zaterdag 15 maart 2014

Akane - Nocturne Cocoon masker (nl)


Dit kleine potje zat in de boite d'Hortense van december en opnieuw in die van februari: het nocturne cocoon masker van Akane. Ik kende het merk nog niet, zodat ik erg benieuwd was om deze te gebruiken. Het is een nachtmasker, wat betekent dat het het voor het slapengaan aanbrengt en 's ochtends weer afspoelt. Akane zelf vindt het een absolute must om mee te nemen op nachtelijke vluchten met het vliegtuig.


Het masker bevat appel-extract, anti-oxidanten en organische ingrediënten om je huid te beschermen tegen de schadelijke invloeden van vrije radicalen, stress en vervuiling. Bovendien bevat het geen parabenen of PEG. Dat klinkt allemaal erg positief, maar is het dat ook? Ik zeg ja! Ok, ik zie geen wonderbaarlijke veranderingen maar toch. 's Ochtends na het afspoelen merk ik dat mijn gezicht opmerkelijk zachter en gehydrateerd is. Als je het enkele keren gebruikt, zie je ook zeker een verbetering wat droge plekjes, roodheid en een oneffen teint betreft.


Het masker zelf is wel iets bijzonder. Geen crème of gel, maar een dikke plakkerige brij. Het lijkt wel alsof je snot en slijm op je gezicht smeert. Lekker he? :p Tegen de ochtend aan is hij helemaal opgedroogd en kan je het masker er voor een groot deel in velletjes aftrekken. Ook niet echt zo aantrekkelijk, want je ziet eruit als een vervellende slang. Gelukkig ruikt hij wel erg lekker naar appel, zodat je de textuur wat kan relativeren. Bovendien maakt de werking ook veel goed. Desondanks vind ik dit een echte aanrader!

Akane is niet zo gemakkelijk te verkrijgen, dus je kan best even kijken op hun website. Voor een potje van 30ml betaal je 18 euro. Dat lijkt vrij duur, maar omdat je maar een dun laagje moet smeren kom je wel erg lang toe met zo'n potje. Ik heb hem intussen al 5 keer gebruikt en ik zit nog niet eens in de helft.

Zouden jullie zo'n potje brij op je gezicht smeren? :)