donderdag 4 juni 2015

Demak'up Detox challenge!


We weten allemaal dat het erg belangrijk is om onze make-up te verwijderen en onze huid goed te verzorgen. Toch doen we dat niet allemaal he? Blijkbaar gaat bijna de helft van de vrouwen slapen met make-up op, zonder enige vorm van reiniging. Toegegeven, ik maakte die fout vroeger ook wel eens. Nu gebeurt dit echter nooit meer, want slapen met make-up zorgt voor tal van onzuiverheden zoals verstopte poriën en puistjes. Het mag echter wel eens wat meer zijn en dus besloot ik mee te doen aan de Detox Challenge van Demak'up!


Ik kreeg een mooie box opgestuurd met daarin enkele heel gekende en ook enorm geliefde reinigingsproducten van Demak'up. De wattenschijfjes en de make-up remover gebruik ik zelf enorm vaak. De doekjes neem ik steevast mee als ik modellen opmaak voor een fotoshoot en trust me: ze worden telkens meegegraaid als zoete broodjes. En er zat ook een Detox-thee in de box, ideaal voor een theeliefhebber zoals ik!


Maar dat was niet alles natuurlijk. We kregen ook enkele leuke receptjes om aan beauty-cooking te doen en onze eigen detox-producten te maken. 


De Detox-challenge bestaat uit een programma van 10 dagen en daarbij hoort dan ook een kalender om elke dag de stappen netjes op te volgen. Ik heb al mijn producten alvast klaargezet!


Zo gebruik ik zelf al regelmatig enkele detox-producten. De Detox-reinigingsmousse van Etat Pur is enorm fijn als face wash wanneer je last krijgt van puistjes en onzuiverheden. Die onzuiverheden pak ik dan nog eens extra aan door ook de Mint & Tea Tree face polish van The Beauty Bakery te gebruiken om de dode huidcellen weg te scrubben. Op dagelijkse basis kan je de micellaire reiniger van Yves Rocher ook nog eens gebruiken. Deze reiniger is specifiek gericht op detoxen en bevat groene thee.

Tot slot maak ik af en toe ook zelf nog een maskertje. Bovenaan zie je er eentje op basis van wortel (antioxidanten, vitamine A) en honing (anti-bacterieel, hydratatie). Onderaan heb ik er eentje met yoghurt (melkzuur, hydratatie) en aardbei (vitamine C) gemaakt. Die maskertjes vries ik dan in kleine potjes in en als ik ze laat ontdooien heb ik een mooie portie waar ik één keer mijn gezicht mee kan insmeren. 


Maar voor jullie heb ik nog wel een receptje overgehouden! We gaan een toner op basis van groene thee en pompelmoes maken (en dit vooral omdat ik de groene thee reiniger van Yves Rocher zo fijn vind). Groene thee verwijdert gifstoffen, kalmeert de huid en is anti-bacterieel. Pompelmoes is eveneens anti-bacterieel maar gaat daarnaast ook reinigen, poriën verkleinen en littekens minder zichtbaar maken. 

Extra leuk: je hebt er niet eens zoveel voor nodig: een tas kokend water, 2 zakjes groene thee en sap van pompelmoes. 


Eerst laat je de groene thee trekken in kokend water en pas als dat volledig afgekoeld is, ga je het pompelmoessap toevoegen. Even roeren en het is klaar voor gebruik! De meest gebruikte methode is om de toner met een wattenschijfje aan te brengen, even te laten opdrogen en het nadien af te spoelen met lauwwarm water. Zo doe ik het ook, maar tussendoor doe ik ook nog wat anders!


Kennen jullie deze maskertjes uit de Deauty box nog? Ik gebruik deze heel vaak in combinatie met een toner. Zo kan ik de toner als masker gebruiken en het werkzame effect nog ietsje beter laten inwerken. In dit geval dus vooral het verkleinen van de poriën en om de groene thee te laten vechten tegen de gifstoffen. 


Het maskertje even in de tas leggen, hup op je gezicht en klaar om te relaxen! Laat het wel niet langer dan 10 minuten op je gezicht om te voorkomen dat je huid te droog wordt. Voor mensen met een droge of gevoelige huid zou ik het zelfs beperken tot een 3-tal minuten. 


En nu ga ik alvast van start met de rest van het detox-programma en ik begin met de detox-thee. Terwijl ik mijn thee zet, hoop ik alvast dat jullie zelf aan de slag gaan met een leuk detox-receptje!

Doen jullie mee?