donderdag 15 mei 2014

Demak'up pakketje en facelooks! (nl)


Een tijdje geleden ontving ik deze mooie doos van Demak'up met heel wat leuke productjes en informatie over hun nieuwe facelooks-actie. Benieuwd? Kijk dan zeker even mee! 


Als eerste zaten er twee doosjes met vochtige reinigingspads in de doos. Eentje van de Sensitive collectie voor gevoelige ogen en eentje van de nieuwe Expert-lijn voor waterproof make-up. Vooral de expert versie maakt me erg enthousiast, omdat ik toch regelmatig waterproof make-up draag. Ik ben van beide doosjes enorm tevreden, al gebruik ik zulke dingen toch eerder on-the-go of als het snel moet gaan. Voor mijn dagdagelijkse reiniging gebruik ik liever een flesje micellaire reiniger met herbruikbare doekjes, omdat dat nu eenmaal iets vriendelijker is voor het milieu :)


Nog een product dat ideaal is voor snel gebruik, zijn de reinigingsdoekjes. Ook hiervan zat er eentje van de Sensitive lijn en eentje van de nieuwe Expert collectie in de doos. Van de Sensitive doekjes ben ik al langer een grote fan, maar ook de Expert voor waterproof make-up heeft me helemaal overtuigd. Deze vind ik vooral erg handig bij fotoshoots. Ze zijn wat groter dan de kleine pads, waardoor je gemakkelijk en snel een gezicht vol make-up kan reinigen. Zeker een aanrader als je dan op een fotoshoot regelmatig van look wil wisselen!


Ik zei net al dat ik vaak herbruikbare doekjes gebruik, maar toch heb ik altijd watjes in huis voor wanneer mijn andere doekjes in de wasmachine zitten. Ik was dus heel blij dat er drie pakjes in deze doos zaten: de superzachte watjes van de Sensitive collectie, de nieuwe Expert watjes met een patroontje voor een vlotte en snelle reiniging en tot slot de grotere Expert watjes. Ik vind ze allemaal erg gemakkelijk werken, al zit er toch een verschil in. De Expert watjes hebben een structuur, waardoor je best niet te hard gaat duwen en schrobben. Als je gevoelige ogen hebt, zou ik dan ook de Sensitive watjes aanraden. Ik gebruik vooral de kleine watjes als ik alleen oogmake-up draag en de grotere als ik mijn volledige gelaat beschilderd heb :)


Het laatste product in de doos is de nieuwe waterproof reinigingslotion uit de Expert lijn. Hier ben ik enorm tevreden over! Het is namelijk niet altijd gemakkelijk om een goede reinigingslotion te vinden die ook daadwerkelijk alles weghaalt (lees: alles is netjes weg, behalve je mascara die intussen helemaal uitgeveegd is). Deze haalt zonder moeite alle make-up weg, zonder een vettig olie-laagje achter te laten. Helemaal fan dus!


Naast de producten, kreeg ik ook de uitdaging om de vijfde facelook te maken. Wat is een facelook? Een inspirerende make-up look, die andere vrouwen aanmoedigt om te gaan experimenteren met make-up. Die uitdaging ga ik met plezier aan! Bovendien vond ik het erg leuk dat het zo gepersonaliseerd werd overgebracht! :)

Dit zijn de eerste vier looks die visagiste Sanne Bleeker voor Demak'up maakte. Deze zijn erg mooi, waardoor het toch een uitdaging is om zelf met een vijfde look aan te komen! De basis hiervoor zijn de huidige catwalk-trends en wat zien we daar? Blauwe oogschaduw is een grote topper dit seizoen! Sanne Bleeker gebruikte het voor een look en het was ook te zien in de shows van onder andere Marc Jacobs. Naast blauw komt ook paars en een subtiele smokey eye met roze vaak terug. Marchesa deed het ons voor en ook ik kreeg plots een leuk idee!


Bij het woord 'zomer' denk ik spontaan aan mijn huwelijksreis in Bali en de huidige catwalk-trends deden me terugdenken aan een aziatische fotoshoot die ik enkele jaren geleden deed. Zo kwam ik op het idee om een mooie ooglook met blauw, paars en een roze smokey effect te maken. 


Het is natuurlijk extremer dan de gemiddelde alledaagse ooglook, maar ik vind de overgang zo mooi en helemaal geschikt voor het lekker warme zomerweer!


Het leuke aan deze look is dat hij erg opvallend is met je ogen dicht, maar als je ogen open zijn oogt het toch erg natuurlijk. Ideaal dus voor personen die graag felle kleurtje gebruiken, maar toch een beetje bang zijn dat het te fel wordt. 


Om deze look draagbaar te maken voor elke vrouw, heb ik de felle ogen gecombineerd met een hele zachte blush en een transparante lipgloss. Wie voldoende lef heeft, kan deze look prima combineren met felle lippen om zo de zomer volledig op je gezicht te laten stralen!