zondag 26 april 2015

Real Techniques - Core Collection


Ik liet jullie al kennismaken met de Starter Set van Real Techniques, maar met oogschaduwkwasten alleen kom je er natuurlijk niet. Daarom dat ik jullie vandaag het volgende setje laat zien: De Core Collection. Deze set bevat 4 basiskwasten voor je gelaat.

Net zoals de Starter Set, zitten deze kwasten in hetzelfde multifunctionele mapje. En natuurlijk zijn ook deze kwasten met de hand geknipt, 100% synthetisch en 100% cruelty free!


De eerste kwast in deze set is de Detailer Brush. Deze kwast is plat, klein en bevat stevige haren. Hij is voornamelijk bedoeld voor de moeilijk bereikbare plaatsen van je gezicht. Hierdoor werkt hij prima voor concealer maar ook om bijvoorbeeld lipstick aan te brengen. Ik gebruik hem steeds voor mijn lippenbalsems dit in potjes zitten, zoals de lip butters van The Body Shop. Daarvoor kan je gedetailleerd werken en zijn de haren stevig genoeg om voldoende product uit het potje te scheppen.


Deze kwast is de Pointed Foundation brush. Het is een platte foundationkwast met een puntige vorm. Eerlijk is eerlijk: ik ben nooit een heel grote fan geweest van platte foundationkwasten en ik grijp dan ook steeds naar buffer kwasten om mijn foundation mee aan te brengen. Ik moet echter wel toegeven dat zelfs ik deze kwast enorm fijn vind om foundation aan te brengen. Door de puntige vorm kan je heel precies gaan werken op moeilijke plaatsen, zoals rondom de neus of onder je ogen. Daarnaast zijn de haren ook zacht, waardoor hij niet streperig werkt. Als je toch graag een alternatief hebt om deze kwast te gebruiken: hij werkt ook erg handig om highlighter aan te brengen op je jukbeenderen ;)


Aha, er zit ook een Buffer Brush in de set! Deze kwast is enorm zacht met bovenaan een afgeplatte en stevige vorm. Hierdoor is hij vooral bedoeld om je foundation af te poederen, al werkt hij gewoon heel goed met alle poeders. Je kan hem dus zeker ook gebruiken om te contouren of om blush aan te brengen. Deze Buffer is wel naar de kleine kant, maar deze te preciezer kan je ermee werken natuurlijk. 


Last but not least: de Contour Brush. Een fluffy kwast in een licht puntige vorm. Het lijkt wel een beetje het kleine broertje van de Blush Brush, die ik in het artikel met losse kwasten liet zien. Omdat hij kleiner is, kan je hem perfect voor zowel contouring, blush, bronzer als highlighter gebruiken. Echt een topkwastje met heel wat mogelijkheden!

Ook deze set is intussen in verschillende webshops verkrijgbaar en kost net zoals de Starter Set zo'n 25 euro. 

Wat vinden jullie: is dit een kern-onderdeel van je kwastenstash?