vrijdag 10 april 2015

Real Techniques: enkele losse kwasten-toppers!


Real Techniques is intussen geen onbekende naam meer en ik denk dat ik wel mag zeggen dat de creaties van de Pixiwoo-zusjes intussen een groot succes zijn geworden. Ik heb zelf ook enkele favorieten en vandaag laat ik jullie daar enkele van zien, namelijk de versies die los te koop zijn en dus niet (alleen) in een setje zitten. 

Wat ik zelf erg fijn vindt, is het feit dat de haren synthetisch, met de hand geknipt en 100% cruelty-free zijn. Het design van de kwasten zelf, is dan weer een beetje dubbel voor mij. De grotere kwasten hebben namelijk een heel groot en breed handvat. Enerzijds is dat erg mooi en zorgt dat ervoor dat je de kwasten rechtop kan zetten op bijvoorbeeld je make-up tafel. Anderzijds is het wel zo dat je ze moeilijker kan opbergen. De enige brush belt of brush holder waar ik ze in krijg, is die van MAC. 

Wel zeker het vermelden waard: de grotere kwasten van Real Techniques zijn zo gemaakt, dat je niet per se een brush guard hoeft te gebruiken. Na het wassen behouden ze namelijk hun vorm tijdens het drogen. Heel erg gemakkelijk!


De eerste kwast is de Powder Brush. Dit is een grote poederkwast om zowel losse als vaste poeders mee aan te brengen. Als ik zeg 'groot', dan bedoel ik ook echt groot! Het kwastgedeelte zelf is echt een supergrote fluffy kwast en laat dat nu net hetgene zijn waardoor ik er zo verliefd op ben geworden. Hij neemt net voldoende product op om je gelaat af te poederen. Zowel de vorm, grootte als zachtheid van de haren zorgen er ook nog eens voor dat je een supernatuurlijk resultaat krijgt. Dit is ongetwijfeld mijn grote topfavoriet als het op poederkwasten aankomt. 


Hier zie je dat hij pakweg even groot is als mijn handpalm. Laat je zeker niet afschrikken door het formaat, want ondanks zijn grootte kan hij perfect kleinere gebieden zoals rondom je neus afpoederen. 


Mijn tweede favoriet is de Blush Brush. Hij heeft een puntige vorm en lijkt daarmee sterk op mijn 101 kwast van Zoeva. De kwast is ook superzacht en daarom voor mij ideaal voor blush of om te contouren. Door de puntige vorm neemt hij niet teveel product op en heb je tegelijkertijd een enorme controle over waar je het product op je gelaat wil aanbrengen. Als je dan een beetje duwt, wordt de kwast wat boller en gaat hij alles prima vervagen. 


Als je geen expert bent in het aanbrengen van blush of als je gewoon bang bent om teveel blush te gebruiken en op een clown te lijken, dan is deze kwast zeker een aanrader! Hoewel het een kwast is die ideaal is voor beginners, kan hij voor iedereen wel een meerwaarde bieden op gebied van gebruiksgemak en natuurlijk resultaat!

Real Techniques kan je intussen op meerdere webshops en Lookiss by Di verkrijgen, maar ik kocht de mijne via The Make Up Spot. Daar betaal je 13,99 euro voor de Powder Brush en 12,5 euro voor de Blush Brush. Dat zijn echt geen dure prijzen in verhouding met de kwaliteit die je ervoor krijgt.

Hebben jullie al kwasten van Real Techniques?

Neem je ook al deel aan de winactie? Nee? Klik dan zeker even op deze link!