woensdag 22 oktober 2014

Katy Perry - Purr (nl)


Dit parfum stond al erg lang op mijn verlanglijstje: Purr van Katy Perry. Het parfum zit in een zilveren doosje en je kan er het hoesje met de versiering overheen schuiven. Dat is fijn omdat je een keuzemogelijkheid hebt, maar tegelijk ook gevaarlijk: als het hoesje erover zit moet je bij het vastnemen echt wel uitkijken dat de zilveren doos er niet tussenuit glijdt en met flesje erbij tegen de grond beland. 

De topnoten zijn bamboe, gardenia, rode appel en perzik. De hartnoten zijn bloemiger met fresia, jasmijn en roos. De basisnoten tot slot bestaan uit vanille, kokos, amber, muskus, orchidee en sandelhout.

Ik vind het een zoete, poederige geur. In het begin is hij erg fruitig en fris en komt vooral de perzik naar voor, maar met de tijd wordt hij bloemiger en zoeter. De eindgeur blijft eigenlijk het langst hangen waarbij je vooral een combinatie van bloemen en vanille ruikt. Ergens doet deze eindgeur me wat denken aan Hypnotic Poison van Dior, maar dan in een frissere en jeugdigere versie. Als je die van Dior nogal zwaar vindt, is dit zeker een alternatief. 


Dit is écht de reden waarom hij zo gewild is: de prachtige fles. Een mooie paarse kat met diamanten oogjes. De kat heeft ook een halsbandje met daaraan een hartje. Super cute!

In België kan je hem jammer genoeg niet zo gemakkelijk vinden, waardoor ik hem besteld heb op Parfumsuper. Ik ga dan ook hun prijzen weergeven: 30ml voor 17,95 euro, 50ml voor 21,95 euro, 100ml voor 22,95 euro en 180ml voor 37,45 euro.

Hebben jullie deze lieve flesjes al kunnen bewonderen?