vrijdag 8 november 2013

Farmaline staaltjes review deel 3 (nl)

Het is even wat stiller geweest op mijn blog, omdat ik gezegend ben met griep :( Vandaag wil ik toch het derde en laatste deel van de Farmaline staaltjes bespreken!

Staal: Rene Furterer - Okara protect color shampoo
Wat? Het is een kleurversterkende shampoo, dat bovendien ook beschadigd haar herstelt.
Gebruik? Hij is aangenaam in gebruik, maar er is geen speciaal verschil met een andere soort shampoo.
Textuur en geur? De shampoo heeft een mooie lichtroze parelmoer kleur. De geur is vrij kruidig met een hint van citrusvruchten. Ik vind het een lekkere geur, maar het is wel iets waar je voor moet zijn.
Werking? Mijn haar glanst, maar verder heb ik hem eigenlijk niet lang genoeg kunnen gebruiken om een duidelijke mening te vormen over de kleurbescherming.
Full size? 150ml / 250ml heeft een adviesprijs van 13,90 euro / 18,65 euro en kost bij Farmaline 12,51 euro / 16,78 euro.
Rebuy? Ik vind het een goede shampoo, maar ik ga eerst mijn huidige shampoo verder blijven gebruiken.

Staal: Rene Furterer - Okara 80% color protection masque
Wat? Dit is een glansconditioner voor gekleurd haar. Het haarmasker herstelt het haar van binnenuit en zorgt tegelijk voor een optimale kleurbescherming.
Gebruik? Na de shampoo breng je dit aan op je haar, dan laat ja het 2-5 minuten inwerken en spoel je het weer uit. Hij verdeelt goed, net zoals de meeste conditioners.
Textuur en geur? Een lichtroze papje met een kruidige citrusgeur zoals de shampoo.
Werking? Mijn haar voelde na gebruik erg zacht aan, maar om echt uitspraken te doen over de kleurbescherming zou ik hem langer moeten gebruiken.
Full size? 100ml / 200ml heeft een adviesprijs van 18,95 euro / 30,20 euro en kost bij Farmaline 17,06 euro / 27,18 euro.
Rebuy? Momenteel heb ik nog voldoende conditioner staan, maar in de toekomst is dit wel een kanshebber. Tenminste, als hij zijn belofte qua kleurbescherming kan houden!
 
Staal: Biocyte - Moisturizing mask
Wat? Dit is een gezichtsmasker dat belooft dode huidcellen en onzuiverheden te verwijderen en tegelijk resulteert in een gezonde huid die er stralend en glad uitziet.
Gebruik? Dit is een maskerdoekje dat tussen 2 papiertjes zit en dat je na het aanbrengen 15-20 minuten laat zitten. Ik vond dit één van de onhandigste maskers ooit! Het masker zelf en de papiertjes zijn enorm glibbering. Hierdoor is het moeilijk om de papiertjes er af te halen zonder dat heel het masker bij elkaar begint te plooien. De verpakking raadt aan om het tweede papiertje er pas af te halen als het al op je gezicht zit, maar doordat het zo glibberig is trek je gewoon alles mee.
Textuur en geur? Het masker heeft geen uitgesproken geur, maar als het op je gezicht zit voelt het wel erg fris aan. Zeker in de zomer is dat een pluspunt!
Werking? Mijn huid voelt verfrist en gehydrateerd aan. Het blijft na het verwijderen nog wel even glibberig en plakkerig aanvoelen, maar na enkele minuutjes heb je een zacht babyvelletje.
Full size? 1 masker heeft een adviesprijs van 11 euro en kost bij Farmaline 9,90 euro.
Rebuy? Ik vrees van niet. Ik ben heel tevreden over de werking, maar het is zo onpraktisch in gebruik! Bovendien vind ik deze maskers ook best prijzig.
 
Staal: Lierac - Luminescence serum 
Wat? Dit prachtige staaltje bevat een verhelderend serum concealer met vier grote beloftes: het activeert de lichtweerkaatsing, vermindert pigmentvlekken en rode vlekken, verfijnt de huidtextuur en tot slot maakt het de huid glad en egaal.
Gebruik? Hij brengt gemakkelijk aan en trekt snel in. Toch is er ook een nadeel: plakkerigheid. Het is geen goed idee om meteen na het serum een poeder te gebruiken.
Textuur en geur? Het is een lopend goedje waarbij je duidelijk de lichtweerkaatsende pigmenten ziet. Erg mooi! Hij heeft ook een erg aangename bloemige geur.
Werking? Ik heb hem nu een tijdje kunnen testen en mijn teint is inderdaad stukken egaler geworden. Meteen na het aanbrengen zorgt hij ook voor een gezonde uitstraling. Het verminderen van pigmentvlekken is dan weer iets dat ik niet heb zien gebeuren.
Full size? 30 ml heeft een adviesprijs van 66 euro en kost bij Farmaline 59,40 euro.
Rebuy? Ik vind dit een erg aangenaam serum, maar het is wat aan de dure kant. Misschien dat ik hem wel eens aankoop als mijn budget het toelaat :)

 
Staal: Lierac - Mésolift
Wat? Mésolift is een vitaminerijke crème voor een gezonde en stralende teint. De vitamines en minerale zorgen ook voor een volle een veerkrachtige huid. Zeker geschikt dus als je huid vermoeid, droog en futloos is.
Gebruik? Hij smeert goed uit, maar laat wel een vettig laagje achter op het gezicht. Ik zou deze dus eerder aanraden bij een droge huid dan voor personen die uit zichzelf last hebben van een glimmende huid.
Textuur en geur? Het is een oranje crème zonder uitgesproken geur. Ik vind de kleur wel vrolijk in vergelijking met de typische witte crèmes.
Werking? Na enkele dagen heb ik gemerkt dat deze crème enorm goed hydrateert en voedt. Grote verschillen merk ik niet buiten het feit dat droge plekjes in een oogopslag verdwijnen.
Full size? 50 ml heeft een adviesprijs van 43 euro en kost bij Farmaline 38,7 euro.
Rebuy? Hij is vrij duur, maar ik overweeg wel om hem aan te kopen voor de winter. Ik heb nog andere hydraterende en voedende crèmes, maar dit is de eerste die zo snel en zo goed werkt.
 
Wil je graag een kwastenset winnen? Neem dan zeker deel aan mijn winactie! Klik hier.