vrijdag 16 mei 2014

Blog on the Center Stage # 8: Beautymadness (nl)

Vorige week heb ik het een keertje overgeslagen met alle drukte van de fotoshoots, maar deze week is er weer een nieuwe BotCS! Wil jij jouw blog ook in de bloemetjes zetten? Mail dan naar virusofbeauty@gmail.com


De persoon achter de blog: wie ben je?

Ik ben Helena en ik ben  een 19 jarige cosmetica verslaafde!
Ik volg nu de kappersopleiding maar omdat ik veel meer interesse heb ik cosmetica ga ik mij daar op focussen en een visagie opleiding volgen.

Blog on stage: waarover gaat jouw blog?

Mijn blog gaat over alles wat met beauty te maken heeft dus: makeuplooks, DIY, how to's, artikelen over een product etc..

De geboorte: hoe en waarom is jouw blog tot leven gekomen?

Ik zat op facebook en toen zag ik een link van een blog die iemand had, en toen ging ik daarop kijken en toen dacht ik bij mezelf, dit vind ik ook leuk om te doen! dus toen ging ik kijken op het internet voor meer informatie over een blog aanmaken en zo ben ik begonnen.


Work-a-holic: hoe vaak post je een artikeltje en hoeveel tijd spendeer je aan je blog?

Ik post meestal 2 a 3 keer per week, maar ik ben wel elke dag met mijn blog bezig om dingen aan te passen en te bewerken. 
Ik ben denk ik wel 2 a 3 uur bezig met mijn blog per dag. 

Het publiek: heb je veel bezoekers en hoe belangrijk vind je het aantal bezoekers?

Ik heb nog niet heel veel bezoekers want ik ben nu net begonnen. Maar ik probeer wel overal bezoekers vandaan te halen door social media. Ik vind het wel belangrijk hoeveel bezoekers ik krijg want ik probeer natuurlijk iedereen wat bij te brengen over dingen die ze misschien nog niet wisten.

The motivational coach: Hoe motiveer je jouw lezers om jouw blog te blijven volgen?

Ik motiveer ze door het uploaden van een nieuwe post op Facebook zodat zij meteen zien dat ik weer wat nieuws heb gepost op mijn blog. Op die manier blijven ze wel terugkomen omdat ze het toch interessant vinden.


De batterij: wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten aan bloggen?

De positieve kanten zijn dat jij jou ideeën hierin kwijt kan en je tips zodat je anderen er weer mee kan helpen. De negatieve kant is dat je geduld moet hebben op de bezoekers.  je spendeert er toch veel tijd in, dus het is dan een beetje vervelend als er amper iemand op je blog kijkt. Dus je moet wel volhouden en niet opgeven!

Blogverslaafd: volg je zelf ook blogs? Zo ja, welke zijn je favorieten?

Ik volg zelf ook blogs want ik vind het ook altijd leuk om te lezen! 
De bloggers die ik volg zijn: Todaysbeauty en Beautygloss.

De leermeester: hebben andere bloggers een invloed op je eigen manier van bloggen? Heb je ook andere bronnen van inspiratie?

Nee ze hebben geen invloed op me ik doe echt wat ik zelf leuk vind. Maar als ik even geen inspiratie heb dan ga ik wel op andere blogs kijken voor eventuele ideeën.


Very Important Blogger: ga jij naar events voor bloggers en/of heb je samenwerkingen met bepaalde bedrijven om producten te reviewen?

Ik ben zelf nog nooit naar een blog even geweest wat ik wel erg leuk zou vinden!  Ik heb pas geleden met Demakup samengewerkt, hun stuurde mij een pakket van de nieuwste gezichtsreinigingslijn om die te testen en te reviewen. Ze hadden er 4 foto's met makeuplooks bij zitten en ik moest dan 1 uitkiezen en die look ter inspiratie gebruiken. Ik had gekozen voor de Extreme smokey eyes. De winnaar krijgt een pagina in de Viva of Grazia!! Dus ik hoop dat ik win hihi.

The Social Network: waar kunnen we je overal vinden op sociale media? Plaats gerust de linkjes!

Jullie kunnen mij vinden op Facebook en Instagram

Het grote favorieten topic! Noem je favoriete cosmetica-merk, fashion of juwelen merk, hobby, eten en drinken.

Mijn favoriete cosmetica merk is voor de luxere cosmetica Urban Decay en voor de goedkope merken Catrice, Essence en NYX
Echt een favoriete fashion en juwelen merk heb ik niet. Mijn hobby's zijn natuurlijk mensen opmaken en bij mezelf nieuwe looks creëren. Verder paardrijden en winkelen.  Favoriete eten is een bloemkool ovenschotel dat is gezond en super lekker. En drinken lust ik alles wel.


Ka-ching! Ben jij een budget-shopper of kies je liever voor luxe-merken? Wat is het duurste cosmetica product en kledij/accessoire dat je gekocht hebt?

Ik ben wel een budget shopper het duurste wat ik heb kwa cosmetica is de Naked 2 palette van Urban Decay. Het duurste kwa kleding wat ik gekocht heb was een jas van Frocella. Accessoires draag ik niet echt wat ik wel wil maar ik vergeet het steeds... 

Hey big spender! Koop je vaak producten speciaal voor jouw blog? Denk aan reviews, shoplogs, camera’s,…

Dat word wel de bedoeling maar omdat ik pas begonnen ben doe ik het eerst met de spullen die ik nu heb.

Bedankjes: zijn er mensen die je graag wil bedanken voor het succes van jouw blog?

Er was wel een keer een man die had heel erg last van wallen en wist niet wat hij eraan kon doen. Ik had een paar suggesties gegeven en hij was er superblij mee en het werkte ook nog is. Hij bedankte me en zei dat hij meteen reclame voor mijn blog zou gaan maken. 


Game over: wil je graag nog iets vertellen dat ik niet heb gevraagd?

Ik hoop dat jullie mijn blog leuk vinden!