vrijdag 22 mei 2015

MAC is Beauty - Lipstick & Beauty Powder


In mijn stash-artikel met lip goodies had ik al vermeld dat er nog een lipstick onderweg was. Die is intussen toegekomen met nog een extra Beauty Powder uit de MAC is Beauty collectie. Beide producten komen uit deze editie, maar zoals je kan zien heeft deze collectie dus geen speciale verpakking. Voor mij hoeft dat ook niet echt, maar het is altijd fijn als een collectie toch een ander uiterlijk krijgt dan het vaste assortiment. 


De Beauty Powders zitten in een strak zwart doosje. Echt typisch MAC: eenvoudig en tegelijk toch dat luxegevoel. 


In de verpakking zit ook een grote spiegel. Altijd handig als je onderweg snel wat wil bijwerken. Ik heb maar één Beauty Powder in een standaardverpakking, want mijn andere zitten in de Face Kit of in limited edition doosjes. Voor mij maakt het dus niet zoveel uit, maar als je veel kleurtjes hebt kan ik me voorstellen dat je toch liever een transparant deksel hebt zoals bij de blushes en MSF's.


In deze collectie zitten twee kleurtjes Beauty Powder en ik koos Pearl Blossom. Een mooie lichtroze kleurtje met glans. 


Op de huid geeft hij best veel glans met een soort van rozige gloed. De pigmentatie is wel heel goed, maar logischerwijs iets minder dan de blushes. Normaal gezien kan je deze poeders dan ook over je gehele gezicht gebruiken en dan moet je het gemakkelijk kunnen opbouwen. Ik ga deze vooral als highlighter en blush gebruiken, omwille van de kleur en de grote hoeveelheid glans. Daarvoor is hij werkelijk prachtig!


We mogen natuurlijk de lipstick niet vergeten! Deze heeft dus dezelfde zwarte, kogelvormige huls als de lipsticks uit het vaste assortiment. Geen ramp natuurlijk, maar ik vind het altijd een beetje lastig omdat ik al meerdere kleuren heb en had. Omdat de verpakking hetzelfde is, moet ik dan ook telkens even opzoeken of de kleuren vast of limited edition zijn. Na een tijdje vergeet je dat gewoon. 


MAC is Beauty heeft heel wat lipstick-kleurtjes en er zal letterlijk voor elk wat wils zijn. Ik wilde als nude-fan graag een natuurlijke kleur, maar tegelijk ook iets dat een tikje anders was dan de nudes die ik al heb. Ik koos dus voor Real Redhead. MAC noemt dit een paarse nude tint, maar ik vind het eerder een bruinrode kleur met een rozige toets. 


Hij is vooral nude omdat het een Lustre lipstick is, met dus een minder dekkende formule. Als hij helemaal dekkend zou zijn, dan zou je echt eerder een afgezwakte baksteenrode kleur verwachten. Persoonlijk hou ik enorm van de Lustre lipsticks, omdat ik eerder naar natuurlijke effecten neig. Voor personen die liever felle kleuren en een perfecte dekking willen, is deze soort wat minder interessant. 



Op de lippen ziet hij er ook heel naturel uit. Hij maakt je eigen lipkleur wat egaler en geeft er tegelijk een perzikkleurige ondertoon aan. Voor mij is dit een toppertje!

Je kan de Mac is Beauty collectie kopen in de winkels en webshop van MAC. Een Beauty Powder kost 25 euro en een lipstick kost 19 euro. Dezelfde prijzen als het vaste assortiment dus!

Hebben jullie iets uit deze collectie gescoord?