zondag 10 mei 2015

Santé met de thee van San-thee!

Fotograaf: Daniel Doyen - Model: Classiccharisma - MUA: Coralie Verbruggen - Juwelen: SD Jewelry

Dat ik een grote liefhebben van thee (en dan vooral losse thee) ben, is intussen geen geheim meer. Ik heb reeds een artikeltje geschreven over San-Thee, maar een tijdje geleden heb ik weer een aantal nieuwe soorten gekocht. Ik ben nog steeds supertevreden over de snelle levering, de duidelijke informatie, de correcte prijzen en de algemene goede klantenservice van San-Thee. Wat wel nieuw is tegenover de vorige keer, is dat je naast de normale 100 gram zakjes nu ook een zakje van 50 gram kan kiezen om de thee eens te proberen. Vandaag wil ik me dan ook vooral focussen op de soorten en smaken. Wel ga ik net zoals de vorige keer telkens bovenaan een foto van de website tonen en onderaan een foto van mijzelf. 


Hot and Sweet: Heerlijk infuus met frisse, zoete en pittige smaak! Met appel, gember, citroengras en een beetje munt. 100 gram - 5 euro

Het is een thee waar je echt voor moet zijn, maar ik vind het heerlijk! Hij is inderdaad zoet en pittig tegelijk, waardoor ik hem vooral lekker vind in de zomer of als ik in de winter een verstopte neus heb. Het is eigenlijk een zoete en fruitige thee, met een frisse en kruidige afdronk. Tijdens onze huwelijksreis in Bali, dronken we daar geregeld verse gemberthee en deze thee brengt me meteen weer terug naar die momenten. 


Kaarslicht: Deze harmonieuze mengeling van vruchten en kaneel geeft een zoete en fruitige infusie met een licht kruidige toets. Met ananasstukjes, peer, rozenbottel, hibiscus, zoethout en een vleugje kaneel. 100 gram - 6.30 euro

Mmmmm! Deze thee is echt ideaal in de winter, omwille van de combinatie van fruit en kaneel. Heerlijk zoet en verwarmend van smaak. Wie fan is van de geurtjes in kerstcollecties van Yves Rocher en The Body Shop, zal deze thee zeker kunnen smaken! Het is ietsje duurder, maar de ingrediënten van deze thee zijn afkomstig uit gecontroleerde biologische landbouw. 



Wilde Bosbes: Deze harmonieuze mengeling van rode vruchten neemt u mee op een mooie wandeling temidden van bossen en velden. Ingrediënten: appel, sinaasappel, rozenbottel, hibiscus, natuurlijke aroma’s van framboos, braam- en zwarte bes. 100 gram - 6 euro

Ook deze thee bevat ingrediënten van biologische oorsprong en is dus ook een tikje duurder. Eerlijk? Zelfs zonder de stempel BIO, zou ik er met plezier wat meer voor betalen. Iedereen kent wel de bosbessen en rode vruchten thee in zakjes, maar ik garandeer je dat de bessensmaak uit een zakje mijlenver verschilt van losse thee. Hier krijg je een echte niet-chemische en vooral volle smaak van bessen. Heerlijk zoet, zowel warm als koud!



Rooibos - Rode Zon: Een fijne rooibos met een heerlijke citrussmaak. Met appelsien, venkel en aroma van citrus. 100 gram - 4.20 euro

Deze thee heeft echt de typische zachte en warme rooibos smaak. Het vleugje citrus is aanwezig, maar subtiel. Je proeft de citrus echt als de thee warm is, maar als hij koud is zoals een iced tea dan verdwijnt de frisse citrus toets wel.


Rooibos - Sterrenlicht: Heerlijke rooibos met kruiden en vruchtenaroma. Warm of koud te drinken. Ingrediënten: rooibos, kaneel, kruidnagel, appel, sinaasappel en natuurlijke aroma’s. 100 gram - 5.20 euro

Deze biologische thee leunt heel dicht aan bij Kaarslicht, maar is iets zachter van smaak. Dit is dus een beter alternatief als je niet zo voor de hele kruidige dranken bent. De kaneel en kruidnagel zijn subtiel aanwezig, dus het is wel verwarmend maar niet pikant. 


Wat is jullie favoriete thee?