donderdag 30 oktober 2014

New in: Sigma 3DHD kwasten (nl)


Sigma is altijd wel erg populair geweest wat hun kwasten betreft. Onlangs brachten ze een nieuwe collectie uit: 3DHD. Deze kwasten hebben een speciale vorm om je make-up perfect aan te brengen! Ze zijn verkrijgbaar in wit, roze en zwart en omdat ik al zoveel zwarte kwasten heb, besloot ik voor de roze versie te gaan!

In het midden hebben ze een verhoogde kam, waardoor je gemakkelijk crème en vloeibare producten kan aanbrengen op moeilijk bereikbare plaatsen, zoals bijvoorbeeld rond je neus. Ze hebben dus naast die kam twee platte kanten, waardoor je met één kan het product kan aanbrengen en met de andere kant het product kan blenden. Door de kam hebben ze ook een punt, die op nog moeilijkere plaatsen je product fijn en precies kan aanbrengen. Het klinkt bijzonder en innovatief, maar is het ook echt nuttig of eerder leuk om naar te kijken?


Er zijn twee kwasten in het 3DHD assortiment: een grote en een kleine. De grote is de 3DHD Kabuki kwast. Deze is vooral bedoelt als foundationkwast, zowel voor crème als vloeibare foundation.


Hier zie je de speciale vorm. De haren zelf zijn eigenlijk hetzelfde als een goede bufferkwast zoals bijvoorbeeld die van Zoeva. Een goede combinatie van stevige haren die op elkaar gepakt zitten, maar toch nog zacht aanvoelen.


Rechtop gefotografeerd lijk het ook wel een bufferkwast. Ik heb hem intussen getest en ik moet eerlijk toegeven dat ik best sceptisch was hierover. Ik dacht dat het een gewone buffer zou zijn met een speciale vorm: niets bijzonders dus! Toch was ik aangenaam verbaasd! Door de speciale vorm werkt hij even precies als van die typische platte foundationkwasten, maar door de haren kan je alles mooi egaal blenden als met een bufferkwast. Je krijgt dus eigenlijk het beste van beide soorten zonder dat je twee aparte kwasten moet gebruiken. 

Ondanks het grote formaat, kan hij de foundation ook erg precies aanbrengen bij mijn neus, mond en ogen. Normaal heb ik een aparte kwast nodig voor de foundation onder mijn ogen omdat de meeste gewoon te groot zijn en niet tot de wimpers geraken. Nu lukt dat prima met één kwast. 


De kleine kwast is de 3DHD Precision. Deze is bedoeld om nog preciezet te gaan werken. Hoewel je hem dus ook kan gebruiken voor je foundation, gebruik ik hem vooral voor concealer. 


Dezelfde vorm en dezelfde haren als de Kabuki, maar gewoon heel wat kleiner. Hij heeft eigenlijk dezelfde grootte als mijn concealer buffer van Zoeva.


Met deze kwast kan je dus echt superprecies gaan werken. Mijn concealer wordt perfect tot op de fijnste plekken aangebracht en omdat het buffer-haartjes zijn wordt hij ook mooi vervaagd. Zo kan ik alles camoufleren en toch een natuurlijk effect verkrijgen. Daarnaast zou je hem ook prima kunnen gebruiken voor speciale effecten bij facepaints, omdat hij zo nauwkeurig alles kan afwerken.


Ik vind het zeker aanraders, zowel voor jezelf als voor visagistes. Als je nog niet zo goed bent in het aanbrengen van foundation en concealer bij jezelf, kunnen deze kwasten je echt wel helpen om er niet over-gemakeupt uit te zien en toch alles mooi te bedekken wat je wilt bedekt hebben. Voor visagistes lijkt me deze set ook erg gemakkelijk, omdat je eigenlijk geen moeilijkheden meer hebt bij specifieke gelaatsvormen van je model én ze daarbovenop ook erg goed zijn voor facepaints. 

Ik heb de mijne gekocht bij The Make Up Spot. De Kabuki kost 24,95 euro en de Precision kost 21,95 euro. De Precision vind ik persoonlijk wel duur uitvallen tegenover de Kabuki, omdat hij veel kleiner is. Toch zijn ze voor mij echt wel hun geld waard geweest.

Wat vinden jullie van dergelijke kwasten met een speciale vorm?