dinsdag 19 mei 2015

The Beauty Bakery - Mega shoplog en review!

Ik moet bekennen dat ik stiekem al een hele tijd watertandend naar de producten van The Beauty Bakery zat te kijken. Er zijn zoveel heerlijke geurtjes met parfum-dupes en fruitige of foodie geurtjes (en laat ik daar nu net een absolute sucker voor zijn!). Helaas: ik bestelde nooit iets omdat de verzendkosten vrij hoog waren en ik een beetje bang was voor mijn gevoelige huid. Een tijdje terug zag ik dat de verzendkosten enorm gezakt waren en de tijdelijke kortingsactie was dan nog eens een extra duwtje in rug!

De prijzen verschillen soms voor enkele geurtjes, waardoor ik alleen de prijzen ga vermelden van de versies die ik heb gekocht. De andere prijzen en de ingrediëntenlijst kan je gemakkelijk terugvinden bij elk product op hun website.


Wat een mooie torentjes he? De potjes zijn op zich niet speciaal, maar door de leuke namen en de vrolijk gekleurde inhoud hebben ze eigenlijk ook niet meer nodig. Simpel, maar je waant je wel in een echte snoepwinkel!


Het eerste product is de Melting Face Cleanser in Macaron Dreams. Deze cleansers zijn nieuw in het assortiment van The Beauty Bakery. Het is een gelaatsreiniger met een lage ph-waarde van 5.5, waardoor ze voor elk huidtype geschikt zijn. Mijn huid droogt nogal snel uit van heel wat face cleansers, maar deze blijkt echt wel zijn werk te doen zonder uitdrogen. Alleen als ik echt last heb van een hele droge huid (het totale plaatje met schilfertjes yay!), voelt mijn huid een beetje trekkerig aan. Als ik wat minder gebruik en het iets sneller weer afspoel, heb ik hier echter geen last meer van. Prima dus!


Macaron Dreams is roze van kleur en in realiteit zelfs nog wat feller dan op de foto. Ik had de geur heel zoet en snoeperig verwacht, maar hij is eigenlijk eerder zoet en bloemig. Een lekkere geur, maar ik kan er niet echt macarons in herkennen. Ook merk je tijdens het aanbrengen wel een beetje een zeperige geur, maar persoonlijk vind ik dat niet erg. Toch denk ik dat ik deze geur niet opnieuw ga kiezen, maar dat ik dan eerder voor een fruitigere versie ga. 


De textuur is wel erg bijzonder. The Beauty Bakery zelf noemt het "Italiaans schepijs" en zo ziet het er ook echt uit! Het voelt alleen wat steviger aan, maar het begint wel meteen te smelten en schuimen zodra het in contact komt met water. Een potje van 120ml kost 5,95 euro. Trust me: met zo'n potje kom je heel lang toe, want je hebt voor elk gebruik maar een klein vingertopje ter grote van een erwt of kleine knikker nodig. 


Next: de Whipped Sugar Scrub in Minty Macarons. Opnieuw macarons, maar deze keer dan voor je lichaam. Het is een bodyscrub op basis van boters, oliën en suiker. De korrels zijn erg fijn in gebruik, waardoor ze netjes scrubben zonder pijn te doen. De verzorgende shea- en cacaoboter in combinatie met de oliën leggen wel een laagje op de huid. Misschien niet voor iedereen fijn, maar ik hou daar zelf wel van. Het licht vettige laagje geeft een verzorgend gevoel en je hoeft geen bodylotion meer te smeren nadien. 


Kijk nu naar die heerlijke kleur! Hoe kun je niet vrolijk worden van zo'n mooie felblauwe kleur in je badkamer? Ook van de geur zelf word je trouwens enorm vrolijk. Minty Macarons ruikt fris naar munt, maar tegelijk ook een tikje zoet. Een ideale combinatie eigenlijk, want zo gaat de munt niet te scherp overheersen. 


Voor mij is dit een gegarandeerde rebuy! Alleen ga ik het in een ander potje doen, want de korrels kruipen soms in het randje van het deksel. Niet zo fijn om dan te staan prutsen om het potje weer dicht te krijgen. Als dat het enige nadeel is, kan ik dat gerust door de vingers zien voor zo'n fijn product! Een potje van 120ml kost 5,90 euro. Van mij mogen deze gerust in 250ml versies gemaakt worden!


We blijven bij de reinigers bij deze Face Polish in Mint & Tea Tree. Een face polish is eigenlijk een soort scrub voor je gelaat, maar dan een zachtere en mildere versie. Voor gevoelige huidjes zoals de mijne, is een dergelijke versie vaak wat interessanter dan een ruwe scrub en daarom mocht deze zeker mee in de winkelmand. Uiteindelijk ook terecht. Na het scrubben, kan je echt merken dat je huid gereinigd is en dat je dode huidcellen verwijderd zijn. Toch heb je tijdens het gebruik helemaal niet door dat je scrubt, omdat er zo weinig korrels in het product zitten en omdat die korrels dan ook nog eens heel klein zijn. 


De textuur lijkt eerder een gelcrème als je het ziet, maar tussen je vingers kan je de korrels wel voelen. Mint & Tea Tree is pastelgroen van kleur en ruikt heerlijk fris. Echt zo'n typische tea tree geur eigenlijk. Hij voelt ook licht verfrissend aan, waardoor deze vooral in de zomer heel fijn zal zijn. 


Op dagen dat ik een lichtere scrub wil, grijp ik telkens naar dit potje. Dit zal dus ook een rebuy worden! Een potje van 120ml kost 5,95 euro. Ook hier heb je eigenlijk maar weinig product van nodig, dus de hoeveelheid is ideaal. 


Met mijn gekleurde haren heb ik mijn vaste producten, waar ik eigenlijk niet snel van verander. Tsja, ik probeer kleurvervaging nu eenmaal tegen te gaan! Dit haarmasker in Coconut Banana zag er toch te lekker uit om te laten liggen, vind je niet? Dit haarmasker is vooral gericht op dof haar om het extra glans te geven. 


Het is een dikke crème in een banaangele kleur met een parelmoer glansje. De geur is gewoon overheerlijk! Je ruikt vooral een zoete geur met banaan, maar je kan de kokos toch nog goed onderscheiden. Het is echt tanden bijten om hier niet van te eten...


Ik heb geen enkel haarproduct dat zo lekker ruikt en ik ben echt head over heels voor deze geur! Toch ga ik hem niet opnieuw kopen, omdat hij niet gericht is op gekleurd haar en hij voor mijn haar eigenlijk ook niet zoveel doet. Enorm, enorm jammer want ik hoopte echt dat hij ook mijn haar zou verwennen en niet alleen mijn neus... Een potje van 120ml kost 5,90 euro. 


Van haarverzorging naar gelaatsverzorging met de Moisturizing Facial Cream in Cucumber Melon. Deze dagcrème is vooral gericht op hydratatie, celvernieuwing en voeding voor je huid. Na één keertje zie je geen verschil, maar ik merk dat mijn huid er wel aanzienlijk beter op wordt na meermaals gebruik. Mijn huid ziet er minder droog huid, voelt gevoed aan en ook valt het op dat ik mijn natuurlijke glow terug heb. 


Cucumber Melon is lichtgroen van kleur en heeft een lichte textuur, dat een beetje opgeklopt lijkt zoals slagroom. Hierdoor trekt hij enorm snel in, zonder een vettig laagje achter te laten. Top, want zo kan je na deze moisturizer meteen verder met je routine. De geur... Voor mij is dit de best ruikende dagcrème die ik ooit gehad heb. Je ruikt subtiel het verfrissende van de komkommer, maar vooral de geur van zoete meloenen springt er echt uit. De geur blijft wel even hangen, maar zeker niet overheersend. 


Ik denk dat dit mijn grote favoriet is uit mijn bestelling. Mijn potje is nog niet op en ik zou al een nieuwe willen aanschaffen! Een potje van 50ml kost 5,90 euro. Door de vorm van het potje, lijkt het echt mini als je het aankrijgt maar je komt er langer mee toe dan je zou denken. Voor mij zou het gerust een groter potje mogen worden, dat wel :)


Het volgende product is de Skin Sorbet in Pink Buttercream. Dit is een soort lichte body lotion, voor wie niet houdt van producten die een vettig laagje achterlaten. Ik heb gemerkt dat ze op de website soms ook Skin Frosting heten, maar Sorbet en Frosting zijn dus hetzelfde product. Het is niet supervoedend en daardoor ook meer iets voor de zomer, wanneer je een minder intense verzorging nodig hebt. Een vettig laagje kan ik ook niet bespeuren, dus ideaal als je wat minder tijd hebt.


Pink Buttercream ziet er eigenlijk uit als een aardbei milkshake. Een relatief vloeibare textuur met een roze kleurtje. Omdat het zo vloeibaar is, is het wel opletten geblazen bij het aanbrengen om niet te morsen. Ik hou van zoete geuren, maar zelfs voor mij is deze eigenlijk te zoet. Hij ruikt naar zoete cupcakes met veel suiker. Ook blijft de geur heel lang hangen en kan je er zeker van zijn dat je nog enkele uurtjes naar cupcakes zal ruiken. 


Heel fijn product, maar deze geur is geen rebuy voor mij. Mijn wederhelft kon hem tot op 5 meter afstand ruiken en het is ook echt een enorm zoete geur die erg overheersend is. Mijn twee labradors vonden het ook niet zo fijn en begonnen meteen te niezen zodra ik in de buurt kwam. Hiermee heb ik thuis dus geen succes! Voor 4,95 euro krijg je een potje van 120ml, wat best een mooie prijs is. 


Goed idee dus om meerdere lichaamsproducten te kopen. Ik wilde wat afwisseling en dus mocht de Whipped Body Butter in Buttercream ook mee. De body butters zijn wat zwaarder en bieden dus ook meer verzorging dan de skin sorbets. Deze laten wel een vettig laagje achter, al kan je dit wel beperken door wat minder product te gebruiken. 


Opgeklopt is zeker niet gelogen! Buttercream is lichtgeel van kleur en lijkt echt op slagroom, maar dan ietsje steviger van textuur. Buttercream ruikt wel heel lekker en is helemaal niet zo scherp en overheersend als de vorige Pink Buttercream. De geur doet ook gewoon een buttercream denken en als je je ogen sluit, zie je meteen cupcakes met slagroom en vanille. 


Op deze foto zie je goed dat het product meteen begint te smelten zodra het in contact komt met de huid. Hierdoor smeert hij ook veel vlotter in dan je zou vermoeden als je de stevige textuur in het potje voelt. Dit kan best een rebuy zijn, maar ze zijn zoveel heerlijke geurtjes die ik nog wil proberen! Een potje van 120ml kost 5,95 euro. Persoonlijk denk ik dat je met de body butters wel langer doet dan de skin sorbets, omdat je minder product nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. 


En toch koos ik nog een tweede Skin Frosting (of Sorbet) in Cinnamon Apple. Ik was zo enthousiast over de appelgeur van The Body Shop, dat ik deze wel moest proberen. Qua werking is hij hetzelfde als Pink Buttercream. Je huid wordt verzorgd, maar niet zo intens als bij de body butter. Ook deze laat geen vettig laagje achter en plakt niet. 


Cinnamon Apple is ook vloeibaar zoals milkshake, maar dan lichtgroen van kleur. Het is een frisse appelgeur gecombineerd met een warme en kruidige toets kaneel. Het doet een beetje denken aan appeltaart, maar dan wat frisser. Deze geur kan eigenlijk perfect voor het hele jaar: fris en fruitig voor de zomer, maar de warme kant past ook prima in de winter. 


En deze geur is helemaal niet overheersend zoals Pink Buttercream. Nu weet ik niet of het gewoon de Pink Buttercream versie is dat zo scherp ruikt of dat ik misschien een potje had waar net wat meer geurstoffen in zaten. Nuja, deze versie zou ik misschien wel opnieuw kopen. Again: er zijn zoveel heerlijke geurtjes om te proberen! Ook deze kost 4,95 euro voor 120ml. 


Eindelijk, het laatste potje! En opnieuw een Face Cleanser maar dan een andere geur, namelijk Mango & Melon. Best wel handig, aangezien ik Macaron Dreams niet 100% mijn ding vond dus hopelijk vind ik deze beter!


Alle geurtjes hebben dezelfde roomijs-achtige textuur en daar ben ik eigenlijk echt wel een fan van geworden! Het werkt gewoon veel fijner dan de meeste vloeibare producten. Op de foto lijkt hij wat gelig, maar het is echt een licht oranje kleurtje. De geur vind ik alvast veel beter dan Macaron Dreams. Hier springen de meloen en mango er echt uit en merk je de zeepgeur ook minder. Heerlijk als je net zoals ik van fruitgeurtjes houdt.


Deze is dus wel een rebuy! Er zijn ook nog wel andere geurtjes die ik wil proberen, maar ik denk dat ik toch meer naar de fruitjes ga grijpen. Deze geur is wel ietsje duurder dan de andere: 6,50 euro voor 120ml. Ik heb het er wel voor over!

Kort gesteld: ik ben helemaal enthousiast over The Beauty Bakery en ik ga zeker nog producten bestellen in de toekomst! Hebben jullie nog aanraders?