donderdag 20 november 2014

MAC Addict tag (nl)

Na het artikel met mijn MAC stash, kreeg ik de opmerking dat ik de MAC Addict tag eens moest invullen. Ik kende de tag nog niet, maar toen ik hem zag op livelifegorgeous.nl leek hij me wel erg leuk! Dus hier is hij dan!

1. Hoe kwam je voor het eerst in aanraking met M.A.C?

Heel erg goede vraag, waar ik zo niet meteen het antwoord op weet! Ik weet dat heel wat visagistes MAC gebruikten op mijn fotoshoots en toen ik zelf leerde make-uppen via Youtube tutorials, zag ik het merk ook vaak vernoemd worden. Ik denk dat het de mooie foto's van xSparkage waren die met uiteindelijk overtuigd hebben.

2. Hoe oud was je toen je voor het eerst een M.A.C product kocht en welk product was het?

Ik denk dat ik 16-17 jaar was ongeveer toen ik voor het eerst een MAC winkel binnenstapte. Na lang (of beter: héél lang) alle producten te bewonderen, heb ik uiteindelijk mijn Politely Pink lipstick meegenomen.


3. Hoeveel M.A.C producten heb je in totaal?

Na een grote opruiming heb ik er nu nog 17, die je ook in mijn stash artikel kan zien. Ik zeg niet dat dat niet meer kan uitbreiden, haha! ;)

4. Grootste M.A.C miskoop?

Echt een miskoop is het niet, maar de Parfait Amour oogschaduw viel me wel tegen. Een prachtige paarse kleur, maar zo ongelooflijk moeilijk om mee te werken. De formule is lastig, omdat je de kleur in het doosje niet zo mooi en intens op je ogen kan overbrengen. De andere paarse oogschaduwkleurtjes die ik had, hadden wel die kleuroverdracht. Persoonlijk vind ik ook de oogschaduw één van de producten die me het minst aantrekken bij MAC, omdat er merken zijn die even hoog of zelfs beter scoren qua kwaliteit en ook goedkoper zijn. 


5. Favoriete M.A.C product?

In volle overtuiging: de Pro Longwear lipcolour! Deze blijven echt de hele dag perfect zitten en geven niets, maar dan ook niets af!


6. Favoriete M.A.C lipstick?

Ik heb er wel meerdere, maar mijn absolute favoriet is Marquise D' uit de Wonder Woman collectie omdat hij zo'n uniek prachtig kleurtje heeft.


7. Favoriete M.A.C MSF?

Ik heb er momenteel maar één en dat is Semi Precious Goldstone. Ik vind hem wel absoluut super, omdat hij voor mij een blush, bronzer en highlighter in één is.

8. Favoriete M.A.C oogschaduw?

Ik vond Crystal altijd enorm fijn om als highlighter te gebruiken bij grijze of zwarte smokey eyes.

9. Favoriete M.A.C foundation?

Ik heb zowel een Studio Sculpt  als Pro Longwear gebruikt, maar sindsdien gebruik ik eigenlijk geen MAC foundation meer. 

10. Heb je al M.A.C producten helemaal opgemaakt en weer opnieuw gekocht?

Ik heb al heel wat opgemaakt, maar niet opnieuw gekocht. Wat ik wel telkens opnieuw koop en zeker zal blijven doen, zijn mijn Technakohl liner en mijn Politely Pink lipstick. Deze heb ik beiden al opnieuw gekocht :)


11. Welk M.A.C product staat er nog op je verlanglijstje?

Momenteel niet echt een specifiek product, maar ik zou wel graag mijn blushes en MSF's opnieuw wat uitbreiden.

12. Duurste M.A.C aankoop?

Mijn brush belt van MAC. Ik geloof dat hij zo'n 40 euro gekost heeft, maar hij is het geld absoluut waard!

13. M.A.C product met een leuke herinnering?

Mijn eerste Hocus Focus Face kit. Ik heb hem toen als kerstcadeautje gekregen en helemaal opgebruikt omdat ik hem zo geweldig vond. Gelukkig heb ik hem dus onlangs nog eens kunnen kopen via een blogsale. 


14. Wat kan M.A.C nog kunnen verbeteren?

Méér producten bij limited editions! Ze zijn altijd zo ongelooflijk snel uitverkocht, dat je bij wijze van spreken moet kamperen aan de winkel als je zeker wilt zijn dat je jouw favorietje kan kopen. 

15. Favoriete M.A.C limited edition?

Ik vond de Venomous Villains collectie geweldig, al heb ik er niets van kunnen kopen omdat alles uitverkocht was. Ik vind de Holiday collecties ook altijd erg fijn.

16. Product dat hierbij extra in het zonnetje gezet mag worden?

De Pro Longwear lipcolour. Ik zie ze zo weinig verschijnen op andere blogs. Ik vind ze echt top en ze zouden best wat meer aandacht mogen krijgen!

Jullie kunnen ook nog steeds enkele superfijne MAC producten winnen in de winactie via deze link!