dinsdag 20 mei 2014

Clarins Rouge Prodige lipstick (nl)


Hoewel ik vroeger absoluut geen fan was van lipstick, ben ik de laatste tijd mijn stash steeds meer aan het uitbreiden. Ik investeer dan wel het liefst in langhoudende lipsticks, want het feit dat lipstick op alles blijft hangen en plakkerig aanvoelt was voor mij vroeger de reden om geen lipstick te dragen. De Rouge Prodige lipsticks van Clarins beloven langdurige houdbaarheid op de lippen, een gladde textuur, mooie glans en intense kleur. Dit leek me dus een goede optie om eens te proberen.


De hulzen zelf zijn echt prachtig en schreeuwen gewoon Luxe uit. De buitenkant is glanzend goud van kleur en de binnenkant is mooi afgewerkt met donkerrood. Op zich is luxe niet zo belangrijk voor mij, maar soms wil het oog ook wel eens wat!


Aan de binnenkant is hij gegraveerd met het Clarins logo en de lipstick zelf is vrij slank van formaat met een platte bovenkant. Persoonlijk vind ik dergelijke lipsticks iets fijner werken, omdat ze niet zo breed zijn en je dus ook niet zo snel buiten de lijntjes kleurt als je geen spiegeltje hebt.


Ik heb de kleur 122 Nude en dit is echt een huidskleurige nude lipstick. De textuur is heel romig waardoor hij aangenaam aanbrengt en prettig aanvoelt op de lippen. Omwille van deze textuur is de lipstick ook erg goed gepigmenteerd en heb je slechts één laagje nodig. Oké hij is niet zo opvallend omwille van de tint, maar ik ben er zeker van dat een felroze variant ook echt felroze op je lippen zal zitten.


Ook op mijn lippen is hij goed gepigmenteerd, waardoor hij zeker een goede nude lipstick om in combinatie met fellere oogschaduw te gebruiken. Wat mij opviel is dat deze lipstick enorm goed blijft zitten. Een kleine maaltijd overleeft hij gemakkelijk en het is dus zeker niet nodig om hem elke twee uur bij te werken. Veel langhoudende lipsticks hebben de neiging om je lippen uit te drogen, maar dat is bij deze zeker niet het geval. Langhoudend én zachte, verzorgde lippen: een ideale combinatie!

Deze lipsticks zijn verkrijgbaar bij de parfumerie en hebben een adviesprijs van 22 euro. Het zijn geen spotgoedkope lipsticks, maar ik vind ze persoonlijk wel het geld waard. Ze zijn kwalitatief goed en bovendien komt je best een tijdje toe met een lipstick.

Kenden jullie deze al?