen.

Dark Red is een bordeauxrood lakje. Het fijne aan deze kleur is dat je hem echt kan opbouwen. Hoe meer laagjes, hoe donkerder hij wordt. Op de foto draag ik 2 laagjes. 

Royal Purple is echt een prachtige paarse kleur met glitters, waarbij ik hem echt niet goed op de foto krijg. In realiteit zorgt de lichtinval voor een mooie overgang tussen verschillende tinten paars. Hij dekt ook enorm goed met slechts 1 laagje.

Smoky Brown is een donkere taupe kleur. Hier moet je wel een fan van zijn, want niet iedereen houdt van bruine nagels. Hij dekt goed met 2 laagjes, maar deze kleur moet je heel goed schudden. Op de linkse foto zie je de kleur zonder schudden en zo komt hij dan ook op je nagels terecht.

Black is niet meteen de origineelste naam voor een zwarte kleur, maar wel erg basic. Hij heeft maar 1 laagje nodig en daardoor gebruik ik hem ook vaak voor nailart. 

Pearl Pink is net zoals Royal Purple een slachtoffer van de moeilijkheid om hem te fotograferen. Dit is echt een enorm mooie roze kleur, die afhankelijk van het licht varieert tussen een nude roze kleurtje tot fel barbieroze. Hoe meer laagjes je gebruikt, hoe groter het effect van de lichtinval. Ik draag op de foto 1 laagje. 

White is echt een melkwitte kleur. In tegenstelling tot de meeste witte lakjes die ik heb geprobeerd, geeft deze een redelijk goede dekking. Op de foto draag ik 2 laagjes.

Cranberry is (veenbessen)rood met glitters. Deze kleur droogt ook lichtjes gematteerd op. Op de foto draag ik 2 laagjes.

Dark Navy tot slot is een donkerblauwe kleur met glitters. Hoewel hij in het flesje echt blauw is, neigt hij op de nagels toch meer naar zwart met een blauwe schijn. Deze kleur heeft ook maar 1 laagje nodig.

Benieuwd geworden naar de lakjes? Je kan ze vinden op de website van ELF voor 2,5 euro per stuk. Zeker budgetproof dus! Persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer dat de prijzen gestegen zijn, want ik heb de mijne nog kunnen kopen voor 1 euro per stuk. Dit is trouwens voor meerdere producten van ELF het geval en niet alleen de lakjes.

Wat is jouw favoriete nagellakmerk?