dinsdag 19 november 2013

Lady's Secret: het geschenk voor je voeten (nl)

Pumps, laarzen, hoge hakken, lage schoenen,... We kunnen niet genoeg schoenen in onze stash hebben! Jammer genoeg kunnen de allermooiste schoenen tegelijkertijd ook de allerpijnlijkste zijn. Laat ons eerlijk zijn: een sexy hoge hak is al snel heel wat minder sexy als je ze combineert met blaren en pijnlijke grimassen! 
Een tijdje geleden kreeg ik een prachtig roze pakje aan van Lady's Secret: elegante zooltjes als dé oplossing voor pijnlijke schoenen. Deze zooltjes zouden verschillende voordelen bieden ten opzichte van gelzolen: ze dempen de schokken 3 keer beter, ze blijven hun veerkracht behouden, ze absorberen transpiratie, ze zijn lichter, ze schuiven niet en zijn erg dun (2,7mm), ze hebben een langere levensduur, ze lekken niet én daarbovenop ademen ze beter door het gepatenteerde open celmateriaal. Wauw, dat is een hele mond vol! Ik heb ze nu een tijdje grondig getest, net zoals verschillende bekendheden dit ook hebben gedaan. Ben ik even tevreden als Kim Kardashian?
Als eerste wil ik toch wel even het logo laten zien. Geen vieze foto's met voeten vol blaren, maar een elegante afbeelding. Dit oogt in ieder geval al stukken mooier en vrouwelijker dan de meeste logo's en afbeelding van zooltjes. Natuurlijk is vooral de kwaliteit belangrijk, maar toch scoort dit zeker al goede punten bij mij!
Ook de zooltjes zelf bevatten het mooie logo. Op de achterzijde zie je het plakkertje, waarmee je de zooltjes kan vastmaken in je schoenen: papiertje eraf, zooltje in de schoen en klaar! Ik heb zelf 3 setjes ontvangen in het zwart, maar er zijn nog verschillende andere soorten en kleuren beschikbaar. Hierdoor kan je de zooltjes kiezen die het best passen bij je schoenen en voetproblemen. Qua kleurtjes kan je de zolen onzichtbaar maken door neutrale kleuren of je kan je schoenen een uitdagende uitstraling geven met spectaculaire tinten zoals Strawberry!
Het eerste setje bestaat uit de No Crash Antislip inlegzolen. Deze voorkomen dat je voeten naar voren schuiven in je schoenen. Bovendien dempen ze de schokken over de gehele voetzool. De No Crash zolen voorkomen vooral pijn in de bal van de voeten, maar naar mijn ervaring zorgen ze ook voor meer comfort aan de tenen. In principe zijn ze geschikt voor alle soorten schoenen: van pumps tot laarzen. Persoonlijk vind ik ze minder gemakkelijk voor laarzen en dan vooral het soort zonder rits of andere openingen. Qua werking zijn ze prima voor dergelijke laarzen, maar het is veel minder gemakkelijk om ze op de juiste plaats te kleven. De lijm loopt namelijk over de gehele zool en in een laars zonder al te veel bewegingsruimte, plakt hij nogal snel op de verkeerde plek. Voor een setje van 2 stuks betaal je 11,95 euro.
Deze kleine zooltjes zijn de No Shock Hielpads. Deze absorberen de schokken op de hak, waardoor hielpijn voorkomen wordt. Deze zijn eveneens geschikt voor alle soorten schoenen, al denk ik dat ze voornamelijk effectief zijn bij hoge hakken. Ik heb ze getest met een blaar op mijn hiel en de schokken worden inderdaad bijzonder goed gedempt! Natuurlijk deed mijn blaar nog pijn, maar nu kon ik er tenminste normaal op rondlopen. Als ze de pijn van blaren zodanig verminderen, ben ik er vrij zeker van dat ze even goed het ontstaan van blaren kunnen voorkomen. Een setje van 2 stuks kost 7,95 euro.
Het laatste setje bestaat uit de No Pain hielbeschermers. Deze voorkomen dat de hiel uit de schoen schiet. Daarnaast voorkomen ze blaren en kunnen ze op meerdere pijnpunten in de schoenen gebruikt worden. Dit is ongetwijfeld mijn favoriete setje van de drie. Ballerina's en mijn voeten gecombineerd, resulteren telkens in blaren. Sinds ik deze hielbeschermers gebruik, heb ik geen enkele blaar meer gehad. Zoals je op de foto kan zien, is het woord Secret ook erg toepasselijk: niemand kan zien dat je ze draagt! Voor een setje met 2 stuks betaal je 7,95 euro.
Ik heb de zooltjes zowel getest in lage schoenen, laarzen als hoge pumps. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de zooltjes van Lady's Secret en zeker de No Pain hielbeschermers zijn een rebuy voor mij. Ik som kort even de pluspunten en de minpunten op. Je kan deze en andere zooltjes aankopen via de website van Lady's Secret.
 
 
Pluspunten:
  • Ze dempen goed de schokken op de voeten en voorkomen daarbij pijn en blaren.
  • Ze zijn uitwasbaar: niet in de wasmachine, maar met zeep en een vochtige doek.
  • Duidelijke instructies voor gebruik en je kan niet veel fout doen omdat er geen verschil is tussen links en rechts.
  • Ze gaan erg lang mee.
  • Ze zorgen dat te grote schoenen beter aanpassen: het verandert de pasvorm niet, maar zorgt dat je steviger in je schoenen staat.
  • One size fits all: geen gedoe met het kiezen van de juiste schoenmaat.
  • Hypo allergeen en absorberend.
  • De prijs: ze zijn niet supergoedkoop (denk aan 2 euro voor een setje), maar de kwaliteit en de levensduur zijn zeker het bedrag waard.
  • Ruime keuze aan soorten en kleuren.

Minpunten:
  • Eens ze vastgeplakt zijn, kan je ze niet meer verwijderen. In plaats van ze te hergebruiken in andere schoenen, moet je dus een nieuw setje kopen. Niet echt een minpunt, maar het kan prijzig worden als je veel schoenen hebt of dat mooie paar schoenen maar één keer gaat dragen.
  • Niet altijd gemakkelijk in gesloten laarzen.
  • Niet overal verkrijgbaar. Online bestellen is erg gemakkelijk, maar niet iedereen is een even grote fan van online shoppen. Ik doe dit wel graag, al zou het natuurlijk wel handig zijn om snel even naar de winkel te hollen voor een paar zooltjes.

Vergeet niet dat je nog steeds kan deelnemen aan de winactie voor een 16-delige kwastenset! Klik hier voor de winactie. Bovendien zoek ik nog steeds bloggers om mijn juwelen te reviewen en daarvoor kan je hier klikken.