woensdag 8 april 2015

Yves Rocher - Perfume to go!


Je moet het toegeven: niets is zo handig als beautyproducten die je kan meenemen. Parfum is daar meestal wat moeilijk in omwille van de grote flessen en breekbaar glas. Je kan natuurlijk altijd kiezen voor staaltjes of voor een klein reisflesje dat je laat vullen met je favoriete geur. Toch is het ook heel fijn als je gewoon een mini kan aankopen. Yves Rocher heeft verschillende mini's te koop en persoonlijk vind ik de versies uit de Les Plaisirs Nature lijn één van de handigste om mee te nemen. Die zijn namelijk niet te groot, hebben geen rare vorm en hebben een spuitpompje. 

Les Plaisirs Nature is natuurlijk wel een lijn die bestaat uit natuurlijke en dan vooral fruitige geuren. Hierdoor zijn ze misschien niet voor iedereen even geschikt, maar ikzelf ben een grote fan van fruitige geurtjes en dan vooral in de zomer. Over het algemeen zijn de geuren vrij licht, waardoor je niet bang moet zijn om rond te lopen als wandelende fruitschaal. Doordat het eau de toilettes zijn, blijven ze ook niet de hele dag perfect hangen en mag je na een uurtje of 4 toch even gaan bijsprayen. 


Ik heb ze natuurlijk niet allemaal, maar ik heb er wel enkele waar ik jullie kennis mee kan laten maken. De eerste is Gele Perzik. Deze ruikt ook echt naar perzik, maar zeker niet te zoet. Ik kan hem het best omschrijven als een lichtjes onrijpe perzik met een citrusfrisse toets. Deze versie is dus wel een optie als je wel houdt van fruitig, maar absoluut geen fan bent van zoete geuren. 


Deze Rode Vruchten Smoothie is een limited edition, maar de geurtjes met rode vruchten komen wel geregeld terug in het assortiment. Dit is wel echt een zoet geurtje en doet een beetje denken aan cider met rode vruchten. Voor mij springt vooral de geur van aardbeien er sterk uit, dus ik vermoed dat de Aarbei-versie gelijkaardig is aan deze Smoothie. 


De laatste versie is Kokosnoot. Hier was ik eigenlijk een beetje bang voor, omdat kokosparfums vaak overdreven zoet zijn. Deze is echter een zoet geurtje, waarbij je toch kan ruiken dat het een parfumgeur is in de plaats van pure kokossiroop. Je kan dus zeggen dat er ook een licht bloemige toets in zit. Ik vind het vooral een enorm pluspunt dat deze kokos allesbehalve chemisch ruikt, aangezien veel vanille en kokosgeuren heel kunstmatig ruiken. 

Zoals ik al zei: fruitgeurtjes zijn niet voor iedereen even geschikt. Je kan natuurlijk altijd even gaan snuffelen in een winkel van Yves Rocher, maar je kan ze ook bijvoorbeeld eens testen via de webshop. Voor een klein flesje van 20ml betaal je namelijk maar 3,5 euro en als je de geur fijn vindt, kan je een grotere versie van 100ml kopen voor 7,9 euro. En dat is dan buiten de vele kortingsacties gerekend! 

Hebben jullie een favoriet uit het Les Plaisir Nature gamma van Yves Rocher?

Neem je ook al deel aan de winactie? Nee? Klik dan zeker even op deze link!