donderdag 9 januari 2014

Shoplog en mini-review: Essence (nl)


De afgelopen weken heb ik wat geshopt in het Kruidvat en vandaag wil ik jullie 2 shoplogs laten zien met een kleine review van de producten die ik heb gekocht. Deze producten nam ik mee tijdens mijn eerste Kruidvat-bezoekje!
 
Mijn huidige compactpoeder was leeg en dus heb ik de mattifying compact powder in 10 light beige opnieuw aangekocht. Ik gebruik deze bijna dagelijks omdat ik er zo tevreden over ben! Hij zorgt er meteen voor dat mijn gezicht egaler en matter is. Natuurlijk is het niet te vergelijken met een foundation, maar voor een normale dag vind ik hem ideaal. Deze kost 2,99 euro.

De all about matt! fixing compact powder had ik al enkele keren zien verschijnen op andere blogs, dus wou ik hem zelf ook even testen. Wat een geweldig product voor zo'n lage prijs! Sinds ik deze heb, gebruik ik niets anders meer om mijn foundation mee af te poederen. Hij matteert en zorgt dat alles de hele dag perfect blijft zitten. Voor slechts 2,99 euro is dit zeker een aanrader!

Ik heb al zowat elke oogschaduw van Essence geprobeerd, maar de 3D eyeshadow was tot voor kort ontsnapt aan mijn shoptasje. Dit is de kleur 04 irresistible caramel cream. Het is een glanzende duo met een beige en een bruine kant. Ideaal dus voor alledaagse looks.
De swatches zijn gemaakt met 1 veegje, dus ze zijn enorm goed gepigmenteerd! Ik voel het intussen al kriebelen om hier nog meer kleurtjes van aan te kopen. Deze kost 2,89 euro, wat niet veel is voor een kwalitatief goede oogschaduwduo.

Een tijdje geleden konden jullie in dit artikel al lezen dat ik erg enthousiast was over de nieuwe longlasting lipsticks. Ik kon het dan ook niet laten om een nieuw kleurtje mee te nemen: 03 dare to wear. Een prachtige rode lipstick, die vrijwel iedereen zal flatteren!

Om mijn nieuwe rode lipstick beter te laten zitten, had ik natuurlijk ook een nieuwe lipliner nodig. Dit is de kleur 08 red blush, een erg goede basis onder een rode lipstick.

Hoewel mijn liefde voor lipsticks gegroeid is, ben ik nog steeds een absolute fan van lipstains die lang blijven zitten. De verpakking van de gel tint zag er zo leuk uit, dat ik hem wel moest proberen!
De verpakking doet vermoeden dat het een tube is, maar gelukkig zit er een handige sponsapplicator in. Ik heb de kleur 01 hot red gekozen en eerlijk gezegd had ik hem wel wat feller rood verwacht. Toch ben ik best tevreden met deze kleur, omdat hij zorgt voor een gezond lichtrood tintje. Hij ruikt en smaakt vrij zoet, waardoor hij niet voor iedereen even aangenaam is in gebruik. Ik kan het wel appreciëren, maar ik breng hem liever niet aan vlak voor ik iets ga eten of drinken. Hij blijft best lang zitten, al heb ik gemerkt dat de versies van MAC en KIKO meer bestand zijn tegen een goede maaltijd. Voor een koopje van 1,99 euro ben ik hier toch best blij mee!
 

Tot slot nam ik de extra longlasting eyeliner pen mee. Hij is goed gepigmenteerd en bovendien erg gemakkelijk om mee te werken door de fijne punt. Voor 2,49 euro had ik er niet echt hoge verwachtingen van, maar hij blijft enorm goed zitten. Dit is zeker een rebuy als hij leeg is!

Een cadeaubon voor Kruidvat krijgen, betekent een tweede shoppingtocht!

Ik had nog geen enkele parfum van Essence geprobeerd en omdat ik ze niet kon testen, besloot ik eerst voor een kleine versie te gaan. Ik hou van zoete geuren en daarmee was Like a day in a candy shop zeker een schot in de roos! Ik ruik niet meteen snoepjes, maar eerder een zoete combinatie van vanille, fruit en bloemen. De topnoten zijn perzik en orchidee. De hartnoten zijn heliotroop, jasmijn en lelie. De basisnoten zijn vanille, tonkaboon en musk. Het is een erg leuk flesje en door zijn kleine formaat ook erg handig om mee te nemen. Dat kan namelijk wel nodig zijn want na ongeveer 2 uurtjes ruik je hem niet echt meer. Nuja, voor 2,99 euro vind ik dat niet zo erg :)

Tot slot zag ik de Love Letters limited edition in het schapje liggen. Jammer genoeg was hij al helemaal leeggeroofd, maar toch kon ik de nagellak 03 grey-headed lovebird nog meenemen. Dit is een prachtig nude lakje, dat met slechts 1 laagje al erg goed dekt. Dit lakje kost 1,79 euro.
 
Hebben jullie nog iets van de Love Letters collectie kunnen meepikken?