maandag 8 juni 2015

Make-Up Artist aan het woord - VisaBie

Het is weer zover! Vandaag mogen jullie opnieuw een blik werpen in het leven van een visagiste en vandaag is dat niemand minder dan Bie McAllister oftewel VisaBie! Enjoy!



Hoe lang ben je al een Make-up Artist?

Sinds 2014. Lessen gevolg aan de Schoonheidsschool en sindsdien niet meer gestopt. 


Heb je een specifieke opleiding gevolgd om visagiste te worden?

Opleiding basis visagie en visagie voor gevorderden aan de Schoonheidsschool in Antwerpen. 


Ben je een full time visagiste of doe je ook nog iets anders?

Ik werk voltijds voor KitchenAid en doe visagie na de uren en in het weekend


© Fotograaf: Pieter Verheyden - Model: Stefanie - MUA: Visabie


Wat was het moment waarop je zei “Nu wil ik echt met make-up werken?”

Toen ik net verloofd was had ik besloten om zelf mijn make up te doen. Ik wilde al jaren les volgen en dan had ik mij eindelijk ingeschreven. Vanaf de eerste les was ik verkocht. 


Wat zou je nog graag willen bereiken als Make-up Artist?

Fame! Just kidding ☺ 
Ik wil gewoon de rest van mijn leven dit doen, het maakt mij gelukkig en ik hoop er ooit voltijds mijn brood mee te kunnen verdienen. 


Stel je eens voor: je mag een eigen lijn ontwikkelen in de beauty wereld. Hoe zou je de lijn noemen en welke producten zou je er zeker in stoppen? Laat je fantasie gerust de vrije loop!

Zowiezo linken aan mijn eigen naam: VisaBie * Make Up. 
Wat zeker niet mag ontbreken: Mascara! Alle soorten, alle kleuren. Zelf gebruik ik 3 of 4 verschillende mascaras over elkaar om het falsies effect te verkrijgen. 

De verpakking zou ook heel kleurrijk en speels moeten zijn. Geen zwarte doosjes maar kleurrijke doosjes met leuke prints erop. Uiteraard moet het wel betaalbaar blijven, maar wel goede kwaliteit blijven. Ik zou ook met pallets werken – zowel oogschaduw, als blush, lipstick, ... Want ik heb gemerkt dat het veel handiger is om paletten mee te nemen als je naar een shoot gaat. 

Wat mij ook leuk lijkt is wat MAC in het buitenland doet: Back 2 MAC. Als je de verpakking terug binnenbrengt, zou je korting krijgen op je volgende aankoop of iets gratis naar keuze. Kwestie van de klant gelukkig te houden ☺


© Fotograaf: Phoenix Media Group - Model: Freya de Beuckelaer - MUA: Visabie


Wat maakt jou anders dan andere visagistes?

Goh, ik vind het niet erg om ook basis make up te doen. Vaak willen MUA’s speciale shoots met speciale themas. Ik ben gewoon al blij als ik een persoon gelukkig maak met een beetje foundation ☺ Ik ben ook een babbelaar en kan goed lachen, dus ik zorg dat de klant altijd gelukkig is ☺


Wat als make-up voorgoed zou verdwijnen?

Wil ik zelfs niet aan denken. No no no! The world will end. 


Waar haal je jouw inspiratie vandaan?

Vaak van Pinterest! Super verslavend en super leuke ideetjes.


© Fotograaf: Diederik Van Rompaey - Model: Izzy De Vulder - MUA: Visabie


Wat zijn volgens jou de grootste make-up fouten die vrouwen maken?

De nek vergeten!!! Te oranje gaan ook. En don’t forget the brows ladies! 


En durven visagistes ook weleens fouten maken? 

Tuurlijk, wij zijn ook maar mensen he ☺


Vertel eens: wat was jouw leukste ervaring als Make-up Artist?

Goh, heb er al zoveel gehad. Het is altijd leuk als je de fotos van een shoot terug krijgt en je denkt van : damn, did I do that? ☺


© Fotograaf: Diederik Van Rompaey - Model: Shari Van der Wilt - MUA: Visabie


Kan het leven als visagiste ook wel eens minder fijn zijn?

Absoluut, vaak gebeurt het dat een shoot heel lang duurt, het koud is, er geen goed licht is of dat je in the middle of nowhere bent zonder toilet, water, eten en drinken. Maar dat nemen we er gewoon bij. 
Het is vaak ook zo dat een MUA onderschat of ondergewaardeerd wordt. No fun. 


Wat is jouw favoriete make-up merk om mee te werken en waarom?

ZOEVA – de beste kwasten die er bestaan! 
MakeUp Revolution – goedkope palets maar een heel goede pigmentatie
MUD – nieuwste merk die ik heb ontdekt en heeft heel leuke spulletjes
TOO FACED – beste mascara ever
URBAN DECAY – absoluut de leukste kleurtjes van potloden die er bestaan


Heb je ook favoriete kleuren?

Paars ☺ Zorgt ervoor dat mijn ogen groener lijken dan ze echt zijn. 


Quick Pick: noem jouw favoriet allertijden!

Foundation / Concealer: MAC prep and prime als concealer en de Catrice Matte foundation

Blush / Bronzer / Highlighter: Blush gebruik ik amper. Bronzer en Highlighter van The Balm! 

Lipstick / Lipgloss: alle lipsticks van MAC

Mascara: Too faced – better than sex gevolgd door Urban Decay

Kwast: Blending kwast van MAC en Zoeva

Oogschaduwpalette: All about Matte van Make up Revolution


© Fotograaf: PhotoChemistry - Model: Jhana Seyen - MUA: Visabie


Welke verzorgingsproducten vind jij essentieel voor een mooie huid en dus ook voor een geslaagde make-up look achteraf?

Een goede dagcreme en primer en achteraf een goede setting spray. 


Welke zijn de ultieme make-up producten die elke vrouw zou moeten hebben?

Mascara – Eyeliner – Foundation – Bronzer en CONCEALER. Een musthave voor dagelijks gebruik!! Zeker de concealer. God, wallen, jak!


Heb je nog andere tips & tricks voor ons?

Don’t overdo it. Het kan leuk zijn om eens heel donker te gaan, maar voor alledaags gebruik zou ik het naturel houden. 


Waar kunnen we jouw werk als visagiste bewonderen?
Ik heb een facebook page en een blog. Click and like please ☺ Ik plaats ook alles op Instagram(BieMcA)