donderdag 18 juni 2015

Plante System - Réveil d'Agrumes


Mijn tip om 's ochtends heerlijk en vlot wakker te worden? Een lekkere douche met een frisse douchegel! Munt werkt daarvoor prima, maar zelf kies ik vaak voor citrusgeuren. Deze hebben namelijk een onmiddellijk verkwikkend effect en ruiken nog eens lekker ook. Hmmmm! 

Ik wissel graag af tussen producten en zo kwam ik op deze douchegel van Plante System uit. Hij kreeg de titel Citrus opgeplakt, maar bevat eigenlijk ook biologisch perzik- en abrikozenwater. Deze komen niet echt naar voor in de geur, maar zorgen wel voor extra hydratatie van de huid. 


Hij is ook echt heel zacht en verzorgend voor de huid en dat is iets wat mij toch wat verwonderde. Het is tenslotte een douchegel en geen verzorgingsproduct. Wat blijkt nu? De douchegel bevat ook nog eens Macademia en het PES complex. Het wat?? Het PES complex bevat 3 ingrediënten met een verzorgende werking. Ten eerste is er Olijfboom met een anti-elastase en antioxiderende werking. Het tweede ingrediënt is Duindoorn en dit is verantwoordelijk voor het herstel van je huid. Als derde is er Groene Thee met een bescherming tegen vrije radicalen. Dat verklaart wel waarom mijn huid zo zacht aanvoelt!


Ik vind alleen de naam douchegel een beetje ongelukkig gekozen, want het is helemaal geen dikke gel. Het is vrij vloeibaar en ik vind het een beetje tussen een olie en douchegel in zitten. Een beetje opletten dus, want je hebt al gauw teveel product omdat het zo vloeibaar is. En laat dat nu net allesbehalve nodig zijn. Je hebt echt maar een klein beetje nodig om een heleboel schuim te krijgen. De geur? Verse mandarijntjes. Een combinatie van zoet en fris, waardoor hij eigenlijk zowel in de winter als in de zomer past.

Ik ben intussen fan en ik kijk er al naar uit om de andere geurtjes eens te proberen. Een tube van 150ml heeft een adviesprijs van 9,75 euro en is verkrijgbaar bij de (online) apotheek. Een heel aanvaardbare prijs voor een douchegel die zo verzorgend werkt!

Hebben jullie al een doucheproduct met citrus in huis?