vrijdag 7 november 2014

Kerst bij The Body Shop! (nl)

Jaaa, het is weer zover! De feestdagen zijn in aantocht en dan zetten heel wat merken hun beste beentje voor met superleuke kerstcollecties en geschenksets! Ik ging langs bij The Body Shop en ik kon het zelf ook niet laten om enkele producten mee te nemen. Benieuwd? Lees dan zeker even verder!


The Body Shop brengt deze kerst drie geuren uit: Frosted Cranberry, Glazed Apple en Vanilla Brûlée. Ik heb van alle geurtjes wel wat gekozen en het eerste wat ik laat zien, zijn deze twee greeting cards in Frosted Cranberry en Vanilla Brûlée. 


Deze cadeaukaarten kosten 7.50 euro per stuk en je krijgt dan een mooie kaart waar je een boodschap in kan schrijven, een zeepje en een handcrème. Echt superleuke cadeautjes als je een kleiner budget hebt of gewoon een kleiner geschenkje wil kopen.


Dit zijn de zeepjes. Zijn die hartjes niet ongelooflijk schattig? Frosted Cranberry is glanzend rood en Vanilla Brûlée is wit met zwarte vanille-spikkeltjes. Ik gebruik zelf nooit zeepjes, dus heb ik ze in de leuke winactie voor jullie gestopt! Wat is er nu leuker dan mijn lezers bedanken met zulke mooie hartjes?


De handcrèmes bevatten elk 30ml en daar kom je echt wel een hele tijd mee toe. Toegegeven: de geuren zijn zo heerlijk dat je maar blijft smeren, dus ik denk dat ik nog een back-up ga aanschaffen. Ik schreef al eerder een artikel over de handcrèmes van The Body Shop en deze moeten zeker niet onderdoen. Ze trekken snel in, hydrateren je handen en maken ze superzacht.


Omdat ik de handcrèmes wat weinig vond, kocht ik van beiden ook een Treat box. Zo kon ik van elke geur toch nog wat meer producten gaan testen.


De Vanilla Brûlée bevat een mini crinkle bath lily douchepuff, een body butter van 50ml en een douchegel van 60ml. Deze set kost 10 euro. 


De douchegel zit in een klein flesje, wat ik persoonlijk ietsje moeilijker vind om het product eruit te krijgen. Ik denk dus dat ik deze in een aparte dispenser ga overgieten. Het is wel een erg fijne en zachte douchegel die snel schuimt, waardoor je niet zoveel product nodig hebt.


De body butter is ongetwijfeld mijn favoriet. Kijk naar die inhoud! Het ziet eruit als een heerlijke vanillecrème. Het is ook een romige variant, waardoor hij veel zachter en crèmiger is van textuur dan bijvoorbeeld de olijf versie. 


Hier zie je de handcrème, body butter en douchegel uit de Vanilla Brûlée collectie naast elkaar. Ze hebben allemaal ook echt een vanille-kleurtje, om over de geur nog maar te zwijgen! Deze producten ruiken echt naar vanillepudding en het is dan ook lastig om geen honger te krijgen als je ze gebruikt. 


De Frosted Cranberry Treat Box bevat een douchegel van 60ml, een body butter van 50ml en een mini crinkle bath lily douchepuff. De Treat box is dus voor alledrie geurtjes hetzelfde en ze kosten allemaal 10 euro per setje. 


Ook hier het kleine flesje en even onhandig.. Het flesje zelf is vrij hard waardoor je best wat moet drukken voor het product eruit komt (en je dus achterblijft met een flinke deuk in het flesje). Op dat vlak verkies ik dus zeker de grotere verpakkingen. 


De body butter is net zo romig als de versie uit de Vanilla Brûlée lijn. Alleen is deze wat roziger en lijkt hij best wat op aardbei-yoghurt. Wat ik dus wel erg mooi vind, zijn de verpakkingen. Het is allemaal wat feestelijker door de glittertjes op het logo en de doosjes zelf hebben een metallic-toets. Vooral bij deze vind ik dat erg mooi!


Hier zie je opnieuw de handcrème, body butter en douchegel naast elkaar. Allemaal met een rozige tint die aansluit bij de rode cranberry-verpakking. Nuja, hoe ruikt cranberry? Het ruikt echt exact zoals cranberry drankjes, maar ik kan het best omschrijven als een warme bessen-achtige geur met een zoetzure toets. Wel zeker een echte wintergeur. 


En dan nu de kers op de taart! Of misschien beter gezegd de appel op de tafel dan.. De Glazed Appel collectie is een nieuwe geur van The Body Shop en dus ging ik dan ook voor een grotere set: de Glazed Apple tin of treasures. De verpakking alleen al vind ik absoluut geweldig. 


Deze set kost 20 euro en bestaat uit een mooie tinnen doos die je kan hergebruiken, een mini crinkle bath lily douchepuff, een douchegel van 60ml, een body polish van 75ml, een shimmer body lotion van 60ml en een body butter van 50ml. Dat is best een mooi pakketje voor dat bedrag.


De body polish is eigenlijk een soort scrub, maar veel milder en zachter voor de huid. Als je een gewone scrub te ruw vindt, raad ik je aan om zeker de body polishes van The Body Shop eens te proberen. Ik vind hem echt super! Niet te ruw voor de huid, maar toch een zijdezacht velletje als resultaat: zo moet dat!


De douchegel is heeft dezelfde verpakking als de versie uit de Treat Box. Buiten dat minpuntje is hij wel even aangenaam in gebruik: zacht, schuimt snel, reinigt prima en is dus zuinig in gebruik.


De shimmer lotion is eigenlijk een body lotion, maar dan met kleine glittertjes in. Ik heb deze shimmer lotions nog nooit gebruikt dus ik dacht spontaan "Ai! Die glitters gaan prikken en schuren en daarbovenop ga ik er ook nog eens uitzien als een discobal!". Gelukkig is dit absoluut niet het geval. Hij verzorgt prima zoals een gewone body lotion, maar geeft je daarbij een subtiele feestelijke toets. De glitters doen helemaal geen pijn en ze worden mooi verdeeld over de huid, zodat ze niet te opvallend zijn.


Als body butter fan vond ik deze natuurlijk al even geweldig als de vorige! Dezelfde zachte, romige substantie, maar deze keer met een lichtgroen kleurtje. Om op te eten gewoon!


Uit de Glazed Apple collectie heb ik dus wat meer productjes en hier zie je de douchegel, shimmer lotion, body butter en body polish naast elkaar. Ik moet toegeven dat ik bij Glazed Apple echt aan een candy glazed apple dacht. Ik verwachte dus een hele zoete appelgeur of minstens een warme appelgeur met kaneel ofzo. Dat is dus niet het geval. Het is een frisse lichtzoete appelgeur (Denk een beetje aan Granny Smith appels), maar wel een heerlijke geur.

Ik ben in ieder geval dolblij met mijn aankopen en ik ga zeker nog enkele back-ups inslaan als ik de volgende keer bij The Body Shop langsga!

Heb jij al een wishlist voor deze collectie? 

Als je graag enkele producten uit deze collectie wil proberen, moet je zeker deelnemen aan mijn winactie via deze link!