vrijdag 10 oktober 2014

Yves Rocher - Fruitige gezichtspeeling met abrikoos (nl)


Scrubben is voor mij een echte must! Het is niet zo dat ik hier elke dag mijn gezicht sta af te schuren, maar scrubben hoort wel bij mijn wekelijkse routine. Vooral na een zware make-up kan het enorm helpen om alle restjes uit je poriën te halen. Toen ik een tijdje geleden deze scrub van Yves Rocher als extraatje bij mijn bestelling kreeg, was het dan ook weer tijd om eens een nieuwe scrub te testen. Benieuwd? 


Deze scrub is een milde peeling op basis van gemalen abrikozenpitten. Hij ruikt ook naar abrikoos, maar niet op een overdreven zoete manier. Ik had hem zelfs iets fruitiger verwacht. Pluspunt: hij bevat geen parabenen. 


De scrub zit in een tube met een grote opening. Enerzijds vind ik dat erg handig om hem te doseren, maar anderzijds is het wel wat moeilijk om de tube echt volledig leeg te maken zonder hem open te knippen. 


Als hij uit de tube komt is het een dikke crème met een parelmoer glans. Zo lijkt het wel alsof het meer crème dan scrub is niet?


Eens je hem uitwrijft zie je pas hoeveel korreltjes er echt inzitten. De korrelgrootte is eigenlijk perfect: zwarte bolletjes die niet te groot en ook niet te klein zijn. Hierdoor kan je scrubben zonder pijn met een zijdezacht velletje als resultaat. Mijn gezicht is ook echt gereinigd, al kan hij niet zo goed bij de allerkleinste poriën tenzij je de scrub combineert met een scrubborstel voor je gelaat.

Ik vind hem in ieder geval fijn. De scrub is te koop in de winkels of de webshop van Yves Rocher. Voor een tube van 50ml betaal je normaal 6,90 euro. Op zich is dat al een erg fijne prijs, maar met alle leuke acties betaal je hem zelden volledig. Als je de tube ziet lijkt hij wel vrij klein, maar ik verzeker je dat je toch zeker een 10 tal keer kan genieten van een heerlijke gelaatsmassage.

Welke scrub gebruiken jullie?

Vergeet ook niet deel te nemen aan de winactie via deze link!