donderdag 16 april 2015

Real Techniques - Starter set


Enkele dagen geleden liet ik jullie al enkele losse kwasten van Real Techniques zien en zoals beloofd komen nu ook de setjes aan bod. Waarom laat ik deze setjes zien, als er al zoveel verschillende kwastensets beschikbaar zijn? Tijdens een visagieopdracht kom ik regelmatig in contact met modellen die zelf niet de middelen en/of het budget hebben om hun make-up professioneel aan te brengen. En dat is natuurlijk niet alleen voor modellen het geval. Kwasten zijn duur, dus wil ik met deze setjes een aantal mogelijkheden laten zien om voor een betaalbare prijs de meest belangrijke kwasten in je bezit te krijgen. Vandaag begin ik met de Starter Set. 


De Starter Set is een setje dat vooral gericht is op oogschaduwkwasten en bestaat uit 5 kwasten, die je een prima basis bieden om je ogen mooi op te maken. Het houdertje is multifunctioneel: op de bovenste foto zie je dat je hem kan plooien en rechtzetten, op deze foto is hij anders geplooid. Hier kan je hem dichtvouwen om je kwasten te beschermen en doordat het dan een handtasje wordt, kan je het dus ook prima meenemen.


De eerste kwast is de Base Shadow Brush. Dit is een afgeronde oogschaduwkwast die meteen ook multifunctioneel is. Hij is wat platter, waardoor hij ideaal is om oogschaduw aan te brengen op je bewegend ooglid, arcadeboog en onder je wenkbrauwen. Tegelijkertijd is hij ook vrij fluffy op de punt, zodat je hem meteen ook kan gebruiken om je kleuren te vervagen en blenden. Hij is wat naar de grote kant om echt speciale en gedetailleerde looks te maken (bv een regenboogeffect op je ooglid), maar als basis oogschaduwkwast is hij zeker de moeite waard. 


Dit is de Deluxe Crease Brush. Dit is een ronde blendingkwast voor in je arcadeboog. Het is qua vorm eigenlijk een soort mini buffer kwastje en dat schrikte mij in het begin wat af. Hij is namelijk toch wat groot, maar eens je hem gebruikt merk je dat hij eigenlijk het ideale formaat heeft voor je arcadeboog. Het is dus een kwestie van gebruiken, leren gebruiken en wennen. 


Dit kleine lieverdje is de Accent Brush. Dit is ongetwijfeld één van mijn favorieten in deze set. Het is een heel klein en stevig kwastje, waardoor hij ideaal is voor detailwerk, highlights, smudgen en eyeliner. Ik heb zelf intussen meerdere kleine kwastjes voor dergelijke doelen, maar ik merk dat ik ondanks alles toch steeds naar deze grijp wanneer ik bijvoorbeeld mijn binnenste ooghoeken wil highlighten. 


De Fine Liner Brush is dan weer een kwast die uitermate geschikt is voor eyeliner. Dit is misschien de enige kwast uit de set die ik niet 100% als musthave beschouw, omdat je nu eenmaal niet per se een kwast nodig hebt om eyeliner aan te brengen. Sommigen gebruiken liever een potlood of een stiftje. Het is natuurlijk wel handig om hem te hebben, als je graag precies wil werken met een kwastje. 


De laatste is de Brow Brush. Deze is bedoeld voor je wenkbrauwen, maar ik gebruik hem zelf ook heel graag voor oogschaduw op de onderste wimperrand. Dat terzijde, is dit intussen wel mijn favoriete wenkbrauwkwast geworden. Hij is stevig en ideaal qua grootte: niet te dik, niet te dun. Je kan je wenkbrauwen met voldoende precisie mooi gaan inkleuren. 

Je krijgt dus een handig setje en bovendien zijn de haren 100% synthetisch, 100% cruelty free en handgesneden. Klinkt prima toch? Wat het eens zo fijn maakt, is het feit dat Real Techniques intussen via verschillende webshops (bv The Make Up Spot) en winkels (bv Lookiss by Di) verkrijgbaar is en dat je voor dit setje ongeveer 25 euro betaalt. Dat is zeker een goede prijs voor een basissetje met oogschaduwkwasten van prima kwaliteit!

Wat is jullie basissetje voor oogschaduwkwasten?

Neem je ook al deel aan de winactie? Nee? Klik dan zeker even op deze link!