zaterdag 22 november 2014

Payot Hydra24 crème (nl)


Deauty bezorgde mij tijdens één van haar eerste boxen meteen een nieuwe ontdekking: Payot. Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar het was meteen een schot in de roos. In mijn score-artikel noemde ik deze crème mijn nieuwe favoriet. Intussen heb ik hel nog enkele keren ontvangen in cadeausets van Payot en hij is nog steeds een topper voor mij!

Deze dagcrème is gericht op een langdurige hydratatie met behulp van drie ingrediënten. Baicalensiswortel is een antioxidant dat instaat voor een vochtregeling in de huid. Imperata is dan weer een plant die ervoor zorgt dat de vochtmolecules in de huid vastgehouden worden, waardoor je 24 uu lang gehydrateerd blijft. Tot slot gaat het natuurlijke honingextract verzorgen, de huid zacht maken en helpen om de vochtbalans op pijl te houden. Klinkt goed he? 


Op de foto lijkt dit best een dikke crème te zijn, al verraad het onderste deel al een beetje dat hij helemaal niet zo vettig en rijk is als hij lijkt. De formule is voor mij echt één van de hoofdredenen waarom ik hem zo fijn vind. Hij smelt echt in de huid, waardoor hij gemakkelijk aanbrengt en tegelijk ook snel intrekt. Hierdoor was ik ook enorm verbaasd dat hij ook echt enorm goed hydrateert. Meestal heb je dit effect vooral bij rijkere crèmes en daar ben ik dan weer niet zo happig op. Ik hou van een goede verzorging die past binnen een snelle ochtendroutine en daar voldoet hij ruimschoots aan! Nog een klein plusje: de zalige geur! Hij heeft een heerlijke zoete bloemengeur, die mij eigenlijk enorm doet denken aan van die hartjes snoepjes.

De versie die ik hier laat zien is dus de reisversie, want de full size zit in een luxueuze glazen pot van 50ml. Goedkoop is hij jammer genoeg niet, want hij kost zo'n 43 euro voor een potje. Voor de verkooppunten kan je hier terecht.

Zouden jullie zo'n bedrag spenderen aan een dagcrème?

Vergeet zeker niet deel te nemen aan de winactie via deze link!