vrijdag 19 juni 2015

The Body Shop - Body Butter Stash & Review


Als ik één favoriet lichaamsproduct van The Body Shop moet kiezen, dan zijn het wel de body butters! Ik heb er dan ook al heel wat gebruikt en er zijn ook enkele favorieten waar ik wel back-ups van moest inslaan. Vandaag wil ik ze allemaal laten zien en vergelijken! Enkele zullen niet aan bod komen: de versies uit de kerstcollectie heb ik hier al besproken en Virjin Mojito komt er binnenkort aan in een apart artikel. Bereid je maar voor op een lang artikel!

Eerst wil ik nog even een kleine opmerking meegeven. De body butters hebben een beperkte houdbaarheid, dus ik heb ze niet allemaal tegelijk open en in gebruik. De foto's zijn over een langere periode gemaakt, waardoor ze niet allemaal dezelfde belichting hebben en ze ook niet allemaal op de foto hierboven staan. Sommigen zijn namelijk op en andere zijn er recent bijgekomen. Ook zitten er enkele limited editions bij die niet meer te koop zijn, maar die ik nog wel zal bespreken. Soms kan je ze namelijk nog vinden in sales of op tweedehandssites waar je nog netjes met de originele plastic afgesloten zitten. Okidoki? Let's go!


Chocomania is zo'n limited edition die niet meer te koop is. Persoonlijk vond ik dit één van de mindere geurtjes. Ik ben namelijk geen zoetekauw, waardoor ik zelden tot nooit chocolade eet (ja raar he voor een vrouw?). De geur had dan ook ups and downs: soms vond ik hem geweldig en soms kon ik hem niet ruiken of zien! Chocomania heeft een hele zoete en warme chocoladegeur, die ik vooral in de winter zou gebruiken. Hij plakt niet, maar door de geur had ik het idee dat ik in de zomer echt plakkerig was. 


Dit is ook een versie met een dikkere textuur, die echt als boter aanvoelt. En daarom werkt hij voor mij ook beter in de winter, wanneer ik die extra voeding het meest nodig heb. Wel fijn, maar voor mij toch geen rebuy. 


Honeymania is dan weer wel een grote favoriet. Hij ruikt naar zoete honing, maar lijkt toch een kleine citrus-achtige toets te hebben. Het is zeker geen overheersende geur en net die zachtheid zorgt ervoor dat hij het hele jaar door perfect past.


Honeymania heeft een medium dikke textuur. Niet heel dik en stevig, maar ook weer niet heel zacht en romig. Hierdoor biedt hij zowel in de zomer als in de winter een degelijke verzorging. Hier heb ik wel een back-up van gekocht en deze is nog steeds verkrijgbaar. 


Early Harvest Raspberry is mijn grote favoriet. Als het op fruit aankomt, ben ik zo iemand die steevast naar rode vruchten grijpt en waarschijnlijk is deze daarom zo'n topper voor mij. Framboos ruikt meestal nogal kunstmatig en overdreven zoet in cosmetica-producten, maar deze body butter heeft echt de meest verse en realistische frambozengeur die ik tot nu toe al ben tegengekomen. Zoet maar toch met die oorspronkelijke zurige toets. Lijkt wel een beetje op frambozen-yoghurt. 


Ook deze heeft die medium dikke textuur. Persoonlijk hou ik daar toch het meest van. Voedend genoeg in tijden van nood, maar ook weer niet te rijk. Hier heb ik enkele back-ups van gekocht, maar momenteel zit ik aan mijn laatste grote pot. The Body Shop, breng deze geur please zo snel mogelijk terug in het assortiment! 


Aha, een aanrader voor de zomer! Pink Grapefruit ruikt net zoals pompelmoes: fris, een tikje zuur, maar tegelijk toch ook een beetje zoet. Het is een subtiele geur die ervoor zorgt dat je je echt fris voelt. 


De textuur is veel romiger en zachter dan de vorige butters. Het lijkt op een dikke versie van een bodylotion. Vooral in de zomer is dat handig, want hij trekt snel in zonder een vettig laagje achter te laten. Ook hier heb ik een back-up van en hij is nog verkrijgbaar bij The Body Shop. 


Als er één geur is waar velen echt smeken om hem terug te brengen in de collectie, dan is het Sweet Lemon wel! Dit is echt de ideale citrusgeur: fris en een tikje zoetig. Een beetje zoals citroensnoepjes, maar de frisse toets is toch nog iets sterker aanwezig. Zonder twijfel dé zomergeur en bovendien heel effectief tegen muggen!


Ook deze butter is een stevigere variant. Toch gebruik ik hem vooral in de zomer. Een dun laagje voor de geur, een grondige verzorging en bescherming tegen muggen. Bovendien kan ik hem zo wat langer sparen, want ook hier zit ik aan mijn laatste potje. Zodra deze terug in de collectie komt, sla ik meteen een hele voorraad in!


Passion Fruit is nog zo'n grote favoriet. Hij heeft een heerlijke zoet-zure geur van verse passievruchten. Geen geld of tijd om op vakantie te gaan? Deze tropische geur geeft je onmiddellijk het gevoel dat je op een zonnig eiland ligt. Ideaal om een Belgisch dagje met regen toch vrolijk door te komen. 


Deze textuur is weer in de medium categorie. En gelukkig maar, want ik gebruik hem zowel in de zomer als in de winter omdat de geur me echt een ontspannend vakantiegevoel geeft. Hier heb ik gelukkig nog een reserve pot van, want hij is jammer genoeg niet meer te koop. Echt heel jammer, want voor de pastelpaarse boter in de dieppaarse pot alleen al zou je hem meenemen. 


Papaya is nu eens echt een geur waar je best niet afgaat op het potje. De geur in de pot is een beetje bitter en daardoor zou ik hem nooit gebruiken. Gelukkig heb ik hem toch geprobeerd, want op de huid ruikt hij heerlijk zoet naar verse papaya. Het is wel een subtiele geur, maar dat maakt hem enorm interessant voor personen die vooral zelf willen genieten van de geurtjes zonder dat anderen hier al te veel van merken. 


Het is een medium dikke textuur, wat op zich wel logisch is aangezien je deze geur gemakkelijk het hele jaar door kan dragen. Mijn versie is intussen op en hij is ook niet meer te koop. Persoonlijk vind ik dat niet supererg, aangezien ik voldoende andere favorieten heb. Toch vond ik hem heel fijn. 


Satsuma wordt vaak "het alternatief voor Sweet Lemon" genoemd. Zelf zou ik hem nooit zo noemen, want deze geur is toch wat warmer en zoeter dan Sweet Lemon. Je hebt nog steeds de frisheid van citrus, maar tegelijk komt het zoete van oranje citrus zoals mandarijn en sinaasappel toch wat meer naar voor. 


Satsuma is heel romig en zacht van textuur. Voor mij is dat ook het beste, want dit is echt een geur die ik eigenlijk alleen in de lente en zomer zou gebruiken. Ook omwille van de verzorging, want hij is niet rijk genoeg voor een hele droge winterhuid. Hier heb ik dan ook telkens maar een kleintje van gekocht, zodat hij zeker op is voor de winter. Ook deze zomer heb ik een mini aangekocht, want hij is nog steeds verkrijgbaar. 


Ik was niet echt een fan van Chocomania, dus je zou denken dat ik de Cocoa Butter dan ook niet echt lekker zou vinden. Cacao en chocolade lijkt dezelfde geur te hebben, maar toch is deze Cocoa versie veel zachter dan Chocomania. Hij ruikt naar cacao, maar mij doet het eerder aan karamel of tiramisu denken. En dat vind ik zowel qua smaak als geur dan weer veel lekkerder dan chocolade. 


Ook dit is een iets stevigere boter en daardoor zowel qua geur als textuur echt een topper voor de winter. Ik heb deze week al een nieuwe aangekocht om de wintermaanden tegemoet te gaan, nuja: zo'n lekkere geur met korting kan je gewoon niet laten liggen.


Coconut Shimmer is de enige body butter met shimmer die ik heb. Normaal zou ik ook nooit voor shimmer kiezen, maar ik kreeg hem gratis bij mijn Cocoa butters. De geur heeft me in ieder geval overtuigd: heerlijke kokosnoot zonder chemisch te ruiken. Dat kom je echt niet vaak tegen. In cosmetica producten hebben vooral vanille en kokosnoot een grote kans om echt vies chemisch en kunstmatig te ruiken. 


Het is een hele romige butter en de shimmers vallen eigenlijk best mee. In de pot kan je ze niet zo goed zien en eens aangebracht zijn ze ook vrij subtiel. Nuja, hoe meer je aanbrengt, hoe sneller je op een discobal zal lijken. Tenzij je daarvan houdt is zuinigheid dan ook de boodschap. Ik weet niet hoe lang je hem nog gratis kan krijgen bij je aankopen, maar hij blijft zelf in ieder geval wel nog een tijdje te koop.


Met de laatste heb ik opnieuw een love-hate relatie. Blueberry ruikt heel zoet naar blauwe besjes. Voor mij is hij soms zelfs te zoet. Het hangt dan ook enorm van mijn stemming af of ik hem gebruik of niet. 


De textuur is hierbij toch wel heel anders dan alle vorige. Blueberry heeft eerder een romige textuur die eigenlijk ook wat een een gelcrème doet denken. Waarschijnlijk komt dit ook wel omdat dit een oudere versie is en The Body Shop heel wat veranderd heeft aan de verpakking en de textuur. Ik heb deze versie gekregen en intussen is hij ook op. Zelf zou ik hem nooit kopen omdat hij gewoon te mierzoet is. Ik vind het dan ook niet zo jammer dat hij niet meer te koop is. 


Ik ben in ieder geval helemaal fan van de body butters van The Body Shop. Ze bestaan in tal van heerlijke geuren, zijn stuk voor stuk voedend en verzorgend en bovendien zijn ze ook betaalbaar. De potjes die ik hier liet zien kosten 6 euro voor een potje van 50ml en 16 euro voor een pot van 200ml.

Wat is jullie favoriete body butter van The Body Shop?