woensdag 19 november 2014

Weleda granaatappel handcrème (nl)


Wie mij al even volgt, weet dat ik vroeger eigenlijk nooit handcrèmes gebruikte (foei!) omdat ze niet zo nuttig leken en alleen maar zorgden voor vethandjes. Daar is verandering in gekomen, toen ik via boxen en geschenksets plots de handcrèmes naar mijn hoofd gesmeten kreeg. Door ze te gaan gebruiken, ben ik me echt bewust geworden van het nut. Deze regenererende handcrème met granaatappel van Weleda zat in een Deauty box en vandaag laat ik hem aan jullie zien. 


De ingrediëntenlijst. De granaatappelpitolie werkt als een krachtige antioxidant en zorgt ervoor dat de huid zichzelf sneller herstelt en huidveroudering gaat voorkomen. Sesamolie bevat dan weer Vitamine E met natuurlijke antioxidanten, waardoor het de huid diep gaat verzorgen. De handcrème heeft daarnaast ook een verzorgende, beschermende en verzachtende werking door de toevoeging van sheaboter en zonnebloemolie. Een bom van goede ingrediënten dus!


De handcrème zit in een handige tube en bovendien is deze handcrème ecologisch verantwoord. Wat wil je nog meer?


De crème zelf ziet er heel licht en vloeibaar uit, maar laat je hieraan niet mispakken. Het is best een rijke crème, waardoor je echt maar een klein beetje nodig hebt. Als je teveel gebruikt, kan de huid de crème onvoldoende opnemen en laat hij een enorm vettig laagje achter. Bij een klein beetje trekt hij wel snel in en doet hij ook perfect wat hij belooft: de handen verzorgen, hydrateren en zacht maken. Omwille van deze textuur is hij dus wel heel zuinig in gebruik! En dat mag ook wel want door de heerlijke granaatappelgeur wil je hem regelmatig gebruiken. 

De full size van 50ml kost 8,99 euro en is verkrijgbaar bij verschillende (online) apotheken en natuurwinkels.

Wat is jullie favoriete handcrème?

Ook in de winactie zit een fijne handcrème! Doe mee via deze link!