vrijdag 24 april 2015

Le Petit Marseillais - genot voor de gevoelige huid!

Als er één ding is dat ons altijd kan bekoren, dan zijn het wel lekkere geurtjes. Helaas, helaas zijn die lekkere geurtjes vaak toegevoegd als parfum in onze producten. Natuurlijk is dat niet altijd slecht, maar omdat er steeds meer mensen allergisch reageren op parfum wordt dat wel een probleem. Het is zo jammer als je beperkt bent in je productkeuze, omdat je huid gevoelig is. 


Gelukkig zijn er nog altijd merken die rekening houden met gevoelige huidjes en Le Petit Marseillais ontwikkelde zelfs een nieuwe collectie die hypoallergeen is. De producten zijn pH-huidneutraal, bevatten geen parabenen of zeep en de parfum werd speciaal ontworpen voor een gevoelige huid. Hierdoor wordt het risico op allergieën veel kleiner en kan iedereen uit het gezin meegenieten (ja zelfs kinderen vanaf 3 jaar oud!). 

Ik heb de drie nieuwe producten voor voor jullie kunnen uitproberen. Interessant voor jullie, maar stiekem ook gelukkig voor mijzelf. Hoewel ik meestal veel producten kan verdragen, wordt mijn huid sinds enkele jaren extra gevoelig in de zomermaanden. Zonnen doe ik dan ook altijd met mijn nieuwe vriend: zonneallergie. 


Het eerste nieuwe product is de douchegel met sap van Aloë Vera en appelbloesem. Deze douchegel zou de gehydrateerde huid beschermen tegen aanvallen van buitenaf en zou bovendien de huid onmiddellijk verzachten. 

De verpakking ziet er in ieder geval leuk uit door de combinatie van het roze en het matte transparante gedeelte. Hierdoor kan je ook duidelijk zien hoeveel product je nog hebt. 



Het is een grote fles van 400ml. De opening is gelukkig erg gemakkelijk, want soms heb je echt van die flessen waar veel te veel product ineens uitkomt omdat ze zo groot zijn. 


Dit is echt een douchegel: transparant, vloeibaar, maar toch ook wat dikker. Ik schrok een beetje van de textuur eigenlijk. In vergelijking met andere en dan vooral dikkere douchegels, glijdt deze heel vlot over je huid. Persoonlijk vind ik dat enorm aangenaam. Ik vind heel wat douchepuffs vaak wat te ruw voor mijn huid en in combinatie met deze douchegel heb je veel minder last van dat schurende gevoel. 

De geur is heerlijk. Het is een frisse bloemige geur, die tegelijkertijd wat fruitig is. Ideaal voor deze tijd van het jaar, want het is echt zomer in een flesje. 


Het tweede product is er ook eentje voor onder de douche. Dit is de douchecrème met Aloë Vera en amandelbloesem. De textuur zou ervoor zorgen dat een gevoelige, droge huid gekalmeerd en gevoed wordt. 

De verpakking lijkt heel sterkt op de vorige fles, maar deze heeft een groene dop en is minder transparent. Geen nood, door de melkachtige verpakking heb je nog steeds voldoende zicht op hoeveel product er nog in zit. 



Qua gebruik is deze fles eigenlijk exact hetzelfde, alleen in een ander kleurtje dan. Ik vind wel dat de kleurtjes heel fris zijn en toch wat mooier ogen dan een gewone witte verpakking. 


De douchecrème heeft een crème-textuur en doet een beetje denken aan een bodymilk. Ik vind hem zelfs vergelijkbaar met de bodylotions voor onder de douche, met als enige verschil dan dat dit geen lotion is. Toch heeft hij best een voedende werking voor een douche-product. De crème voelt verzorgend aan en je merkt ook wel dat je huid minder droog en trekkerig aanvoelt na het douchen.

Omwille van de geur is deze fles mijn grote favoriet van de drie. Het is een zoete en licht bloemige geur. Ik kan het eigenlijk niet goed plaatsen, maar het doet me een beetje denken aan marsepein. 


Met douchen alleen komen we er natuurlijk niet en daarom zit er ook een lichaamsmelk met Aloë Vera en Calendula in de collectie. Deze melk zou de huid herstellen, hydrateren en beschermen tegen uitdroging en irritaties. 

Zoals je kan zien heeft elk product een eigen kleurtje naargelang de ingrediënten. Calendula wordt hier weergegeven met oranje. Zomers. 



De lichaamsmelk heeft een handig pompje. Hier ben ik altijd heel blij mee, omdat het heel handig werkt en tegelijk ook hygiënischer is. Zeker omdat dit pompje dicht kan draaien en je dus niet snel per ongeluk zal morsen. 


Het is een lichaamsmelk, maar persoonlijk vind ik de textuur meer zoals een gelcrème. Bij lichaamsproducten is dit handig, want een melk loopt nogal snel uit of begint te druppen. Hij trekt snel in, maar je moet opletten dat je niet teveel gebruikt want dan zal hij wel een vettig laagje achterlaten. Met één pompje kan ik gemakkelijk twee benen insmeren zonder vettig laagje, maar wel met een gehydrateerd gevoel. Zo is hij ook heel zuinig in gebruik. 

Het zonnetje heeft hier al goed geschenen en jammer genoeg had ik al last van de eerste tekenen van zonneallergie. Deze melk is niet magisch en de bultjes verdwenen dan ook niet meteen, maar ik kon de kalmerende werking wel duidelijk voelen. Een goede tip: Aloë Vera verricht voor mij altijd wonderen bij zonneallergie of een verbrande huid.

De geur is heel subtiel bloemig. Persoonlijk had het voor mij ietsje sterker gemogen, maar hij ruikt wel nog altijd heel lekker. Stiekem hoop ik vooral dat de geuren van de douchegels in de toekomst ook als lichaamsmelk beschikbaar zullen zijn. Vooral die met amandelbloesem zou ik geweldig vinden. 

Ik ben in ieder geval enorm tevreden over deze producten en als je zelf ook een gevoelige huid hebt, zijn deze het proberen waard. Le Petit Marseillais is verkrijgbaar bij onder andere Kruidvat, Colruyt, Di,... Budgetproof kan je ze zeker noemen want een douchegel bevat 400ml en kost amper 4,19 euro en de lichaamsmelk kost 5,99 euro voor 250ml.

Welke producten van Le Petit Marseillais gebruiken jullie?