vrijdag 28 maart 2014

Blog on the Center Stage # 2: Beautytalk (nl)

Het is weer vrijdag en dat betekent een nieuwe Blog on the Center Stage! De hoofdact van vandaag is Beautytalk en ik wens jullie alvast veel leesplezier. Wil jij ook graag jouw blog op het grote podium? Stuur dan een mailtje naar virusofbeauty@gmail.com met als onderwerp "Blog on the Center Stage". 


De persoon achter de blog: wie ben je?

Ik ben een fulltime werkende mama en echtgenote. Ik werk als kinderbegeleidster in een crèche in Gent. Ik ben mama van Chloé en gelukkig getrouwd met Karel. 

Blog on stage: waarover gaat jouw blog?

Beautytalk is voornamelijk een beautyblog, maar ik schrijf ook graag over fashion, trends en de laatste tijd is mijn blog iets persoonlijker geworden. Ik merk dat mijn lezers graag persoonlijke artikels lezen.


De geboorte: hoe en waarom is jouw blog tot leven gekomen?

Ik zocht een nieuwe hobby.. iets wat ik thuis kon doen en mij niet voor hoefde te verplaatsen. Mijn man zei toen om te lachen 'misschien moet je een blog beginnen'. Maar ik vond dat helemaal geen slecht idee. En aangezien mijn man webontwikkelaar is van beroep zat ik aan de bron :) en zo werd Beautytalk geboren :)

Work-a-holic: hoe vaak post je een artikeltje en hoeveel tijd spendeer je aan je blog?

Er komt elke dag een artikel online. Tijdens de werkweek werk ik zo'n 2 à 3 uur aan mijn blog. Maar ook alles wat erbij komt, foto's nemen, foto's bewerken, actief zijn op social media, enz.. Mijn weekends zijn meestal blogweekends :) Ik lees dan ook andere blogs en doe inspiratie op. Daarmee ben ik wel enkele uurtjes zoet in het weekend. :)

Het publiek: heb je veel bezoekers en hoe belangrijk vind je het aantal bezoekers?

Ik merk dat mijn blog op sommige dagen minder bekeken word. Vooral in het weekend merk ik verschil. Iedereen is dan waarschijnlijk andere dingen aan het doen dan achter de computer zitten. Ik merk ook soms enorme pieken en dan weer niet.. ik ben er zelf nog niet uit hoe dit komt :) Het gemiddelde ligt nu ongeveer op 300 à 400 unieke bezoekers per dag. Ik zou liegen moest ik zeggen dat ik er niet graag een nulletje bij zou zien :)

The motivational coach: Hoe motiveer je jouw lezers om jouw blog te blijven volgen?

Ik geef regelmatig wat beautystuff weg door middel van een winactie (altijd leuk, zowel voor mij als voor mijn lezers). Ik probeer steeds over leuke en interessante producten en items te schrijven. Sommige artikels hebben meer succes andere minder. Het blijft een beetje zoeken wat de lezer wil zien. 


De batterij: wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten aan bloggen?

Ik vind het super leuk om te doen en ik kan er mijn ei in kwijt :) Ik blijf mezelf en ben eerlijk in mijn reviews. Ook de samenwerkingen met bedrijven is leuk. En af en toe een centje bijverdienen is mooi meegenomen. Minder leuk vind ik dat bloggers niet altijd serieus genomen worden..sommige mensen vinden het belachelijk. Ik krijg vaak rare reacties.. daarom weet niet iedereen dat ik blog.

Blogverslaafd: volg je zelf ook blogs? Zo ja, welke zijn je favorieten?

Ik volg veel blogs via Bloglovin. Mijn favorieten zijn Fablouise, Anne Solveig, Life by Rosie, It Girl Kim en zo kan ik nog wel verder gaan. 


De leermeester: hebben andere bloggers een invloed op je eigen manier van bloggen? Heb je ook andere bronnen van inspiratie?

Ik probeer vooral mezelf te zijn. Ik krijg regelmatig het compliment dat ik een leuke manier van schrijven heb. Inspiratie haal ik een beetje overal, uit magazines, tv, enz.. ik vraag ook soms aan vrienden/collega's of zij nog iets leuks of nieuws hebben geprobeerd. 

Very Important Blogger: ga jij naar events voor bloggers en/of heb je samenwerkingen met bepaalde bedrijven om producten te reviewen?

Naar events ben ik nog niet geweest. Deze zijn meestal in Antwerpen of Nederland en ook meestal tijdens de werkweek. Dit is niet zo evident om naar toe te gaan. Alhoewel ik wel graag eens andere collega bloggers wil ontmoeten! Ik heb al met verschillende bedrijven samengewerkt en dat is leuk al ga ik niet op elk voorstel in. Ik moet er mij goed bij voelen en het moet uiteraard passen bij mijn blog. Gratis samenwerkingen doe ik niet, daarvoor besteed ik teveel tijd aan een artikel.

The Social Network: waar kunnen we je overal vinden op sociale media? Plaats gerust de linkjes!


Het grote favorieten topic! Noem je favoriete cosmetica-merk, fashion of juwelen merk, hobby, eten en drinken.

Cosmetica: High End: Dior en Chanel - Budget: Catrice 
Fashion: hier heb ik meerdere favorieten: Mango, Vila, Vero Moda, Liu Jo en Supertrash
Juwelen: Ik koop meestal iets bij Swarovski, maar ik koop liever goedkopere sieraden zoals bij Six en I Am of Forever 21.. ik wissel graag af :)
Mijn favoriete hobby? Bloggen natuurlijk :) en sinds kort ben ik terug beginnen sporten, elke dag een half uurtje (full-body workout voor de computer) :)
Eten: aardappelkroketjes en frietjes :)
Drinken: Champagne


Ka-ching! Ben jij een budget-shopper of kies je liever voor luxe-merken? Wat is het duurste cosmetica product en kledij/accessoire dat je gekocht hebt?

Ik koop meestal budget, gewoon omdat ik graag veel koop voor mijn geld. En ook voor mijn job draag ik best geen dure kledij (fruitpap en groentepap, snot en….. you know) :) Al kan ik best wat geld uitgeven aan handtassen en schoenen. Het duurste dat ik ooit kocht is een Gucci horloge van €750 (ridiculous, i know)

Hey big spender! Koop je vaak producten speciaal voor jouw blog? Denk aan reviews, shoplogs, camera’s,…

Oh ja.. wanneer ik in het Kruidvat loop koop ik steeds make-up en verzorgingsproducten die ik kan gebruiken voor een review of een winactie. Mijn Nikon D3100 heb ik ook speciaal voor mijn blog gekocht. 


Bedankjes: zijn er mensen die je graag wil bedanken voor het succes van jouw blog?

Mijn man Karel.. zonder hem was Beautytalk niet wat het nu is. Hij is webontwikkelaar en hij helpt me met alles, indien ik vragen heb of ik zit te sukkelen kan ik altijd bij hem terecht.

Game over: wil je graag nog iets vertellen dat ik niet heb gevraagd?

Een grote 'dank je wel' aan mijn lezers :)

1 opmerking: