vrijdag 10 januari 2014

TAG: Omdat mijn hond de leukste is! (nl)

 
Een tijdje geleden kwam ik deze tag tegen op de blog van Monique en ik vond hem zo leuk dat ik besloten heb om hem ook te doen! :) Ik heb 2 honden, waardoor ik de tag lichtjes heb aangepast.

Schattigste foto van je honden
Deze foto heb ik genomen toen Kyra pas enkele dagen bij ons was. Zaro was zo dol op zijn nieuw pupje en al gauw lagen ze steeds lekker knus samen te slapen. Supercute!
 
Bijzondere eigenschappen
Kyra is een labrador uit een pure jachtlijn, waardoor ze altijd enorm enthousiast is. Zaro is dan weer een hond die verzot is op kleren. Hij durft dan ook regelmatig eens een trui uit de wasmand te halen om bij hem te leggen als hij slaapt. Wat ik wel erg leuk vindt, is dat hij het zo leuk vind om zelf ook de kleren van zijn baasjes aan te doen! :)

Omschrijf het geluid dat je hond maakt
Goh, elke hond blaft en snurkt tijdens het slapen en de mijne zijn daar zeker geen uitzondering op. Kyra is wel vrij mondig en dat heeft met haar karaktertje te maken. Als ze het niet leuk vind dat ze nat is door de regen, zal het dat dan ook snel horen (lees: zeurend knorrepotje). Ook als ze enorm veel zin heeft om te gaan wandelen en niet kan wachten tot je je schoenen aanhebt komt ze je aanmoedigen.

Koosnaam
Zaro noem ik tijdens het knuffelen wel eens "mijn beertje", omdat hij zowel van karakter als uiterlijk een echte teddybeer is. Kyra verandert soms in Kiwi :) Dit is natuurlijk een vervorming van haar naam, maar heeft ook te maken met het verkeerd beeld dat mensen van haar hebben op het eerste zicht. Een harige, bruine en prikkelende buitenkant, maar een zoete en sappige binnenkant (lees: een enthousiaste buitenkant die voor mensen zonder ervaring met honden lijkt op een agressieve hond die niet luistert, maar binnenin heeft ze een hart van goud en gehoorzaamt ze voorbeeldig). Erg jammer dat mensen haar zo fout kunnen beoordelen, want ze zou geen vlieg kwaad doen als het niet nodig is.

 
Bekentenis
Hmmm bekentenis... Dit sluit eigenlijk een beetje aan bij het vorige. Voor veel mensen is Zaro de ideale, brave hond en Kyra het irritantje hondje dat niet zou luisteren. Hoewel ze beiden heel gehoorzaam en lief zijn, is het eigenlijk Zaro die hier thuis de meeste deugnietstreken uithaalt :) Kyra is wel speels, maar als je iets kwijt bent dan moet je bij dief Zaro zijn ;)

 
Leukste hondenwebsite
Ik kijk er vooral naar uit om opnieuw naar Natte poten, Dolle neuzen te gaan. Dit was een erg leuke ervaring en het is ideaal voor hondenliefhebbers. Website: http://www.nattepotendolleneuzen.be/
 
 

Wat voor hondje zou jij zijn
Eentje die een hele dag kan luieren en knuffelen :) Het woord "hondenleven" wordt vaak in de negatieve zin gebruikt, maar mij lijkt het zalig! Rassen maken mij eigenlijk vrij weinig uit, al moet ik toegeven dat ik stiekem mijn hart verloren ben aan Labradors :)
 
 
Neem gerust deze tag over als je wil :) Hebben jullie ook een huisdiertje?


1 opmerking: